• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060603450
  • خبرنگار : 50663

استاندار خراسان رضوی:

خدمت به مردم سبب استحکام رابطه آنان با نظام می‌شود

خدمت به مردم سبب استحکام رابطه آنان با نظام می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: ما در نظام اسلامی معتقد هستیم وقتی گره مردم حل شد،رابطه‌شان با نظام استحکام پیدا می‌کند.

یعقوبعلی نظری امروز ۶ شهریورماه در جلسه شورای اداری بسیج و مراسم گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: نگاه و اندیشه خیلی مهم است، اگر مبتنی بر یک اندیشه برنامه‌ریزی و رفتار را تنظیم نکنیم، سست هستیم. بسیج قبل از هر چیز یک تفکر و اندیشه است؛ تفکر و اندیشه که منتج به تصمیم و عمل می‌شود.

وی با بیان اهمیت وجود تفکر بسیجی عنوان کرد: حالت عادی کار کردن در ادارات با کار کردن با تفکر بسیجی فرق می‌کند، با تفکر بسیجی کار کردن عمق می‌گیرد و جهت صحیح و توان ایستادگی می‌دهد. به همین منظور باید ما در محیط کاری و اداری، ابتدا اندیشه بسیج نشر دهیم و مبتنی بر آن عمل کنیم. مشی و روش به صورتی باشد که نظام اسلامیِ تعالی‌بخش برای جامعه، مورد تایید واقع شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید نگاه، عمل و روش بسیجی در همه دستگاه‌ها تبیین شود. هیچ نفاقی نباید داشته باشیم و هیچ حرفی را اگر به آن اعتقاد نداریم، نباید بزنیم. وقتی حرف از بسیج یا شهدای خدمت می‌زنیم، مصادیق بارز این خصوصیات است.

نظری با اشاره به خصوصیات شهید رئیسی بیان کرد: مگر می‌شود کسی در زندگی خود انقدر نگاه مبنایی داشته باشد که در ۲۴ ساعت تنها چند ساعت استراحت و مسائل عبادی داشته باشد.  پرکاری شهید رئیسی، صداقت، دلسوزی و دغدغه‌های ایشان را همگی شاهد بودیم. نمونه‌های بارز و الگوی عملی از شهید رجایی گرفته تا شهید رئیسی در فضای دولت و قوه مجریه دیدیم و همه ما کارگزاران نظام ظرفیتی تئوری و نظری بسیار قوی داریم.

وی با اشاره به اهمیت مسئله‌محور بودن فعالیت‌ها اضافه کرد: عموم دستگاه‌های ما طی ۳ سال دولت سیزدهم که توفیق خدمت داشتیم، تلاش و همین نگاه را داشتند و سعی بود صمیمانه و صادقانه کار کنیم. یکی از نکات مهم مسئله‌محوری است، ما باید مسئله‌ها را حل کنیم. نگاه بسیجی‌ متمرکز بر مشکل و مسئله است و باید ببینیم چقدر این امر محقق شد و حتما آمار باید دقیق باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: ۳۴ کلان‌مسئله را احصا کردیم، مانند تنش آبی که خود حاوی چندین مسئله بوده است. نگاه مدیریتی گاهی این است که مسئله و پروژه تعریف شود ولی هنگامی که بودجه نباشد، روش درست نیست، باید جسورانه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم.

نظری عنوان کرد: در گذشته نیز برنامه بوده اما تحقق و پیگیری آن برنامه خیلی مهم است. در طی ۳ سال ۴ نیروگاه بهره‌برداری شده است، قدرت تمام‌کنندگی یکی از تفکرات بسیج است. من به‌عنوان خدمت‌گزار شما در طول این مدت و تعامل با دستگاه‌ها، این مولفه و خصوصیات را در اکثر دستگاه‌ها دیدم، حرکت کردیم و نتیجه گرفتیم. برای حل مسائل نیاز به سرمایه‌گذاری داریم. قریب به بیش از ۲۰۰۰ پروژه با ۱۴۹ همت در این ۳سال انجام شده است.

وی گفت: در حوزه آموزش و پرورش عقب‌ماندگی ۱۰ هزار کلاس داریم، باید جبران شود. اگرچه با منابع مالی موجود و سنواتی غیرقابل جبران است، اما پس تفکر بسیجی می‌گوید باید حل و جبران شود. اگر نیازمندان به ما مراجعه کردند، نمی‌توانیم بگوییم سهم ما تمام شده است و بعداً مراجعه کنند. این مسائل باید حل شود. هرچه توانستیم باید پیگیری کنیم و متوقف برای حل مسئله نشویم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: عنصر اساسی موفقیت بسیج و بسیجی جسارت و نترسی است. اگر به هر دلیلی ترسیدیم، موفق نمی‌شویم. کسی باید بترسد که خسارت به بیت‌المال زده و یا ریگی در کفش داشته باشد. به اعتبار نگاه بسیجی رفتار و تصمیم‌گیری خود را در میدان داشته باشیم که خروجی آن خدمت به مردم و گره‌گشایی از آنان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha