• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060602887
  • خبرنگار : 50233

معاون استانداری سمنان عنوان کرد

نباید یک ریال هم از اعتبارات دستگاه‌ها برگشت بخورد/ سرانه ۲ میلیونی شهروندان از ارزش افزوده امسال

نباید یک ریال هم از اعتبارات دستگاه‌ها برگشت بخورد/ سرانه ۲ میلیونی شهروندان از ارزش افزوده امسال

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از جذب ۷۵ درصدی اعتبارات تملک دارایی امسال، کمتر از یک ماه مانده به پایان سال مالی جاری خبر داد.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان شهریورماه، ۲۵ درصد باقیمانده نیز باید به طور کامل جذب شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص اینکه میزان جذب اعتبارات در برخی دستگاه‌ها کمتر از ۴۰ درصد است آیا ظرف یک ماه می‌توانند همه اعتبارات تخصیصی را جذب کنند گفت: ما به طور روزانه پیگیر جذب اعتبارات دستگاه‌های مختلف هستیم و هشدارهای لازم را به مدیران دستگاه‌ها دادیم.
وی با بیان اینکه تنها در خصوص یکی دو دستگاه نگرانی وجود دارد ادامه داد: به مدیران این دستگاه‌ها هشدار دادیم که یک ریال هم از اعتبارات یک دستگاه برگشت بخورد با مسوول مربوطه برخورد جدی خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه انتظار داریم همه اعتبارات در این فرصت باقیمانده به طور کامل جذب شود تصریح کرد: با توجه به تلاش دستگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان شهریورماه اعتبارات استان به طور کامل جذب شود.

تحقق ۳۵ درصد بودجه شهرداری های استان
حمیدی ادامه داد: استانداری و دستگاه‌های نظارتی استان نه تنها در جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات حساسیت ویژه دارند بلکه در هزینه‌کرد اعتبارات تخصیصی نیز موضوع را با حساسیت بالا دنبال می‌کنند تا اعتبارات تخصیص یافته درست و در جای مناسب خود هزینه شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با تحقق بودجه شهرداری‌ها در این استان گفت: کل بودجه شهرداری‌های استان در سال ۱۴۰۲، بیش از دو هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان بود که این رقم نیز در پایان سال کاری شهرداری‌ها نیز به طور ۱۰۰درصد محقق شد.

وی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌های ۱۹ گانه استان را چهار هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون در مجموع ۳۵ درصد بودجه شهرداری‌ها محقق شده است.

حمیدی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در برخی شهرداری‌ها اظهار کرد: در همین ارتباط طی یک سال اخیر مجوز چندین آزمون استخدامی اخذ و آزمون‌ها نیز برگزار شد. ضمن اینکه اخیرا نیز مجوز جذب ۴۳ آتش‌نشان نیز برای تکمیل کادر این بخش از شهرداری های استان اخذ شده و آزمون آن به زودی برگزار خواهد شد.

وی از تجهیز شهرداری‌های استان به برخی ماشین‌آلات سنگین خبر داد و اضافه کرد: ۲۳ دستگاه انواع ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌های استان نظیر: لودر، گریدر، اتوبوس درون‌شهری، ماشین آتش‌نشانی و...خریداری و به شهرداری‌های استان اهدا شد. همچنین ۹ دستگاه تنفسی آتش‌نشانی نیز خریداری و در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفت.

سرانه ۲ میلیون تومانی شهروندان از  ارزش افزوده امسال
وی با بیان اینکه امسال همچنین ۱۲ دستگاه خودرو نیز در اختیار دهیاری‌های سطح استان قرار گرفته است گفت: همه ناوگان دهیاری‌ها به سیستم جی پی اس مجهز شدند و امکان رصد روزانه آنها از طریق دستگاه‌های نظارتی وجود دارد.

معاون استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با واریز درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان اظهار کرد: سال گذشته در مجموع یک هزار و ۷۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری های استان واریز شد امسال نیز از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری سمنان واریز شده است.
وی همچنین به درآمد دهیاری‌ها از محل این سرفصل پرداخت و گفت: تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های سطح استان واریز شده است.

وی تاکید کرد: همه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظفند که درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در پروژه‌ها هزینه و آن را به طور رسمی به مردم اعلام کنند.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری ها و دهیاری ها از این سرفصل رقم های بسیار بالایی بوده خاطرنشان کرد: سرانه واریزی به حساب شهرداری های استان به ازای هر کدام از شهروندان بالغ بر دو میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha