• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403060502301
  • خبرنگار : 71516

توافق گروه‌های مقاومت عراق درباره مماشات نکردن با آمریکایی‌ها

توافق گروه‌های مقاومت عراق درباره مماشات نکردن با آمریکایی‌ها

یک منبع در مقاومت عراق اعلام کرد اخیرا مقاومت نشستی را برای اتخاذ یک موضع یکپارچه در قبال تحولات کنونی منطقه‌ای و داخلی برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع در هماهنگی مقاومت عراق اعلام کرد: سه روز پیش مقاومت نشستی را برای اتخاذ یک موضع یکپارچه در قبال حوادث کنونی داخلی و منطقه‌ای برگزار کرد. بیشتر رهبران گروه‌ها با پایان آتش‌بس با آمریکا و ازسرگیری عملیات نظامی علیه پایگاه‌های آمریکا موافقت کردند.

این منبع به روزنامه الاخبار گفت: برخی از رهبران در این نشست به موضوع اقدام میدانی علیه اشغالگران آمریکایی پرداختند و درباره ازسرگیری حملات گسترده علیه نیروهای آمریکایی یا رژیم صهیونیستی اتفاق نظر داشتند.

این منبع افزود: توافق‌های دولت عراق با آمریکایی‌ها و به تاخیر انداختن اعلام نتایج مذاکرات و حتی موضوع تلاش برای قانع کردن گروه‌های مقاومت به عقب نشینی قریب الوقوع آمریکا به مقاومت هیچ اطمینانی نداد. تا زمانی که نیروهای خارجی به حملات علیه نیروهای الحشد الشعبی و گروه‌های عراقی ادامه می‌دهند و همچنین تا زمانی که آمریکا به حمایت از اسرائیل ادامه داده یا به آن اطلاعات می‌دهد یا از آن در برابر حملات ما محفاظت می‌کند، مقاومت آرام نخواهد گرفت.

این منبع تاکید کرد: محور مقاومت به طور کلی و مقاومت عراق به صورت ویژه قصد انجام یک برنامه‌ریزی نظامی محکم با هدف انجام حملات شدید علیه اشغالگران در سایه عدم وجود نیتی از سوی دشمن برای آتش‌بس در غزه را دارند.

به گفته «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق دولت این کشور برای آرام کردن گروه‌های مقاومت عراق جهت سوق نیافتن این کشور به تشدید تنش از طریق تلاش‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کند.

یک منبع دولتی پیشتر به روزنامه الاخبار گفت: دولت طی روزهای گذشته با گروه‌های مقاومت عراق برای ادامه آتش‌بس و عدم حمله به پایگاه‌های آمریکا به توافق رسید اما گردان‌های حزب‌الله عراق بعدا اعلام کرد که تعهدی به توقف عملیات علیه آمریکایی‌ها ندارد.

در این راستا «حیدر اللامی» عضو دفتر سیاسی جنبش النجباء عراق گفت: هدف از دادن دوره آتش‌بس به دولت ایجاد زمان مناسب برای مذاکره جهت عقب نشینی نیروهای آمریکایی از کشور بود اما با اصرار اشغالگران آمریکایی بر ماندن در عراق این مساله به پایان رسیده است. بعد از مشورت بین رهبران مقاومت این نتیجه حاصل شد که مذاکرات عراق با آمریکا صرفا تعلل و گمراه کردن است. مقاومت برای اینکه تلاش‌های دیپلماتیک نتیجه بدهد صبر زیادی کرده است اما متاسفانه این صبر هیچ نتیجه‌ای نداشت.

وی درباره سناریوهای آتی بعد از پایان آتش‌بس با آمریکا گفت: گزینه هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی روی میز است. گروه‌های مسلح عراقی آماده هستند و بانک اهدافی دارند که هر لحظه ممکن است آن را مورد حمله قرار دهند.

از سوی دیگر یکشنبه «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق از جامعه جهانی خواست که تروریسم رژیم صهیونیستی را متوقف کند تا منطقه از شر جنگ‌ها و سلطه ناعادلانه صهیونیست‌ها در امان بماند.

وی در پیام خود نوشت: همانطور که در عراق چیزی جز مقاومت ارتش المهدی علیه السلام در مقابل اشغالگری در سال ۲۰۰۳ وجود نداشت، امروز شاهد آن هستیم که حزب‌الله لبنان به تنهایی در دفاع از سرزمین لبنان، حاکمیت، عزت و امنیت آن در مقابل رژیم اشغالگر می‌جنگد و این مطابق با رویکرد امام موسی صدر است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که معنای واقعی تنها ماندن در صحنه درگیری را می‌دانیم، از خداوند متعال می‌خواهیم که لبنان عزیز، ملت بزرگ و مجاهدان شریف آن را از همه شرارت‌ها حفظ کند و از تجاوزات و جنگ‌های صهیونیست‌ها در امان بدارد.

مقتدی صدر تاکید کرد: دشمن صهیونیستی با اقدامات تروریستی و نقض قوانین بین‌المللی و با حمایت شیطان بزرگ آمریکا به سوی پایان اجتناب ناپذیر خود حرکت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha