• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403053121651
  • خبرنگار : 30057

کاهش ۳۰ درصدی مصرف کلر در روش دانش‌بنیان فناوران کشور برای تصفیه پساب

کاهش ۳۰ درصدی مصرف کلر در روش دانش‌بنیان فناوران کشور برای تصفیه پساب

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با عرضه سامانه نانو کلر موجب شد که در فرایند تصفیه پساب تا ۳۰ درصد مصرف کلر کاهش یابد، ضمن آنکه راندمان گندزدایی را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، عارف دادگستر، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان و تولیدکننده سامانه نانو کلر در مراسم افتتاح و بهره برداری از سامانه نانو کلر در تاکستان استان قزوین با اشاره به تجربه این شرکت در حوزه نانو کلر و نانو حباب، گفت: زمانی که سامانه نانو حباب را برای آبزی‌پروری توسعه دادیم، به ما اعلام شد که ماهیان از این روش فناورانه خوشحالند و امروز با اجرای سامانه نانو کلر اعلام می شود که محیط زیست از این روش خوشحال است.

وی با اشاره به سابقه ۷ سال تحقیق و توسعه در زمینه سامانه نانو کلر، اظهار کرد؛ تاکنون با حمایت‌های ستاد نانو و معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بهره‌گیری از این سامانه در استان‌های مرکزی و قزوین اتفاقات خوبی رقم خورده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به طراحی، ساخت، نصب و احداث و بهره‌برداری از سامانه نانو کلر به بیان مزایای این سامانه پرداخت و یادآور شد: یکی از شیوه‌های مرسوم ضدعفونی کردن آب، استفاده از کلر است که این روش به صورت کلرزنی نقطه‌ای است، در این شیوه از حجم زیاد کلر استفاده می‌شود، ضمن این که باید توجه داشت که توزیع یکنواخت کلر از مسائل مهم در کلرزنی آب به شمار می‌رود.

دادگستر با بیان اینکه در روش‌های معمول، کلرزنی آب به صورت یکنواخت صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: روش نانو کلر امکان توزیع یکنواخت کلر در فرایند تصفیه پساب را فراهم می‌کند. کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان گندزدایی و تولید محصولات جانبی ناشی از گندزدایی از دیگر مزایای این روش به شمار می‌رود.

به گفته وی، بهره‌برداری از این سامانه کاهش ۳۰ درصدی مصرف کلر را در پی دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha