• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060100250
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ مطرح کرد

ایجاد پنل‌های خورشیدی راه مقابله با خاموشی چاه‌های کشاورزی

ایجاد پنل‌های خورشیدی راه مقابله با خاموشی چاه‌های کشاورزی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ ایجاد پنل خورشیدی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را راه مقابله با خاموشی چاه‌های کشاورزی دانست.

حجت صفرنژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه خاموشی چاه‌های کشاورزی مشکلات بسیاری را برای کشاورزان به وجود آورده است، تصریح کرد: کاهش محصول و کیفت نیز بخشی از تأثیرات خاموشی چاه‌ها در این شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با خاموشی چاه‌های کشاورزی در زمان نا ترازی ایجاد پنل خورشیدی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر ضروری است، اظهار کرد: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و مدیریت شهرستان کوهسرخ با تعدادی از بانک‌های عامل و پیمانکاران و نمایندگان چاه موتورهای کشاورزی جلساتی برای پرداخت تسهیلات برگزار کرده است.

 مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ با بیان اینکه در صورت همکاری از طرف کشاورزان بانک‌ها و پیمانکاران همکاری متقابلی خواهند داشت، بیان کرد: یکی دیگر از راه حل‌های در دست بررسی را تعویض پمپ‌های چاه موتورها و استفاده از پمپ‌هایی که مصرف برق آن تا ۵۰ درصد اصلاح و کاهش یافته است اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی نتایج این بررسی‌ها به اطلاع کشاورزان خواهد رسید، افزود: یکی دیگر از راه‌های توسعه کشاورزی نوین و نجات‌بخش کشاورزی از کم‌آبی، توسعه گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته است که کشاورزان به این مورد باید توجه داشته و از طرفی تسهیلات کم‌بهره بلندمدت به این موضوع تخصیص یابد.

صفرنژاد با تأکید بر اینکه از کشاورزان زحمتکش درخواست می‌شود از همین الان به فکر سال و سال‌های آینده باشند، گفت: با توجه به این که ایران در منطقه‌ای خشک و نیمه‌خشک واقع شده، لذا مهم‌ترین عامل و از طرفی تنگنا برای توسعه کشاورزی، ماده حیاتی آب است.

وی در همین راستا اتخاذ سیاست‌های بهینه کردن مصرف آب، ضمن کاهش میزان بهره‌برداری از منابع آبی را ضروری دانست و گفت: این اقدام باعث افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ همچنین بر اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، هوشمندسازی آبیاری، اجرای طرح‌های شبکه‌های آبیاری و زهکشی، انتقال آب با لوله، تجهیز و نوسازی اراضی و احیای قنوات تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۴

مجوز نباید داد برق خورشیدی اب نیست 4قطعی برق کمک به کشاورز میشه اب شرب تمام محصول کمتر درست کنن

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۷

عاقلانه تر اینه که در کل کشور تمام ساختمانهی ی که ملزم به استفاده از آسانسور میباشد الزاما باید برق مصرفی خود را از انرژی (پنل) خورشیدی استفاده کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۱۸:۴۴

علی جان، بر فرض پنل خورشیدی توانایی تامین برق آسانسور را در روز داشته باشه، شبو چکار کنیم؟؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۲۸

متوجه شدید .که چقدر پنل خورشیدی در انرژی تمیز مفید وارزانتر .قابل دسترستر میباشد ‌ای کاش نانوایی ها هم یا از پنل خورشیدی یا موتپر برق استفاده کنند ‌این دو هفته گذشته خیلی ار اردها دور ریز شد .حیف میل شد...به انها کمک شود حیف ای اردها دور ریز بشود.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۴۲

باسلام موقعی که موتور پمپهای کشاورزی برقی شدند وزیر وقت نیرو تعهد داده که درصورت قطعی برق خسارت وارده را جبران کند پس نصب پنل خورشیدی وظیفه ذاتی وزارت نیکوست نه کشاورز ورشکسته

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۶:۱۰

بهترین گزینه برای جلوگیری(سریع) از قطع برق و جبران کسری برق کشور واردات گسترده پنلهای پیشرفته خورشیدی و تشویق مردم به نصب و استفاده از آن و فروش مازاد برق به دولت

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۳ ۱۷:۳۲

مراکش در سال ۶۰ روز بارندگی داره به اروپا برق خورشیدی صادر میکنه .مادر کل سال در ساوه با بیایانهای وسیع۱۰ روز بارندگی نداریم نداریم .۴۸۲

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۰۳

جای این چاه قنات بزنید بیشتر جاهای مختلف کشور به شدت زمین داره نشست میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۳۲

اتفاقا تنها کار درست قطعی برق چاههای کشاورزی هست همه دشت ها به علت اضافه برداشت فرونشست دارن هر چاه کشاورزی باید ده ساعت برق داشته باشد اجازه استفاده از پنل خورشیدی هم نداشته باشن بخدا من خودم کشاورز هستم اگر با این شدت برداشت کنیم آینده ای نیست