• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060603585
  • خبرنگار : 50283

با حضور استاندار؛

اشتغالزایی برای ۱۲۰۴ نفر در منطقه آزاد انزلی همزمان با هفته دولت

اشتغالزایی برای ۱۲۰۴ نفر در منطقه آزاد انزلی همزمان با هفته دولت

ایسنا/گیلان همزمان با پنجمین روز از هفته دولت و با حضور استاندار گیلان؛ بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری و زیرساختی با سرمایه‌گذاری ۶۷۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۲۰۴ نفر در منطقه آزاد انزلی انجام شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز سه‌شنبه، ۶ شهریورماه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت در این بخش در راستای تحقق اقتصاد دریامحور؛ بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری همچنین برنامه‌هایی که دولت وفاق ملی چهاردهم دارد بسیار حائز اهمیت است.

عباسی با اشاره به نقشه راه افزایش ظرفیت بنادر در اقتصاد دریا محور، تصریح کرد: این افزایش ظرفیت باید در حوزه های مختلف از ترانزیت، حفظ و نگهداری کالا همچنین بخش‌های مختلف گردشگری و حمل و نقل ترکیبی مد نظر باشد.

گفتنی است این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همچنین سازمان منطقه آزاد انزلی انجام شده علاوه بر طرح‌های سرمایه‌گذاری شامل چندین طرح عمران روستایی و فرهنگی - آموزشی هستند.

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود، به مناسبت هفته دولت طرح های متنوعی در حوزه عمرانی روستایی و خدمات فرهنگی - مذهبی در روستاهای منطقه آزاد انزلی با صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی از محل منابع این سازمان افتتاح کرد که این طرح‌ها شامل لایروبی انهار، آسفالت معابر روستایی، احداث ساختمان اداری و منازل محرومین، بازسازی و تجهیز مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه و برپایی دوره های آموزشی - ترویجی و رویدادهای ورزشی است.

فعالیت رسمی مجتمع تجاری فرهنگی با سرمایه گذاری ۴۹۰۰۰ میلیارد ریالی با فراهم آوردن زمینه اشتغال مستقیم هزار نفر آغاز شد و ۲ باب انبار سرپوشیده با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

فاز اول مجموعه هتل پارک پلاس با صرف هزینه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی و ایجاد شغل برای ۴۰ نفر توسط بخش خصوصی افتتاح شد ضمن اینکه ۳ واحد تولیدی مشتمل بر تولید کالاهای برق و الکترونیک، محصولات آرایشی - بهداشتی و پوشاک، مجموعاً با ارزش سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۴۹ نفر نیز به صورت رسمی وارد مدار تولید شدند.

 عملیات ساخت یک باب انبار سرپوشیده با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال با زمینه اشتغال ۲۵ نفر و تکمیل ۲ باب انبار سرپوشیده با هزینه ۱۲۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰ نفر توسط بخش خصوصی شروع شد.

عملیات اجرایی احداث سردخانه زیر و بالای صفر توسط بخش خصوصی با ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۲۰ نفر و برج مسکونی با هزینه ۱۱۰۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی که برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌کند، آغاز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha