• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403053121948
  • خبرنگار : 50416

کلنگ زنی یک سالن آمفی تئاتر در آینده ای نزدیک در ملایر 

کلنگ زنی یک سالن آمفی تئاتر در آینده ای نزدیک در ملایر 

ایسنا/همدان شهردار ملایر گفت: امیدوارم با حمایت استاندار همدان بتوانیم به زودی سالن آمفی تئاتری با ظرفیت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر در مجاورت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با هدف ارتقا ظرفیت حوزه هنری و فرهنگی ملایر، کلنگ زنی کنیم.

مجید فرجی چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه در اختتامیه نخستین همایش تئاتر منطقه‌ای «تاک» عاشوراییان در ملایر، حمایت از هنر و موضوعات هنری را یکی از اصول همه شهرداری‌ها در کل کشور و به صورت ویژه در ملایر دانست.

شهردار ملایر با بیان اینکه دو تا پنج درصد بودجه تمام دستگاه‌های اجرایی به فرهنگ تخصیص داده می‌شود، گفت: با حمایت شورای شهر ملایر از حوزه فرهنگ و هنر، این مبلغ را تا ۱۰ درصد افزایش دادیم.

فرجی اضافه کرد: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه زیرساختی و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در نظر گرفتیم.
وی به هنرمندان اصیل در دهه‌های مختلف از زمان انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و افزود: شهرستان ملایر به این هنرمندان افتخار می کند و به خود می‌بالد.

شهردار ملایر برند جهانی مبلمان منبت ملایر را نشان دهنده هنرمندی و عمق فعالیت هنری مردمان این دیار دانست و تاکید کرد: شهرداری ملایر نسبت به حوزه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر و سینما اهتمام ویژه دارد و از تمام جشنواره‌ها به ویژه در حوزه تئاتر و سینما حمایت می‌کند. 
فرجی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت های لازم در این زمینه، مطرح کرد: در حال حاضر چهار فرهنگ سرا در حال ساخت داریم که از این تعداد دو فرهنگسرا افتتاح شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز برگزاری این همایش و حضور هنرمندان منطقه‌ای از مرکز تا غرب کشور در این همایش را کاری بسیار ارزشمند و گرانقدر خواند و گفت: پارک «مینی ورلد» مجموعه‌ای بی‌نظیر و برگزاری ده‌ها رویداد ارزشمند فرهنگی و هنری در این شهر نشان دهنده فکر بلند در ملایر است. 

مسعود ویژه ابراز امیدواری کرد: زمینه‌ای ایجاد شود که این همایش هر ساله با شکوه‌تر از سال قبل در ملایر برگزار شود و اعلام آمادگی کرد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان حامی مردم ملایر برای تکرار این رویداد بصورت هر ساله خواهد بود.

ارسال ۵۹ اثر از ۱۱ استان کشور به جشنواره دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای "تاک" عاشورائیان نیز بیان کرد: از زمان فراخوان جشنواره،  ۵۹ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شد که با نظر هیات داوران، ۱۶ اثر برای بخش رقابتی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی انتخاب شدند و یک بخش ویژه نیز شامل نمایشنامه‌خوانی شهدای غزه اضافه شد. 

محمد قاسمی افزود: ۱۱ روز این جشنواره با حضور شش استان کشور برگزار شد که هفت روز اول مختص اجرای عموم گروه‌های ملایر بود و سه روز پایانی نیز با حضور هیات داوران، نمایش‌های راه یافته داوری شدند.

وی از همراهی و حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر، مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موی سپیدان تئاتر و نسل جدید تئاتر که وارد این میدان شدند، قدردانی کرد و افزود: تئاتر، هنر انسان‌ساز و هنر گفتگو است و امیدواریم هنرمندان بزرگی در این شهر پرورش یابند و پا در عرصه نمایش بگذارند.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای عاشورائیان ملایر حضور گروه‌هایی از استان‌های کشور را موحب رونق این جشنواره دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری این جشنواره بود، نقصان‌هایی داشت که امیدوارم سال بعد رفع شود.

قاسمی از بازدید حدود ۸۰۰۰ نفر از بخش‌های مختلف جشنواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره پایلوتی برای سال‌های بعد شود و آرزوی دیرینه هنرمندان ملایری مبنی بر داشتن یک فستیوال بین‌المللی محقق شده و ملایر صاحب یک جشنواره بین‌المللی شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha