• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403060502615
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد

تداوم روند نزولی شاخص‌های تورمی آذربایجان شرقی در مرداد ماه

تداوم روند نزولی شاخص‌های تورمی آذربایجان شرقی در مرداد ماه

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت مصرف کننده در مرداد سال جاری حاکی از آن است که روند نزولی شاخص‌های تورمی استان ادامه داشته است.

فرهاد ذوقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه خانوارهای استان که درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد در مردادماه به ۲۸,۳ درصد رسیده است که نشان‌دهنده ۱.۴ واحد درصد کاهش در این شاخص نسبت به ماه قبل در استان است. 

وی افزود: تورم ماهانه نشان دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد که در مردادماه جاری، تورم ماهانه خانوارهای استان برابر ۱,۶درصد بوده است که در مقام مقایسه با ماه قبل مشاهده می‌شود این شاخص ۰.۵ واحد درصد کاهش پیدا کرده است. 

ذوقی با بیان اینکه میزان تورم ماهانه استان از شاخص کل کشور نیز ۰,۴ درصد کمتر است، افزود: بر اساس این شاخص تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۰.۳ درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۳ درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: بررسی نشان می‌دهد برای هر دو گروه گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات »و گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» شاهد کاهش نرخ تورم بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: نتایج نرخ تورم سالانه خانوارهای استان نیز نشان می دهد در مردادماه ۱۴۰۳، این نرخ برای خانوارهای استان به ۳۵,۰ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۳ واحد درصد کاهش یافته است و با این شاخص استان آذربایجان شرقی در جایگاه ۱۹ ام کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ذوقی ابراز داشت: بدیهی است ادامه کاهش یا تغییر در روند نزولی نرخ تورم استان وابسته به متغیرهای کلیدی اقتصاد در حوزه قیمتهای کالاها و خدمات در ماه‌های آتی خواهد بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha