• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403060603019
  • خبرنگار : 71955

وزیر آموزش و پرورش:

اجرای سند تحول بنیادین مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است

اجرای سند تحول بنیادین مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت مهمترین برنامه، اجرای سند تحول به عنوان میثاق ملی است، گفت: در کنار اسناد بالادستی، اجرای سیاست‌های رئیس جمهور نیز در اولویت قرار دارد، توجه به نیاز نسل جوان به ویژه فضای مجازی موجب می شود تا شکاف یادگیری جبران شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه مجازی با معلمان، مدیران و برخی والدین دانش آموزان در کانال شاد با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان باهنر و رجایی گفت: در آموزش و پرورش حدود ۴۱ هزار معلم شهید و دانش‌آموز وجود دارد که به حق و انصاف باید هرلحظه یادشان را گرامی بداریم، امیدواریم به برکت خون شهدا، در آستانه بازگشایی مدارس اقدامات موثری رقم بخورد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در رویکرد دولت چهاردهم، توجه به آموزش و پرورش در بالاترین سطح قرار دارد و رئیس جمهور بارها گفتند اولویت اول بعد از اقتصاد، آموزش و بهداشت است ادامه داد: ایشان قول دادند که تمام همتشان را در ارتقای آموزش و پرورش بکار گیرند.

کاظمی با بیان اینکه جلسه وزیر کشور با استانداران نشان از جایگاه رفیع نظام تعلیم و تربیت دارد گفت: وزیر کشور قول‌های مساعدی برای بازگشایی مدارس و همکاری با ستاد مهر دادند.

وی با بیان اینکه استانداران نیز قول داده‌اند تا در این مسیر، آموزش و پرورش را یاری کنند افزود: این یعنی بزرگداشت جایگاه تعلیم و تربیت در دیدگاه و منظرگاه دولت چهاردهم که اهمیت بسیار فراوانی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش باید جایگاه نظام تعلیم و تربیت را بزرگ بداریم و مدیران و معلمان را بر صدر بنشانیم ادامه داد: همه نگاه‌ها را معطوف به مدرسه کنیم و به آن توجه کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت مهمترین برنامه، اجرای سند تحول به عنوان میثاق ملی است، گفت: در کنار اسناد بالادستی، اجرای سیاست‌های رئیس جمهور نیز در اولویت قرار دارد؛ توجه به نیاز نسل جوان به ویژه فضای مجازی موجب می شود تا شکاف یادگیری جبران شود.

وی با بیان اینکه معلمان و مدیران نقش اساسی را در نظام تعلیم و تربیت دارند افزود: کادر مدرسه، رکن تحول مدارس و خانواده‌ها بالاترین شریک تربیتی نظام آموزشی کشور هستند، برهمین اساس نگاه سند تحول به مدرسه است. اگر به مدرسه برگردیم در می‌یابیم که مدرسه کانون تحول است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شعار ما «برای ایران، برای مدرسه» است ادامه داد: برای همه ارکان مدرسه از جمله مدیران، معلمان و دانش‌آموزان تلاش خواهیم کرد، مدرسه باید محیطی باشد که استعداد دانش‌آموزان در آنجا شناسایی، شکوفا و پرورش شود و مملو از فعالیت‌های اجتماعی و نقش پذیری دانش آموزان باشد و دانش آموزان با کنشگری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... آشنا شوند تا مهارت‌هایی را در این زمینه کسب کنند.

کاظمی با بیان اینکه مدرسه نقطه اتکا دولت و ملت است گفت: مدرسه می‌تواند برنامه‌های یک دولت را محقق کند، آینه تمام نمای جامعه است و تصویر امروز مدرسه تصویر فردای جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبیعتا هر چقدر بتوانیم مدرسه را محیطی شاداب و جذاب درست کنیم جامعه‌ای شاداب خواهیم داشت افزود: مدرسه باید فرایند استفاده از اصحاب خرد را درخود داشته باشد و تفاوت دانش آموزان را به رسمیت بشناسد و متناسب با آن، اقدامات لازم را فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه کانون تربیتی محله است و محل اتصال نهادهای اجتماعی، مسجد و .. به شمار می رود ادامه داد: معلم قلب تپنده مدرسه است که به مدرسه حیات می‌بخشد و ماموریت آن را محقق می کند، مدیران و معلمان راهبران و هدایت کنندگان کشتی نجات هستند لذا هر چقدر توانمندی این دو قشر را بالا ببریم سطح مدرسه را بالا برده‌ایم.

کاظمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در آستانه مهر در کنار تجهیزات سخت افرازی، فضایی پر از آرامش را برقرار کنیم اظهار کرد: رمز موفقیت در مدرسه رهبری تربیتی دانش‌آموزان است زیرا با این اقدام و ایجاد یک تیم منسجم، می‌توان دانش آموزان را با هر زمینه‌ای حفظ کرد؛ آنچه می‌تواند دغدغه اجرایی و اداری را برای مدرسه کم کند، نقشی است که مدیر ایفا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha