• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060100312
  • منبع : نمایندگی سمنان

خرید با رسید جعلی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی در دامغان

خرید با رسید جعلی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی در دامغان

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی شهرستان دامغان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف ۷ فقره کلاهبرداری کارت‌های بانکی در دامغان خبر داد.

سرهنگ غلامحسین عرب یکم شهریور اظهار کرد: در پی کسب اخبار اطلاعات واصله به کلانتری مرکزی مبنی بر اینکه فردی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی و با استفاده از نرم افزارهایی که در گوشی تلفن همراه داشته به واحدهای صنفی مختلف در سطح شهرستان مراجعه و پس از خرید با ایجاد رسید بانکی جعلی نسبت به کلاهبرداری و سرقت از واحدهای صنفی متعدد در سطح شهرستان کرده بود موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری مرکزی شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با اقدامات اطلاعاتی و هوشمندانه پلیس فرد مظنون شناسایی و نسبت به تعقیب و مراقبت وی اقدام و در حالی که متهم به یکی از واحدهای صنفی لوازم ورزشی مراجعه و قصد خرید و کلاهبرداری به همین شیوه را داشت دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم تعدادی از لوازم ورزش و پوشاک و ماشین ریش‌تراش کشف و این فرد کلاهبردار در بازجویی‌های فنی پلیس به ۷ فقره کلاهبرداری با شیوه انتقال سوری وجه از طریق تلفن همراه به حساب متصدی واحد صنفی و ارائه رسید جعلی اعتراف کرد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه با هماهنگی بعمل آمده تعدادی از متصدیان واحدهای صنفی به کلانتری مراجعه اموال سرقتی و سارق را شناسایی کردند اضافه کرد: پرونده تشکیل شده در این راستا تکمیل و متهم روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیان کرد: کلیه واحدهای صنفی که از این طریق مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته اند می‌توانند برای اعلام شکایت به کلانتری ۱۱ آزادی مراجعه کنند

سارقان پسته حین سرقت دستگیر شدند

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان دامغان از کشف ۱۳۰ کیلو پسته سرقتی و دستگیری ۵ متهم در این شهرستان خبر داد و  گفت: با عنایت به شروع فصل برداشت پسته در شهرستان دامغان و فعال نمودن گشت‌های مضاعف ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ و پاسگاه مهماندوست حین گشت‌زنی در سطح حوزه های استحفاظی ۵ نفر متهم که در حین ارتکاب جرم و برداشت محصول پسته در باغات شهرستان بودند دستگیر کردند.

وی افزود: مأموران انتظامی طی هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو متهمین مقدار ۱۳۰ کیلوگرم پسته را که از باغ‌های شهرستان دامغان سرقت شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی دامغان با بیان این که در این زمینه ۵ متهم دستگیر شد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه اکثر باغات شهرستان دامغان محصول پسته می‌باشد پیشگیری و کشف سرقت یکی از اولویت‌های مهم پلیس در راستای کمک به کشاورزان بوده و از شهروندان نیز می‌خواهیم هر گونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha