• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060502348
  • خبرنگار : 71610

واکنش مقامات صهیونیست به اظهارات جنجالی بن گویر درباره مسجد الاقصی

واکنش مقامات صهیونیست به اظهارات جنجالی بن گویر درباره مسجد الاقصی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی به اظهارات جنجالی و متوهمانه وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم درباره تغییر وضعیت فعلی مسجد الاقصی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی جنجالی گفت: «در مسجد الاقصی کنیسه‌ای را خواهم ساخت».

طبق گزارش شبکه الجزیره، این اظهارات بن گویر واکنش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

نتانیاهو در این باره گفت: هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و قانونی موجود در مسجد الاقصی صورت نخواهد گرفت.

در همین راستا، «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز در اظهاراتی در این باره گفت: کل منطقه شاهد ضعف نتانیاهو دربرابر بن گویر است.

وی افزود: نتانیاهو قادر به تسلط بر کابینه نیست و حتی زمانی که تلاش‌ها برای آسیب زدن به امنیت اسرائیل واضح است هیچ سیاست و راهبردی در قبال آن دیده نمی‌شود.

«بنی گانتس» رئیس حزب «اردوگاه رسمی» نیز در این باره اظهار کرد: نخست‌وزیر به بن گویر اجازه می‌دهد که اسرائیل را به جای صلح سیاسی به سمت پرتگاه سوق دهد.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: تضعیف وضعیت موجود در کوه معبد (نام توراتی مسجد الاقصی) خطرناک، غیرضروری و غیرمسؤولانه است. اقدامات بن گویر امنیت داخلی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

در همین راستا، «موشه اربیل» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفت: نتانیاهو باید هرچه سریع‌تر به اقدامات بن گویر درباره مسجد الاقصی پایان دهد.

وی گفت: بی‌عقلی بن گویر منجر به خون و خونریزی خواهد شد و ائتلاف‌های راهبردی ما علیه ایران را به خطر می‌اندازد.

بن گویر بارها با همراهی شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی یورش برده و به هتک حرمت این مکان مقدس پرداخته است. این اقدام او اعتراض‌های شدید داخلی و خارجی را به همراه داشته است و مقامات رژیم صهیونیستی وی را خطری برای امنیت رژیم اشغالگر می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha