• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402053120390
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان:

گسترش نظارت مبتنی بر هوش مصنوعی در سمنان/ هرجا به جهاددانشگاهی اعتماد شد نتیجه گرفتیم

گسترش نظارت مبتنی بر هوش مصنوعی در سمنان/ هرجا به جهاددانشگاهی اعتماد شد نتیجه گرفتیم

ایسنا/سمنان معاون اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به موفقیت های جهاددانشگاهی در استان سمنان گفت: ما هر جا به جهاددانشگاهی اعتماد کردیم، نتیجه مثبتی گرفتیم.

معاون اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به موفقیت های جهاددانشگاهی در استان سمنان گفت: ما هر جا به جهاددانشگاهی اعتماد کردیم، نتیجه مثبتی گرفتیم.

محمدرضا صادقی ۳۱ مردادماه در دیدار با رئیس پژوهشگاه ابن سینا، رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی با اشاره به مصوبه طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در سفر رئیس جمهور اظهار کرد: ارتباط معاونت اقتصادی با مجموعه موفق جهاددانشگاهی استان با اجرای طرح مطالعه طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر شروع شد و خوشبختانه یک طرح جامع برای این پروژه ملی تهیه و تدوین و به موقع ارائه شد.

وی از تعبیه چهار-پنج نقطه برای این طرح ملی در شهرستان مهدیشهر خبر داد و افزود: جهاددانشگاهی استان چه در قالب طرح مطالعاتی قطب دامپروری و چه در ایجاد مرکز به‌نژاد دامی عملکرد بسیار خوبی داشته است.

معاون اقتصادی استانداری سمنان از گوسفند نژاد سنگسری به عنوان یکی از سرمایه های این استان در حوزه دامپروری نام برد و تصریح کرد: این نژاد که طی سال های متمادی با اقلیم و بوم منطقه سازگاری بسیاری یافته جزء هویت منطقه محسوب و از همین منظر حفاظت از آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این گونه از گوشت و مواد لبنی کیفی برخوردار است ادامه داد: این گونه شناخته شده از بازار خوبی برخوردار بوده و عمدتا در بازارهای پایتخت به فروش می رسد.

معاون اقتصادی استانداری سمنان اجرایی شدن طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر را در راستای حمایت از این گونه برشمرد و افزود: جدای از این استان سمنان از دیرباز یکی از مراکز پرورش شتر در کشور بوده است و شترداری در شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود و خصوصا منطقه طرود رونق خوبی داشته است.

وی توجه به دو حوزه دام سبک و سنگین را از اولویت های استان برشمرد و گفت: با توجه به تجربیات و توانایی های مجموعه پژوهشگاه ابن سینا در حوزه های دامی آمادگی همکاری در این بخش را داریم.

صادقی به برخی از مهمترین توفیقات استان سمنان در حوزه های اقتصادی طی دو سال اخیر پرداخت و گفت: استان سمنان علی رغم اینکه استانی فاقد منابع نفتی، بنادر و مناطق مرزی است اما طی یکی دو سال اخیر و در آخرین آمار رسمی اعلام شده، از نظر رشد اقتصادی در رتبه سوم کشور قرار گرفته است.

معاون استاندار با اشاره به لزوم توجه به جوان سازی جمعیت در استان از آمادگی استان سمنان برای کمک به راه اندازی مرکز درمان ناباروری در استان خبر داد.
وی افزود: با وجود توفیقات متعدد استان در بخش های مختلف که آمار رسمی گویای آن است، متاسفانه این استان در زمینه ازدواج و فرزندآوری عملکرد چندان خوبی نداشته است.

فراهم بودن زمینه برای فعالیت های علم‌پایه در استان
وی به توجه ویژه این استان به حوزه های دانش بنیان اشاره و خاطرنشان کرد: استان سمنان با وجود اینکه جز استان های کم جمعیت کشور است امسال رتبه دوم کشور در گردش مالی شرکت های دانش بنیان را کسب کرده که موفقیتی بزرگ محسوب می شود.

صادقی به وجود نیروی انسانی متخصص در این استان اشاره و تصوریح کرد: بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کمتر از ۸۰۰ هزار نفری استان در حوزه های علمی، دانشجویی ، دانشگاهی و فرهنگی مشغولند که رقم بسیار بالایی است.

وی کسب کمترین نرخ بیکاری در کشور را دیگر دستاورد مهم استان در این یکی دو ساله خواند و اظهار کرد: استان سمنان از نظر کیفیت نیروی انسانی از سرمایه و جایگاه ویژه ای برخوردار است و از همین رو زمینه برای فعالیت های علم‌پایه در استان فراهم است.

گسترش فعالیت های نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی در سمنان

وی از سمنان به عنوان یکی از ۶ استان فعال کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان نام برد و گفت: مجموعه معبر پژوهشگاه ابن سینا و جهاددانشگاهی که هم مورد اعتماد نظام هستند و هم از اعتبار ملی و منطقه ای بالایی برخوردارند می توانند در این حوزه به استان کمک کنند.

وی با اشاره به لزوم گسترش فعالیت های نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی در استان افزود: توسعه اینگونه نظارت ها به کنترل بهتر بازار کمک شایانی می کند.
صادقی ادامه داد: استان سمنان با افزایش سطح نظارتی بر بازارهای استان و توجه به شیوه های نوین نظارتی توانسته کنترل خوبی بر بازارها داشته و از همین رو استان سمنان در سه ماه گذشته یکی از ارزان‌ترین استان‌ها در سطح کشور بوده است.
در ابتدای این دیدار علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان با ارائه گزارشی از جدیدترین برنامه های جهاددانشگاهی در استان گفت: پژوهشگاه های جهاددانشگاهی و از جمله پژوهشگاه ابن سینا برای انتقال دانش فنی خود در حوزه درمان ناباروری و حوزه های مرتبط با به نژاد دامی اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان در منطقه دربند مهدیشهر افزود: با توجه به سفر دوم رئیس جمهور به استان انتظار می رود که با تصویب و تخصیص اعتبار لازم برای خرید تجهیزات زمینه برای ارائه خدمات در این مرکز فراهم شود.

منصفی با بیان اینکه قرار است که کل فرآیند درمان ناباروری در همین مرکز انجام شود ادامه داد: جهاددانشگاهی برای آموزش نیروی متخصص که استان سمنان از نبود آن رنج می برد نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به رایزنی های جهاددانشگاهی استان گفت: آمادگی داریم که دانش فنی جهاددانشگاهی را چه در حوزه درمان ناباروری انسانی و چه در حوزه دامی را به استان بیاوریم تا ستان از این خدمات تخصصی بهره مند شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha