• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403060200698
  • خبرنگار : 50604

خطیب جمعه گرگان:

زمان آن فرا رسیده که امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کنیم

زمان آن فرا رسیده که امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کنیم

ایسنا/گلستان خطیب جمعه گرگان با اشاره به اینکه رویداد بزرگ اربعین موجب توجه کشورهای دنیا به امام حسین (ع) شده است، گفت: اندیشمندان و اهل قلم باید امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان با اشاره به اینکه زندگی محدود به این دنیا نیست و در دنیای باقی ادامه دارد، اظهار کرد: هر سفر نیازمند زاد و توشه است و تقوا بهترین زاد و توشه برای سفر آخرت است.

وی با اشاره به اینکه تقوا سرمایه آخرت است، افزود: بندگی خدا و تقوا مصداق شکرگزاری از نعمات الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه بزرگان دین همواره در خصوص زیارت اربعین سفارش کرده اند، گفت: زیارت اهل بیت(ع) بسیار مهم است تا آنجا امام موسی(ع) فرمود است هرگاه نتوانستید به زیارت ما اهل بیت بیایید به زیارت بزرگان و صالحان بروید.

خطیب جمعه گرگان با توضیح اینکه قدرت سیاسی و نظامی بسیار اهمیت داشته و همه کشورها به دنبال افزایش آن هستند، خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا به دنبال این هستند که اندیشه و فکر مردم را در دست بگیرند و معتقدند قدرت در دست گرفتن و شکل دادن اذهان عمومی مهمتر از قدرت سیاسی و نظامی است.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: در نظامی اسلامی قدرت اقتصادی بسیار مهم است زیرا اگر  فقر در جامعه ریشه بدواند ایمان مردم را ضعیف خواهد کرد.

آیت الله نورمفیدی در خصوص نشانه‌های زیارت واقعی گفت: وقتی به زیارت واقعی موجب اتصال روح با بزرگان و هدایت اندیشه و افکار انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره با زیارت قبور امامان به ویژه امام حسین(ع) مخالف بودند و بارها اقدام به تخریب قبر مطهر ایشان کردند زیرا می‌دانستید این زیارت موجب بیداری مردم خواهد شد.

وی با تاکید اینکه پیاده روی اربعین افکار جهانیان را به سمت امام حسین(ع) متوجه می‌کند، افزود:  زمان آن فرا رسیده که امام حسین علیه السلام را به دنیا معرفی کنیم.

نور مفیدی بیان کرد: کسانی که اهل قلم و اندیشه هستند باید با زبان مردم کشورهای مختلف امام‌حسین (ع) را به آنها معرفی کنند و اهمیت این مسئله از برپایی مجالس عزا و مقتل خوانی مهمتر است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha