• دوشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403060502243
  • منبع : مطبوعات

واقعیت چیست؟

واقعیت چیست؟

در روزهای اخیر اخبار و گزارش‌های از خشونت‌های خونین در کشورهای اروپایی منتشر می‌شود. در آلمان ادعا شده است که فردی با سلاح سرد، مراسمی را به هم زده است که تلفاتی به همراه داشته است. در فرانسه نیز نیروهای امنیتی مدعی شدند افرادی قصد حمله به یک کنیسه یهودیان را داشته‌اند. این خبرها در حالی منتشر شده که چندی پیش نیز در انگلیس ادعای حمله فردی با چاقو به چند دختر بچه روزی خونین را رقم زد که نتیجه آن نیز موج گسترده اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بوده است.

به گزارش ایسنا، فرامرز اصغری در یادداشتی در سیاست روز نوشت:

در روزهای اخیر اخبار و گزارش‌های از خشونت‌های خونین در کشورهای اروپایی منتشر می‌شود. در آلمان ادعا شده است که فردی با سلاح سرد، مراسمی را به هم زده است که تلفاتی به همراه داشته است. در فرانسه نیز نیروهای امنیتی مدعی شدند افرادی قصد حمله به یک کنیسه یهودیان را داشته‌اند.
این خبرها در حالی منتشر شده که چندی پیش نیز در انگلیس ادعای حمله فردی با چاقو به چند دختر بچه روزی خونین را رقم زد که نتیجه آن نیز موج گسترده اعتراضات علیه سیاست‌های دولت بوده است.
نکته مهم در باب این حوادث که نقطه اشتراک آنهاست اولا تقارن آن را اوج گیری اعتراضات به حمایت‌های دولتمردان این کشورها از رژیم صهیونیستی است که در چارچوب تظاهرات‌های گسترده حمایت از فلسطین و تحریم کالاهای صهیونیستی صورت می‌گیرد. ثانیا، متهمان این حوادث نیز پناهجویان معرفی می‌شوند در حالی که در کشوری مانند آلمان نیز شدت این جوسازی‌ها را بیشتر کرده و مدعی شده‌اند که داعش مسئولیت این حمله را پذیرفته است.
نکته قابل توجه آن است که همزمان با این حوادث از یک سو دولتمردان غربی با ادعاهای امنیتی و مطالبه مردمی، بر شدت سیاست‌های ضد مهاجرتی و پناه‌جویی افزوده است و ضمن تشدید فضای امنیتی بر اخراج گسترده این افراد تاکید کرده‌اند. از سوی دیگر نیز در فضایی امنیتی و به اصطلاح ضد نژادپرستی و افراط گرایی هرگونه تظاهرات حمایت از فلسطین را سرکوب کرده و حمایت‌های بیشتر از رژیم صهیونیستی را با ادعای مظلومیت این رژیم را در پیش گرفته‌اند.
با توجه به این مولفه‌ها ابهامات در آنچه حوادث خونین این روزهای انگلیس، فرانسه و آلمان می‌نامند بیشتر می‌شود و حتی این سناریو مطرح است که دولتمردان این کشورها یا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم برآنند تا زمینه را برای توجیه رفتارهای ضد انسانی خود در سرکوب و اخراج پناه‌جویان و نیز حمایت از نسل کشی غزه فراهم سازند.
 در این میان رفتار رسانه‌های غربی نیز قابل توجه است چنانکه آنهایی که در برابر قتل عام ۴۰ هزار فلسطینی به سانسور و اهمیت زدایی پرداخته‌اند اکنون تحولات انگلیس، آلمان و فرانسه را در صدر اخبار خود قرار داده‌اند چنانکه گویی هیچ خبری در جهان مهمتر از این اخبار نمی‌باشد و عملا ابعاد دیگری از سانسور جنایات صهیونیست‌ها در غزه را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha