• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060603097
  • خبرنگار : 50037

گردنه اسدآباد ظرفیت ایجاد نیروگاه بادی دارد

گردنه اسدآباد ظرفیت ایجاد نیروگاه بادی دارد

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: گردنه اسدآباد ظرفیت و پتانسیل بزرگی برای ایجاد نیروگاه بادی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند داشته باشد.

اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه گردنه اسدآباد یک دکل طبیعی برای احداث نیروگاه بادی است، اظهارکرد: از سرمایه‌گذاران ایجاد نیروگاه بادی در گردنه اسدآباد استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه بادی از ارجحیت بالاتری نسبت به سایر نیروگاه‌ها می‌تواند برخوردار باشد، افزود: گردنه اسدآباد به عنوان یکی از مهمترین دکل‌های طبیعی به علت اختلاف ۲۳۵۰  متری آن با سطح دریا  توانایی تولید ۱۷۰۰مگاوات برق تجدیدپذیر بادی را دارد که به تنهایی از این منطقه  ۱۷۰۰ مگاوات می‌توان انرژی بادی استخراج کرد و به ازای هر یک مگاوات ۹ نفر اشتغال ایجاد کرد که می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری به توسعه برق وابسته است، یادآور شد: باید برای استقرار نیروگاه‌های مختلفی از جمله نیروگاه بادی و گازی برای شهرستان از جمله توسط ایمیدرو پیگیری داشته باشیم .

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای  سرمایه‌گذاری در شهرستان اسدآباد حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: راه‌اندازی اتاق بازرگانی شهرستان اسدآباد در شهرستان امری ضروری بوده که در تلاشیم هر چه سریع‌تر اتاق بازرگانی اسدآباد به منظور تقویت هر چه بیشتر صنعتگران، تولیدکنندگان و صادرکنندگان شهرستان راه‌اندازی شود تا شاهد رشد و ترقی حوزه واردات و صادرات و تولیدات شهرستان باشیم.

رنجبرزاده همچنین یادآور شد: در بازدید هفته گذشته معاون وزیر راه‌و شهرسازی از گردنه و کنار گذر اسدآباد مقرر شد برای احداث زیر گذر دهگلان از روزی که ایشان به شهرستان آمده‌اند ظرف ۱۵ روز اسناد مناقصه آماده شده و به شکل ترک تشریفات به مناقصه گذاشته شود تا با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی زیرگذر دهگلان هر چه سریع‌تر امسال شروع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha