• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060703692
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان:

۲۸۰ هزار مشترک برق همدانی مشمول دریافت پاداش خوش مصرفی شده‌اند

۲۸۰ هزار مشترک برق همدانی مشمول دریافت پاداش خوش مصرفی شده‌اند

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت بار استان در فصل تابستان، گفت: تاکنون ۲۸۰ هزار مشترک برق همدانی مشمول دریافت پاداش خوش مصرفی شده‌اند.

علی سهرابی بیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پیک بار استان حدودیک هزار و۳۰ مگاوات با احتساب مشترکین بزرگ برق منطقه‌ای باختر است که از این میزان سهم شرکت توزیع برق استان ۸۰۰ مگاوات است که سوم مرداد ماه امسال با ۸۳۰ مگاوات، بالاترین میزان پیک بار در استان رسید.

وی افزود: در ماه‌های گرم سال مصرف برق در بخش خانگی، عمومی و سایر مصارف بالا است که یک دوره چهار ماهه یعنی از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه را در برمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: اوج این گرما در ماه‌های تیر و مرداد صورت می‌گیرد ولی امسال از ابتدای تیر ماه شاهد گرمای شدید و مداومی بودیم که تاکنون بیش از ۵۰ روز وضعیت برق را در حال اشباع و حداکثر مصرف نگه داشته است که تلاش کردیم با برنامه‌های مدیریت مصرف این وضعیت را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌های مختلفی برای تمام تعرفه‌ها تدبیر و عملیاتی شد از قبیل بخش کشاورزی که با کشاورزان تفاهمنامه امضا شد که در صورت عدم استفاده برق در ساعت اوج بار، هزینه‌های قبض برق مصرفی آنها در این ایام رایگان محاسبه می‌شود.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه در بخش اداری نیز بر اساس مصوبه هیات دولت ادارات موظف هستند در ساعات کاری روزانه خود،۳۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند و در ساعات غیراداری این میزان با خاموشی سیستم‌های سرمایشی میزان کاهش به ۷۰ درصد برسد، گفت: در بخش خانگی در فصل گرم سال نحوه استفاده از وسایل سرمایشی حائز اهمیت است چراکه ۴۰ درصد مصرف برق خانگی به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

وی افزود: در راستای تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق؛ پویشی به نام «با انرژی» از نیمه اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: سال گذشته همکاری خوبی از سوی مردم در صرفه‌جویی مصرف برق انجام شد که بر اساس آن پاداش صرفه‌جویی را دریافت کردند و امسال نیز این طرح در کنار پویش «باانرژی» برگزار می‌شود که تاکنون ۲۸۰ هزار مشترک مشمول پاداش شده و مبلغ ۲۳ میلیارد تومان در قبوض آنها اعمال شده است.

وی اظهارکرد: علاوه بر رویه گذشته در کاهش هزینه برق و رایگان شدن قبوض خوش‌مصرفان، امسال جوایز نفیسی هم پیش‌بینی شده و برای این امر ۳۰۰ دستگاه خودرو و میلیاردها تومان جوایز نقدی و غیرنقدی در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha