• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060704009
  • خبرنگار : 50232

پلمب ۴ واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در آبادان

پلمب ۴ واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در آبادان

ایسنا/خوزستان رئیس اداره دامپزشکی آبادان از پلمب واحدهای متخلف عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی خبر داد.

محمد فخری‌زاده امروز (۷ شهریورماه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با انجام بازرسی‌های مستمر کارشناسان واحد نظارت این اداره از مراکز تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی از ابتدای سال تاکنون چهار واحد متخلف قصابی با حکم قضایی پلمب شده‌اند.

وی افزود: این واحدها به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی و به منظور صیانت از بهداشت عمومی شهروندان و با طرح شکایت این اداره و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی پلمب و با هماهنگی با مرجع  قضایی و در راستای بازدارندگی بیشتر از وقوع این گونه تخلفات، نسبت بنر حاوی علت پلمب روی درب این واحدها نیز نصب شد.

فخری‌زاده گفت: نظارت‌های مستمر کارشناسان این اداره تضمین‌کننده سلامت غذایی فرآورده‌های خام دامی است و این اداره هیچگونه ملاحظه‌ای در این خصوص نخواهد داشت و با متخلفان طبق قوانین و مقررات و از طریق مراجع ذیصلاح برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: شهروندان فرآورده‌های خام دامی را فقط از واحدهای صنفی معتبر خریداری کنند و در موقع خرید نیز حتما علاوه بر دقت کافی بر وضعیت فرآورده شامل رنگ، بو، قوام،شرایط نگهداری و ...، به اطلاعات فرآورده که روی لیبل روی آن نوشته شده است نیز دقت کنند و در صورت مخدوش بودن لیبل حاوی اطلاعات یا انقضای تاریخ مصرف به هیچ عنوان فرآورده را نخرند و مراتب را در اختیار کارشناسان این اداره برای بررسی‌های بعدی قرار دهند.

رئیس اداره دامپزشکی آبادان گفت: متصدیان مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی برای حفظ سلامت شهروندان و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از رعایت نکردن ضوابط بهداشتی سازمان، نسبت به رعایت کامل مقررات ابلاغی اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha