• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403060603034
  • منبع : صدا و سیما

مدیرکل دفتر امور غلات وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد

درخواست از وزیر جهاد کشاورزی برای تشکیل ستاد عالی زراعت/ تولید علوفه دیم برای نخستین بار در ایران

درخواست از وزیر جهاد کشاورزی برای تشکیل ستاد عالی زراعت/ تولید علوفه دیم برای نخستین بار در ایران

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تولید علوفه دیم برای نخستین بار در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرامک عزیزکریمی با اشاره به ثبت رکوردهای جدید در روند طرح جهش تولید در دیمزارها اعلام کرد؛ برای نخستین بار در ایران به صورت اقتصادی علوفه مصرفی دامداری‌ها بدون آبیاری در دیمزارها تولید شده و بر اساس آمار تاکنون به ۲۴۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، آخرین آمار تولید در دیمزارها را ۸ میلیون تن عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۶ میلیون تن گندم، ۱.۲ میلیون تن جو، ۳۴۰ هزارتن حبوبات، ۹۲ هزارتن دانه‌های روغنی و ۲۵ هزارتن گیاهان دارویی در دیم‌زارها تولید شده است.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیمات سریع در امر زراعت، از وزیر جدید وزارت جهاد کشاورزی خواست، ستاد عالی زراعت تشکیل شود تا موضوعاتی مانند تامین نهاده‌ها به سرعت و به موقع حل و فصل شود.

بنا بر اعلام صداو سیما، عزیزکریمی با بیان اینکه یکی از علل افزایش تولید در فصل اخیز، تغذیه مناسب در فصل اخیر بوده، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم رکوردهای امسال تکرار شود لازم است که اموری مانند تامین کود و سم به موقع انجام شود.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افت قیمت جو، تصریح کرد: به دلیل کاهش سطح زیر کشت، احتمالا امسال در بازار با کمبود جو روبرو خواهیم شد و از هم اکنون باید با اتخاذ تصمیمات لازم زمینه را برای رفع کمبودها و افزایش تولید در فصل جدید فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۴:۱۶

وزارت کشاورزی یک نظارتی هم روی تولید کننده های سموم و آفت کش ها داشته باشه.این سموم تنها در ایران غلظت شان با اضافه کردن انواع آبها کم میشه و غیر استاندار با بدترین کیفیت عرضه میشه. چون جوابگو نیست.1لیتر سم خارجی ارزشش از 100لیتر سم فرآوری شده بیشتر

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۵:۰۴

باسلام و درود بر شما چطور شده این مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی بعد از امدن وزیر جدید پیشنهادات ارایه می کنند قبلاً چرا پیشنهاد نمی دادند خیلی بد است که واقعا مسوولین سابق وزارت خانه عملکرد شان منفی جلوه بدهند انصاف چیزی خوبی است

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۶:۲۹

همه اینا در دولت قبل انجام شده و نتیجه الان داره بیان میشه دولت قبل هنوز یک سال و نیم مونده بود به نتیجه نهایی برسه خدا بیامرزه رییس جمهور شهیدرو که برای اولین بار افراد کاری و متعدد رودر راس امور قرار دادند که نتایج اون در دولت جدید نمود پیدا می‌کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۹:۰۱

سلام دولت و مسوولین محترم بحال کشاورزان دلشان بسوزد قیمت نهایی سم و کود خیلی گران است