• شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93120905246
  • منبع : نمایندگی سمنان

تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی به استان سمنان

تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی به استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی به این استان در سال جاری، گفت: حتی یک ریال برگشت اعتبارات را از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نمی‌پذیریم.

استاندار سمنان با اشاره به تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی به این استان در سال جاری، گفت: حتی یک ریال برگشت اعتبارات را از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، مهندس وکیلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به تنگناهای مالی سال‌جاری گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید 100 درصد اعتبارات عمرانی را به استان تخصیص داده که این اقدام در دو دهه گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: با توجه به تخصیص 100 درصدی اعتبارات عمرانی از سوی دولت برای جذب آن باید تلاش مضاعفی از سوی دستگاه‌های اجرایی شود و در این راستا اکثریت دستگاه‌ها موافقت نامه را مبادله کرده‌اند و در 9 ماهه سال‌جاری از 25 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی 80 درصد رشد جذب اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی انجام شده است.

استاندار سمنان افزود: باید دستگاه‌هایی که نتوانسته‌اند اعتبارات را جذب کنند علت عدم جذب را مشخص و مشکلات را در این زمینه برطرف کنند. ضمن این‌که این دستگاه ها موظف‌اند با تقویت بحث مدیریت اعتبارات بطور جدی در جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند.

وکیلی هم‌چنین به دستگاه‌های اجرایی تا 15 اسفند فرصت داد تا نسبت به مبادله موافقت نامه اقدام کنند و اگر نتوانند در این فرصت تعیین شده اقدام کنند اعتبارات جذب نشده در مقوله تعادل بخشی به دیگر پروژه‌های مهم و اساسی و یا بحث آبرسانی داده خواهد شد.

وی با بیان این‌که دولت با وجود تمام مسائل و مشکلات اعتباراتی، اعتبارات استان را تخصیص داده افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید در خصوص جذب اعتبارات تلاش وافر داشته باشند.

وی هم‌چنین بر تامین اعتبارات بازنشستگان که 30 سال کار و فعالیت داشته‌اند تاکید کرد و افزود: کسانی که درخواست بازنشستگی دارند باید به موقع و در همان سال حق و حقوق آنها پرداخت شود و تا تامین اعتبار نشده کارمندان را بازنشسته نکنند. ضمن این‌که باید تلاش شود حق و حقوق بازنشستگان، مانده از سال گذشته پرداخت گردد.

وکیلی تامین آب سالم آشامیدنی در سطح روستاها و شهرها را از وظایف دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: آب سالم برای شرب باید تامین شود و برای روستاها و شهرها که مشکل آب آشامیدنی دارند باید اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد. دستگاه‌های مربوطه باید به مسائل بهداشتی و سلامت مردم از لحاظ آب آشامیدنی توجه ویژه کنند.

وی هم‌چنین بحث آمایش سرزمین را در بحث توسعه استان مهم و موثر دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تجارب گذشته، یک طرح آمایش جامع و کامل تدوین و در این زمینه با مدیران و کارشناسان جلسات مختلف گذاشته شود و مشاور طرح از نقطه نظرات کارشناسان، صاحبنظران و اساتید دانشگاه در زمینه ترسیم مناسب آمایش سرزمین بهره بگیرند.

استاندار سمنان هم‌چنین در طرح آمایش سرزمین تاثیرگذاری دیگر استان‌ها خصوصا استان تهران را مهم برشمرد و افزود: محور توسعه آینده استان سمنان بر اساس آمایش سرزمین است تا با شناخت مزیت‌ها و اولویت‌ها راه توسعه و پیشرفت استان ترسیم و مشخص شود و اگر این گونه اقدام نکنیم به مشکل برمی‌خوریم.

وی هم‌چنین در بحث آمایش به مقوله پدافند غیرعامل برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و ارائه هرگونه اطلاعات و آمار برای استمرار کار مشاور این طرح تاکید کرد.

وکیلی در خصوص تخصیص اعتبارات به حوزه‌های علمیه گفت: باید اعتبارات این بخش اختصاص یابد. توجه به فرهنگ و مسائل اقتصادی جامعه بسیار مهم است و در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال فرهنگ نامیده باید ارزیابی شود تا دستگاه‌های اجرایی در این زمینه چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha