• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403053121797
  • خبرنگار : 71625

برگزاری یک نمایشگاه عکس با موضوع شهر و زندگی شهری

برگزاری یک نمایشگاه عکس با موضوع شهر و زندگی شهری

نمایشگاه انفرادی مجموعه عکس‌های شقایق سعیدی در گالری شیدایی نمایش داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین نمایش انفرادی عکس شقایق سعیدی با عنوان «این سبزه تماشاگه اوست» از دوم شهریور ۱۴۰۳ در گالری شیدایی به نمایش درمی‌آید.

شقایق سعیدی سعی در کشف دنیای درون و بیرون از خود دارد و جنبه‌های عمیق‌تری از روان و جان انسانی را در آثارش پی می‌گیرد. او در مجموعه جدید خود با نگاهی به پنجره و گوشه چشمی بر خیام، تلنگری از دربند بودن انسان را برخلاف تصورمان از پنجره همچون مفری برای رهایی، بازتاب می‌دهد.  

برگزاری یک نمایشگاه عکس با موضوع شهر و زندگی شهری

شقایق سعیدی در استیتمنت نمایشگاه می‌گوید: «در جهان امروز، شهرها به‌مثابه آینه‌هایی هستند که پیچیدگی‌ها، تضادها و تناقضات وجودی انسان را بازتاب می‌دهند. در این مجموعه عکس‌ها، به دنبال کشف و بازتاب جنبه‌های عمیق‌تر از زندگی شهری و جلوه‌های آن هستم. 

پنجره، فراتر از یک انعکاس ساده، دروازه‌ای است رو به ژرفای خویشتن. در مشاهده‌ی جهان بیرون از میان این پنجره، نیم‌نگاهی خواهیم انداخت به درون رؤیاها، آرزوها و امیال نهفته در دل. و آنگاه، پنجره به آیینه‌ای بدل می‌شود که بازتابی از آرزوها و رؤیاهای عمیق و پتانسیل درون را به یاد می‌آورد. هر بار که از این پنجره به بیرون می‌نگریم، به سفری درونی نیز می‌رویم، سفری که ما را با حقیقت وجودی‌مان و آنچه در اعماق قلبمان می‌خواهیم، پیوند می‌دهد. پنجره، پلی است میان دنیای بیرون و جهان درون، برخلاف تصورمان پنجره همواره بیانگر امید و مفری برای رهایی نیست، گاه پنجره‌ها تلنگری هستند از دربند بودن و گیر افتادن انسان.

این مجموعه عکس‌، تلاشی است برای به تصویر کشیدن این اندیشه که شهرها و زندگی شهری تنها یک واقعیت فیزیکی نیستند، بلکه بازتابی از روح و روان انسان را نیز شکل می‌دهند و دعوتی هستند به تأمل درباره مرزهای میان واقعیت و خیال و به چالش کشیدن تصوراتمان از زندگی شهری. امیدوارم این تصاویر بتوانند بینندگان را به سفری درونی ببرند، جایی که بتوان زیبایی و پیچیدگی‌های زندگی را در پس هر پنجره و در هر بازتابی از نو کشف نمود.»

برگزاری یک نمایشگاه عکس با موضوع شهر و زندگی شهری

شقایق سعیدی متولد ۱۳۵۵ از تهران است و تحصیلات آکادمیک او در زمینه‌ی مهندسی شیمی و فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از او هنرمندی جستجوگر ساخته تا تحیرش از جهان شناسا و ناشناخته‌ها را با مدیاهای مختلف کنار هم نظم دهد.

نمایشگاه «این سبزه تماشاگه اوست» دومین تجربه‌ی انفرادی عکسِ این هنرمند روز جمعه دوم شهریور از ساعت ۴ عصر تا ۸ شب در گالری شیدایی به آدرس میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، خیابان بهار شیراز، شماره ۱۴۹، واحد ۱ با شماره تماس ۸۸۸۱۵۵۳۹ گشایش می‌یابد.

‎نمایشگاه تا ۲۳ شهریور در گالری شیدایی برقرار است. برای بازدید از این نمایشگاه یکشنبه تا پنج‌شنبه از ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها از ۱۶ تا ۲۰ به گالری شیدایی مراجعه کنید. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

برگزاری یک نمایشگاه عکس با موضوع شهر و زندگی شهری

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha