• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403060602946
  • خبرنگار : 50204

۲۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری، آماده اجرا در برنامه هفتم توسعه

۲۰ میلیون هکتار طرح آبخیزداری، آماده اجرا در برنامه هفتم توسعه

ایسنا/مرکزی سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: قرار است در طول برنامه هفتم توسعه، اقدامات آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را انجام دهیم که طرح‌های آن آماده اجرا در برنامه هفتم توسعه است.

حسن وحید سه شنبه ۶ شهریور در آئین افتتاح طرح توسعه کارخانه خوراک دام و طیور اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در هفته دولت اظهار کرد: در سال جاری ۲۳۸ پروژه به مبلغ ۴۴۵ میلیارد ریال در سطح کشور افتتاح می‌شود که ۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۴ میلیارد ریال مربوط به استان مرکزی است.

وی با بیان اینکه در بخش منابع طبیعی رویکردهای مختلفی در سطح کشور وجود دارد، افزود: مهم‌ترین اصلی که باید مورد پیگیری قرار گیرد این است که در برنامه هفتم توسعه به مباحث منابع طبیعی به خوبی پرداخته شده است.

سرپرست سازمان منابعی طبیعی و آبخیزداری، مباحث آبخیزداری را یکی از اثرگذارترین پروژه‌ها در برنامه هفتم توسعه دانست و تصریح کرد: قرار بر این است در طول برنامه هفتم توسعه، اقدامات آبخیزداری  ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور را انجام دهیم که طرح‌های آن آماده شده و در حال حاضر ۲۰ میلیون هکتار طرح آماده اجراست که در برنامه هفتم اجرا می‌شود.

وحید بیان داشت: مدیریت منابع مبحث مهم دیگری است  که برای نخستین بار در طول برنامه توسعه به آن پرداخته شده است و براساس آن باید در طول برنامه هفتم با مشارکت مردم  ۲۰ میلیون هکتار مراتع کم بازده و فرسوده احیا شود، این مهم می‌تواند تاثیر زیادی در تولید و حفظ منابع آب و خاک داشته باشد.

وی با بیان اینکه گرد و غبار یکی از مشکلاتی است که کشور با آن مواجه است و به عنوان یک مبحث بسیار جدی مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران در کشور وجود دارد که در برنامه هفتم توسعه مقرر شده ۲۰ درصد از این کانون های بحران را کاهش دهیم.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: در راستای حفاظت از جنگل‌ها موظف به تهیه طرح مدیریت پایدار جنگل هستیم تا بتوان جنگل‌ها را حفظ و احیا کرده و توسعه داد که طرح‌های مختلف در این زمینه تدوین شده است.

وی گفت: تمام مواردی که گفته شد، پشتوانه تولید است و حفظ منابع پایه یکی از ارکان اصلی تولید به شمار می‌رود. مجموعه برنامه‌های منابع طبیعی در راستای امنیت زیستی و تقویت کننده امنیت غذایی است و با پایداری در عرصه‌های کشاورزی به آن دست پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha