• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403060703734
  • خبرنگار : 71967

ابتکار جالب دانشجویان حامی فلسطین در کالیفرنیا

ابتکار جالب دانشجویان حامی فلسطین در کالیفرنیا

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در آمریکا و اتخاذ قوانین سختگیرانه علیه دانشجویان حامی فلسطین، برخی دانشجویان برای ابراز همدردی خود با مردم فلسطین دست به ابتکارات جالبی زده‌اند.

به گزارش ایسنا، در همین زمینه  گروهی از دانشجویان دانشگاه ایالتی سونوما در ایالت کالیفرنیا در اولین روز بازگشت به دانشگاه، یک ایست بازرسی ساختگی منسوب به ارتش اسرائیل را در محوطه دانشگاه ایجاد کردند تا از این طریق آگاهی در مورد نسل کشی مداوم فلسطینی‌ها را بیشتر کنند.

در ویدئویی که این هفته در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، دانشجویانی را نشان می‌داد که جلیقه‌های نظامی و کلاه ایمنی به تن داشتند و تفنگ‌های مقوایی و فلزیاب‌های دستی حمل می‌کردند. آنها به صورت نمایشی دانشجویان معترض را متوقف کرده و اینطور وانمود می‌کنند که در حال اذیت و آزار آنها هستند. آنها خود را شبیه به سربازان ارتش اسرائیل کرده و خواستار دیدن شناسنامه و مجوزهای کار از دانشجویان می‌شوند.

یکی از اعضای جنبش دانشجویی « عدالت برای فلسطین » در گفتگو با رسانه‌های محلی توضیح داد که این حرکت اعتراضی برای این است که مردم بدانند فلسطینی‌ها چه آسیب‌ها و سختی‌هایی را تحمل می‌کنند. او در این باره گفت: ما نمی‌خواهیم مردم را ناراحت کنیم، اما آنها باید نگران این مساله باشند که دلارهای مالیاتی آنها در خارج از کشور صرف چه اقدامات غیر انسانی می‌شود.

یکی از دانشجویانی که در این تظاهرات شرکت کرد، یک فلسطینی بود که تنها یک ماه قبل از شروع جنگ در فلسطین،  وارد آمریکا شد. او گفت که در زمان حضور در غزه بارها از چنین پست‌های بازرسی عبور کرده و این تجربه را ترسناک‌ترین لحظه زندگی‌اش تصویف کرد.

بهار گذشته، دانشگاه ایالتی سونوما یکی از دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده بود که دانشجویان آن اردوگاه‌های فلسطینی ضد اسرائیلی برگزار کردند و خواستار قطع روابط با نهادها و دانشگاه‌های اسرائیلی شدند.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha