• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403053121622
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود:

روز مسجد فرصتی برای بازگویی جنایت‌های صهیونیسم است

روز مسجد فرصتی برای بازگویی جنایت‌های صهیونیسم است

ایسنا/اردبیل مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود گفت: روز جهانی مسجد فرصتی برای بازگویی دوباره جنایت‌های صهیونیسم و بیان نقشه های خبیث دشمنان اسلام است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک روز جهانی مسجد اظهار کرد: ۳۱ مرداد ماه یادآور به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال  ۱۳۴۸ به دست صهیونیست ها است که سالها بعد، این روز به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی ‌امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

وی افزود: بی تردید مسجد مهمترین سرمایه ملی، مذهبی و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسانهای وارسته است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مسجد قلب تپنده جهان اسلام است که از صدر اسلام تاکنون همواره دارای کارکرد های متعدد عبادت، فعالیت های آموزشی، نظامی و سیاسی بوده است.

دستگزار خاطرنشان کرد: مبدا حرکت همه اقدامات انقلابی و جهادی در راستای اسلام ناب محمدی(ص) از بدو شکل گیری نهضت اسلام و زمان رسول اکرم(ص) از مسجد بوده است و این پایگاه عظیم را خود پیامبر(ص) تاسیس کرد، که چه حضورش در مکه مکرمه و چه حضور با برکتش در مدینه منوره باشد و امروز انقلاب اسلامی ایران نیز با تاسی و الگو گرفتن از پیامبر اسلام(ص) به اهمیت این پایگاه مردمی پرداخته و رسیده است.

وی ادامه داد: شروع همه حرکتها در جهت مساعدت به نهال انقلاب اسلامی از مسجد بوده است. امروز هم مساجد از مهمترین پایگاه مردمی و انقلابی به شمار می روند و در جهت تداوم این انقلاب و پیروزی در همه صحنه ها نیازمند به رها نکردن این سنگر عظیم اسلام یعنی مسجد هستیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود گفت: امروز دشمنان اسلام با توجه به این جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت و تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را بکار بسته اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند.

وی بیان کرد: بر این اساس روز جهانی مسجد فرصتی برای بازگویی دوباره جنایت‌های صهیونیسم و بیان نقشه های خبیث دشمنان اسلام است و همچنین این روز فرصتی برای پرداختن به نقش و جایگاه مساجد و اهتمام ویژه به کارکردهای متعدد آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha