• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403060301249
  • خبرنگار : 50463

تنها یادگاری یزد در لیگ برتر در مسیر تاریخ سازی دوباره

تنها یادگاری یزد در لیگ برتر در مسیر تاریخ سازی دوباره

ایسنا/یزد تیم فوتبال شهید قندی یزد تنها یادگاری یزد در لیگ برتر فوتبال ایران با تغییر و تحولاتی که پشت سر گذاشته حالا به دنبال تاریخ سازی دوباره است.

تنها تیم یزدی در لیگ برتر، قبل از صعود چادرملو اردکان تیم شهید قندی یزد بود؛ تیمی که به بالاترین سطح فوتبال ایران رسید اما خیلی زود وداع کرد و نتوانست ثبات داشته باشد.

نارنجی پوشان با هدایت «احد شیخ لاری» به لیگ برتر رسیدند اما نتایج ضعیف باعث شد تا سقوط با این تیم در کارنامه «مجید جلالی» به عنوان سرمربی و مرحوم «منصور پورحیدری» به عنوان مدیر فنی به عنوان نقطه‌ای سیاه و خاطره تلخ یزدی ها در فوتبال ایران یاد شود.

شهید قندی در پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۹ امتیاز و تنها ۴ پیروزی به لیگ دسته اول سقوط کرد و اکنون نیز در لیگ دسته دوم حضور دارد.

این تیم در پنج سال گذشته با سوء مدیریت و کسب نتایج ضعیف از چشم هوادران یزدی افتاده است و در چند فصل گذشته نیز به دلایل مختلف از صعود به لیگ دسته یک بازماند.

اما باشگاه نارنجی پوشان با تغییر و تحولاتی که ایجاد کرده‌اند و همچنین شروع تمرینات پیش از موعود به دنبال حضوری قدرتمند در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور فصل ۱۴۰۴-۱۴۰۳ هستند.

تیم فوتبال شهید قندی یزد در پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران - ورزشگاه شهید نصیری یزد
تیم فوتبال شهید قندی یزد در پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران - ورزشگاه شهید نصیری یزد

بازگشت یوسفی/انتصاب یک چهره مطرح

اوایل خرداد ماه ۱۴۰۳ بود که با تصمیم هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شهید قندی یزد «محمد فاضل یوسفی» بار دیگر بعنوان مدیرعامل این باشگاه منصوب شد.

همچنین «حمیدرضا آسیابانپور» مدیر عامل فصل گذشته این باشگاه، هدایت نارنجی پوشان یزدی را در فصل آینده لیگ دسته دوم فوتبال ایران در دست گرفت؛ انتخابی زیاد مورد استقبال هواداران و حتی کارشناسان و صاحب نظران این حوزه قرار نگرفت.

این باشگاه در پروسه انتخاب سرمربی، با فرشاد پیوس، اکبر میثاقیان، وحید رضایی و وحید مظاهری مذاکره کرد اما سرانجام آسیابانپور را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.

اما نقطه عطف این باشگاه انتصابت یک چهره محبوب فوتبالی در بین هوادران و جامعه ورزش استان به عنوان سرپرت این تیم بود؛ مرداد ماه ۱۴۰۳ بود که «سعید علی‌نژادیان» یکی از چهره‌های موفق و البته سرشناس داوری فوتبال ایران و استان یزد به عنوان مدیر تیم فوتبال شهید قندی یزد در فصل ۱۴۰۴_۱۴۰۳ لیگ دسته دوم فوتبال ایران منصوب شد.

سعید علی‌نژادیان؛ از سال ۱۳۷۷ که مدرک درجه سه خود را اخذ کرد فعالیت حرفه ایش را آغاز  و در سال ۲۰۱۰ وارد لیست فیفا شد.

گامی‌ بلند برای تاریخ سازی دوباره

حال با تمام این فراز و نشیب های و انتصابات های درست و غلط تیم نوستالژی شهید قندی یزد گامی بلند برای حضور قدرتمند در لیگ دسته دوم فوتبال کشور برداشته و با شروع تمرینات نیم فصل و برگزاری اردوی های آماده سازی در یزد و خارج از یزد به دنبال صعود به لیگ دسته اول است.

در همین رابطه و در خصوص آخرین وضعیت روند آماده سازی نارنجی پوشان «حمید آسیابانپور» سرمربی تیم فوتبال شهید قندی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با تصمیم باشگاه و حمایت های مدیرعامل تمرینات آماده سازی پیش فصل را نسبت به سال قبل زودتر آغاز کردیم و اردویی شش روزه را در کمپ احمدآباد مستوفی تهران که تیم های لیگ دو، لیگ یک و حتی لیگ برتر در آن اردوی تمرینی برگزار می‌کنند تدارک و برگزار کردیم.

وی افزود: خوشبختانه بازیکنان مورد تایید کادر فنی از نظر فنی و اخلاقی جذب شدند و در سه بازی اخیر دوستانه ای که با تیم های چادرملو اردکان، منتخب تهران (متشکل از بازیکنان دسته یک و دو این تیم) و نیروی زمینی داشتیم بازیکنان مسائل فنی مورد نظر کادر فنی را به خوبی در زمین پیاده کردند.

آسیابانپور در پایان گفت: تمرینات را از روز دوشنبه (پنجم شهریور) مجددا در یزد آغاز خواهیم کرد و به مرور زمان به تیم به انسجام و پویایی بیشتری می‌رسد تا بتواند در مسابقات این فصل لیگ دسته دوم کشور موفق عمل کند.

همچنین «سعید علی نژادیان» سرپرست نارنجی پوشان به ایسنا گفت: تیم شهید قندی از تیم های ریشه دار استان بوده که امسال تمریناتش را دو ماه زودتر از شروع فصل آغاز و از کادر فنی خوبی نیز بهره می برد.

وی با اشاره به برگزاری بازی های تدارکاتی در این اردوی آماده سازی گفت: در این اردو سه بازی با تیم های چادرملو، منتخب تهران و نیروی زمینی برگزار شد که بازیکنان تا حدود زیادی توانستند رضایت کادر فنی را جلب کنند و امیدواریم امسال سالی پر از موفقیت برای تیم های شهید قندی و چادرملواردکان باشد.

به گزارش ایسنا، تیم شهید قندی در این اردوی شش روزه در مقابل چادرملو و منتخب تهران به تساوی  یک _ یک و در مقابل تیم نیرو زمینی نیز به تساوی سه _ سه رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha