• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060703683
  • منبع : نمایندگی همدان

بارگاه حیقوق نبی(ع) به یک قطب اثرگذار فرهنگی تبدیل شود

بارگاه حیقوق نبی(ع) به یک قطب اثرگذار فرهنگی تبدیل شود

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: بارگاه حیقوق نبی(ع) به عنوان یک ظرفیت کم نظیر فرهنگی، تاریخی و گردشگری در سطح بین‌المللی باید به یک قطب اثرگذار فرهنگی تبدیل شود.

حجت الاسلام سبحان جامه‌بزرگ در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: متاسفانه ظرفیت و استعداد بسیار بالا و معنوی بارگاه حیقوق نبی(ع) آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته در حالی که در سراسر جهان شهرهای محدودی از فیض بارگاه پیامبر الهی بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه صریح قرآن کریم، ما مسلمانان همه انبیا الهی را قبول داریم و حضرت حیقوق نبی(ع) برخلاف برخی تصورات ناصحیح، فقط پیامبر یهودیان نیست، ادامه داد: حیقوق نبی(ع) در آموزه‌ها و معارف خود مژده بعثت حضرت محمد(ص) را به صراحت بیان کرده و در مورد پیامبر آخرالزمان فرموده که آسمان‌ها از تسبیح احمد و امت وی سرشار از نور شده است.

وی با اشاره به ظهور منجی عالم بشریت، دعا برای امام زمان(عج) و دعا برای محمد و آل محمد و یاری دهندگان آنها و نابودی دشمنانشان را از دیگر سخنان و آموزه‌های ناب، معتبر و مستند حضرت حیقوق نبی(ع) برشمرد و تصریح کرد: این فرهنگ که حیقوق نبی(ع) و همه پیامبران الهی، بخش جدا ناپذیر از اعتقادات ناب اسلامی هستند باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره تبیلغات اسلامی تویسرکان تاکید کرد: این یک زیان بزرگ و آشکار است که بارگاه یک پیامبر الهی که ظرفیتی بین المللی در حوزه مذهب، تاریخ، فرهنگ و گردشگری به حساب می آید، یک قطب فرهنگی اثر گذار و قوی نباشد.

وی یادآور شد: گام بسیار مهمی که باید برای تبدیل بقعه متبرکه حیقوق نبی(ع) به عنوان یک قطب فرهنگی مهم و معتبر برداشته شود، اجرای طرح ساماندهی و بازآفرینی آن است.

به گزارش ایسنا، حضرت حیقوق نبی(ع) یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که بیش از ۶۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) می‌زیسته و مدتی به خواست پیروانش در تویسرکان زندگی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha