• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060703660
  • خبرنگار : 50664

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌رضوی خبر داد

بهره‌مندی چهار پروژه در شهرستان زاوه از طرح نشان‌دار کردن مالیات

بهره‌مندی چهار پروژه در شهرستان زاوه از طرح نشان‌دار کردن مالیات

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی از بهره‌مندی چهار پروژه در شهرستان زاوه از طرح نشان‌دار کردن مالیات، خبر داد.

شاکررضا مریدی در حاشیه آئین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان اداره امور مالیاتی شهرستان زاوه، که با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، به ایسنا گفت: آیین‌نامه نشان‌دار کردن مالیات، ابزار عملیاتی مطلوبی برای تحقق «مشارکت مردم» در حوزه مالی و تأمین منابع درآمدی پایدار در کشور به شمار می‌رود که در خراسان رضوی ۲۰۸ پروژه مرتبط با آیین‌نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که اجرای این پروژه‌ها به بیش‌از ۸ هزار همت نیاز دارد که با نشان‌دار کردن مالیات‌های مشمول تبصره ماده ۱۰۰ مبلغ ۳ هزار همت از این محل تأمین شده است، گفت: بر این اساس ۴۸.۳ درصد تأمین اعتبار شده و ۵۱.۷ درصد اعتبار موردنیاز این پروژه‌ها باقی مانده است.

بهره‌مندی چهار پروژه در شهرستان زاوه از طرح نشان‌دار کردن مالیات

مریدی در ادامه بیان کرد: در شهرستان زاوه در راستای اجرای آیین‌نامه نشان‌دار کردن مالیات، چهار پروژه به مبلغ ۵۷ میلیارد ریال مردم مشخص کردند که مالیات پرداختی‌شان برای اجرای این پروژه‌ها هزینه شود.

وی افزود: تکمیل و تجهیز پاسگاه محیط‌بانی کلیلاق زاوه با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، احداث خانه عالم دولت‌آباد با مبلغ ۷ میلیارد ریال، احداث طرح‌های هادی روستای ژرف (اجرای دیوار ساحلی) با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و تکمیل مرکز بهداشت روستای دولت‌آباد با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی اظهار کرد: از محل چهار طرح نشان‌دار مالیات ۱۰۰ درصد اعتبار مورد نیاز تکمیل مرکز بهداشت روستای دولت‌آباد، همچنین ۳۸ درصد اعتبار تجهیز پاسگاه محیط‌بانی کلیلاق زاوه، ۳۸ درصد اعتبار احداث خانه عالم دولت‌آباد و ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز احداث طرح‌های هادی روستای ژرف (اجرای دیوار ساحلی) تأمین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: چگونگی هزینه‌کرد مالیات‌های پرداختی یکی از برجسته‌ترین ابهامات مالیات‌دهندگان محسوب می‌شد که با نشان‌دار کردن مالیات، بخش عمده‌ای از این ابهامات شفاف‌سازی شده است به‌طوری که بر اساس این آیین‌نامه مالیات‌دهندگان حوزه اصناف و مشاغل در قالب ارائه فرم تبصره ماده ۱۰۰ محل هزینه‌کرد و تخصیص مالیات را به پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی مشخص کرده و مشارکت مؤثری در توسعه کشور و اجرای طرح‌های سازنده دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha