• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403060401848
  • خبرنگار : 90047

ششمین حضور تیروکمان در بازی‌های پارالمپیک

ششمین حضور تیروکمان در بازی‌های پارالمپیک

تیراندازی با کمان ایران در حالی در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت خواهد کرد که در این دوره زهرا نعمتی، قهرمان سه دوره این بازی‌ها در پاریس حضور نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، پاراتیروکمان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس شش سهمیه (چهار مرد، دو زن) در دو بخش کامپوند و ریکرو را به دست آورده است و از روز پنجشنبه هشتم شهریور رقابت‌های این رشته آغاز می‌شود. در بخش ریکرو غلامرضا رحیمی، سمیه رحیمی و محمدرضا عرب‌عامری و در بخش کامپوند علی‌سینا منشازاده، هادی نوری و فاطمه همتی نمایندگان ایران هستند. هدایت تیم ایران بر عهده میلاد وزیری (سرمربی)، مجید احمدی و زهرا شمس (مربیان) است.

پاراتیراندازی با کمان ایران تاکنون در پنج دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت کرده و موفق به کسب چهار مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز شده است.

ابراهیم رنجبر، حشمت‌الله کاظمی‌راد و مجید کهتری سه نماینده ایران در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی بودند که در رده پنجم قرار گرفتند. قاسم جوانی‌ گرگابی، حشمت‌الله کاظمی‌راد و مجید کهتری سه نماینده ایران در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن بودند که موفق به کسب مدالی نشدند. سومین حضور ایران در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن بود که نخستین مدال طلای تاریخ زنان ایران در پاراتیروکمان توسط زهرا نعمتی و مدال برنز تیمی توسط زهرا نعمتی، زهرا جوانمرد و راضیه شیرمحمدی کسب شد. ابراهیم رنجبر، رهام شهابی‌پور، امین علیخانی‌نژاد دیگر ملی‌پوشان ایران در این بازی‌ها بودند. ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو هفت نماینده داشت که دستاوردش کسب دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز بود. غلامرضا رحیمی (یک طلا)، ابراهیم رنجبر (یک نقره، یک برنز)، سمیه عباسپور، محدثه کهنسال، مجید کاکوش، هادی نوری، زهرا نعمتی (یک طلا، یک نقره) مدال‌آوران پاراتیروکمان ایران در آن دوره از بازی‌ها بودند. ایران همچنین در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ با شش ورزشکار حضور داشت که دستاوردش یک نقره و یک طلا بود: رمضان بیابانی (یک نقره)، غلامرضا رحیمی، محمدرضا زندی، فرزانه عسگری، علی‌سینا منشازاده، زهرا نعمتی (یک طلا)

پرافتخارترین ورزشکار پاراتیروکمان در پنج دوره حضور این رشته در بازی‌های پارالمپیک زهرا نعمتی بود که موفق به کسب سه مدال طلا در ریکرو انفرادی زنان شده است. او در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در پاریس حضور ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha