• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403053121250
  • خبرنگار : 50233

معاون استاندار سمنان عنوان کرد

اشتغال‌زایی ۲۲۱۲ نفری پروژه‌های اقتصادی سمنان/ اولویت‌دهی به پروژه ملی قطب دامپروری مهدیشهر

اشتغال‌زایی ۲۲۱۲ نفری پروژه‌های اقتصادی سمنان/ اولویت‌دهی به پروژه ملی قطب دامپروری مهدیشهر

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان از پروژه ملی قطب دامپروری مهدیشهر به عنوان یک پروژه اولویت‌دار در این استان نام برد.

محمدرضا صادقی ۳۱ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه که از مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور شهید به استان است در ابتدا به دلیل نداشتن ردیف اعتباری، با تاخیر و سرعت کمتری اجرایی شد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی این پروژه با حداقل اعتبار ممکن عملیاتی شد، افزود: جهاددانشگاهی استان طرح مطالعاتی این پروژه را با اعتبار حداقلی و با حدود ۱۰ درصد هزینه معمول انجام داد که جای تقدیر دارد.

 معاون امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه از ابتدا تاکید شده بود که این پروژه با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و خصوصا با ورود اتحادیه‌های عشایری انجام شود، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته دبیرخانه این طرح در فرمانداری مهدیشهر راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی استان بر اجرای طرح در شرکت شهرک‌های کشاورزی تاکید داشت اضافه کرد: در ادامه نبود زمین مناسب نیز باعث شد اجرای طرح با تاخیر مواجه شود اما به هر حال این مشکل نیز بالاخره حل و در حال حاضر زمین مورد نیاز برای این پروژه ملی نیز تسطیح شده است.

صادقی از تلاش برای تکمیل زنجیره در حوزه دامپروری خبر داد و گفت: در همین ارتباط بحث ظرفیت‌های گردشگری عشایری در اجرای این پروژه ملی نیز دیده شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از همان ابتدا با حداقل‌ها پیش رفته ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به استان نیز اعتبار خوبی برای اجرایی شدن پروژه دیده شده که امیدواریم با ابلاغ آن اجرای طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر سرعت مناسبی پیدا کند.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه به حفظ هویت منطقه نیز کمک می‌کند افزود: شهرستان مهدیشهر از دیرباز یکی از قطب‌های مهم دامپروری در سطح کشور بوده و هویت مردم مهدیشهر با دامپروری عجین است.

معاون امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به برنامه‌های حوزه معاونت اقتصادی استانداری در هفته دولت اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۷۲ پروژه اقتصادی با اعتبار سه هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان به همت بخش خصوصی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد که گویای این است که پروژه‌های اقتصادی هفته دولت در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد ۲۲ درصد و از نظر حجم سرمایه‌گذاری نیز ۳۴۱ درصد رشد داشته است.

رئیس کارگروه اقتصادی هفته دولت، با اشاره به اشتغالزایی این پروژه‌ها عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۲۲۱۲ اشتغال جدید در استان ایجاد می‌شود که گویای رشد ۳۰۰ درصدی در اشتغالزایی پروژه‌های اقتصادی امسال در مقایسه با پروژه‌های هفته دولت سال قبل است.

وی از گردشگری به عنوان یکی از اولویت‌های اقتصادی استان نام برد و گفت: بخش گردشگری با ۱۷ پروژه بیشترین پروژه را در بین پروژه‌های اقتصادی هفته دولت امسال دارد.

وی همچنین ادامه داد: پروژه‌های بازچرخانی فاضلاب شهری، انرژی خورشیدی و تامین برق، کشاورزی و امنیت غذایی و...از دیگر پروژه‌های مهم امسال در استان هستند.

صادقی به رویکرد مسوولان استانی به حوزه دانش‌بنیان‌ها اشاره و تصریح کرد: مدرسه تخصصی فناوری که اولین مدرسه تخصصی فناوری کشور است در دانشگاه سمنان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha