• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403060603240
  • خبرنگار : 50560

اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاد دانشگاهی قزوین

اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاد دانشگاهی قزوین

ایسنا/قزوین معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین از شروع فرآیند اعطای تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاد دانشگاهی استان قزوین خبر داد.

سمانه مولاوردی‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان قزوین در راستای اعتلای شعار سال و جهش تولید با مشارکت مردم گام برمی‌دارد و در این راستا توانسته در زنجیره کارآفرینی حلقه‌های مختلف را تکمیل کند.

وی بابیان اینکه برای جهاددانشگاهی فرصت جدیدی ایجاد شده تا این نهاد انقلابی جزو ۱۴ دستگاه اجرایی قرار گیرد که تسهیلات اشتغالزایی اعطا می‌کند، افزود: امسال وزارت امور اقتصاد و دارایی بر اساس بند ب تبصره ۲ قانون بودجه برای یک سری از دستگاه‌های اجرایی این امکان را فراهم کرده که صاحبان کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی را برای دریافت تسهیلات معرفی کنند و جهاد دانشگاهی نیز جزو این دستگاه‌ها قرار گرفته است.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قزوین بابیان اینکه بودجه‌ای که برای استان قزوین، در نظر گرفته‌شده ۶۲۵ میلیارد ریال است، تصریح کرد: هم‌استانی‌های عزیز از سراسر استان می‌توانند در راستای خوداشتغالی، کسب‌وکارهای خرد و خانگی و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا ۴۰ میلیارد ریال طرح‌های خود را ارائه دهند تا پس از ارزیابی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: اولویت برای ما اهدای تسهیلات به طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان و همچنین افراد جوان است و در مرحله بعد همه افرادی که می‌خواهند اشتغال و کسب‌وکار ایجاد کنند یا کسب‌وکار خود را توسعه دهند، می‌توانند مراجعه کرده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند. داشتن مجوز برای اهدای تسهیلات امری مهم و ضروری است.

مولاوردی‌خانی بیان کرد: جهاددانشگاهی به‌واسطه مرکز مشاوره و کارآفرینی در تمامی مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار، آمادگی ارائه خدمات کسب‌وکار شامل مشاوره، آماده‌سازی طرح توجیهی، آموزش و اخذ تسهیلات و... را دارد.

وی با اشاره به تجارب جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های ملی مثل طرح توسعه مشاغل خانگی، گفت: با قرار گرفتن نام جهاد دانشگاهی در ردیف دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه‌های تبصره ۲ فرصت مناسب برای تکمیل زیست‌بوم و اکوسیستم آموزش، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی شکل می‌گیرد؛ چراکه فرد می‌تواند با کسب توانمندی‌های لازم در مسیر اخذ مجوز فعالیت و کسب‌وکار قرارگرفته و از تسهیلات لازم بهره‌مند شود.

مولاوردی‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین واقع در خیابان ولی‌عصر، جنب بانک سپه مراجعه و یا با شماره ۳۳۳۷۲۱۰۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha