• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403053121166
  • خبرنگار : 71291

/خبر به‌روز رسانی شد/

همگام با زوار، ۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران ‌ آنچه می‌خوانید اخبار امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

قم-ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران اربعین در دارالشفای حضرت معصومه(س)

مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر بانوی کرامت افزود: درمانگاه حرم بانوی کرامت به طور کلی در سه بخش تزریقات و اورژانس زنان و مردان، پزشک عمومی و متخصص و داروخانه در خدمت زائرین و مجاوران است که به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه مراجعان کنندگان به دارالشفای حضرت معصومه(س) در ایام اربعین نیز به صورت شبانه‌روزی ویزیت می‌شوند و داروخانه نیز شبانه‌روزی فعال است، اضافه کرد: در نوبت روز (از ۷ صبح تا ۱۰ شب) ۲ پزشک عمومی و در نوبت شب نیز یک پزشک عمومی در درمانگاه حضور دارند که به صورت ویژه به زائران خدمت رسانی دارند.

قم-اسکان ۲۴ هزار زوار اربعین حسینی در مواکب قم

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم گفت: از زمان آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین تا روز ۳۰ مرداد ۲۴ هزار زائر در ۵۰ موکب از ۵ ملیت اسکان یافته‌اند.

مهدی قربانی کرم امروز ۳۱ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، محل اسکان زائران منحصر به یک مکان خاص نیست و مکان‌های مختلفی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

زنجان - تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز خدمات‌دهی به زائران در خرم‌دره

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرمدره گفت: اولین گشت نظارت‌ بهداشتی دامپزشکی بر مراکز ارائه غذا به زائران اربعین انجام شد.

کردستان- کردستانی‌ها با پذیرایی از ‌زائران‌ اربعین جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند

‌استاندار کردستان «مهمانی امت احمد» و اربعین را برنامه‌های مهمی برای جلوگیری از تفرقه و حفظ وحدت و نمایش انسجام و همدلی شیعه و سنی دانست و گفت: کردهایی که در مریوان از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند جلوه‌های وحدت را به نمایش گذاشتند.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز چهارشنبه (۳۱ مرداد) در جلسه هماهنگی برنامه‌های مهمانی بزرگ امت احمد ضمن تقدیر از خدمات اراپه شده توسط ادارات دولتی در مرز باشماق به زائران اربعین حسینی اظهار کرد:  این ایام روح تازه‌ای در جامعه می‌دمد و امید که توفیق داشته باشیم که در کنگره اربعین که تبدیل به یک امر جهانی شده و پژوهشگران را به فکر واداشته و از مرزهای دین مبین اسلام نیز فراتر می‌رود، استفاده و بهره ببریم‌.

کرمانشاه -دمای مرز خسروی در روزهای منتهی به اربعین چند درجه است؟

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: براساس پیش بینی‌ها، در روزهای منتهی به اربعین، دمای هوا در مناطق گرمسیر استان از جمله قصرشیرین و خسروی، بین ۴۵ تا ۴۷ درجه سلسیوس در نوسان است.

سعید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده و بخصوص روزهای منتهی به اربعین، اظهار کرد: متوسط دمای هوا در روزهای آینده تغییرات محسوسی نخواهد داشت، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود هوای گرم حاکم بر جو استان، در غالب نقاط با تغییراتی مختصر تا اوایل هفته آینده ادامه داشته باشد. 

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
در سفر اربعین مراقب کودکان باشید

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه والدین باید قبل از عزیمت به سفر اربعین از سلامت کامل کودکان خود اطمینان یابند، بر رعایت توصیه‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های  عفونی و تنفسی و پرهیز از گرمازدگی تأکید کرد.

فرشید وفا، مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با ایسنا در خصوص توصیه های سفر اربعین به افراد با شرایط خاص گفت: کودکان از جمله افرادی هستند که در شرایط حساس هستند لذا افرادی که به همراه کودکان خود به سفر اربعین مشرف می شوند باید توصیه‌های بهداشتی را برای کودکان به صورت جزئی‌تر رعایت کنند چرا که این رده سنی در شرایط حساس‌تری هستند.

نظارت دامپزشکی البرز بر مواد غذایی ارسالی به موکب‌های اربعین

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای ذبح قربانی و فرآورده‌های خام دامی در آستانه اربعین حسینی در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رفیعی پور روز چهارشنبه ۳۱ مرداد اظهار کرد: در اجرای این طرح نیز انتقال فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد مصرف موکب‌های اربعین حسینی به شهرهای مرزی و غربی کشور مورد پایش قرار می‌گیرد.

یزد-اسامی و آخرین وضعیت مسافران اتوبوس حادثه دیده پاکستانی

حادثه شب گذشته واژگونی و آتش سوزی اتوبوس زائران پاکستانی در منطقه دهشیر استان یزد منجر به فوت ۲۸ سرنشین و مصدومیت ۲۳ سرنشین دیگر این اتوبوس شد که مصدومان این حادثه به مراکز درمانی ابکوه، تفت و یزد منتقل شده و تحت معالجه قرار دارند.

یزد- علت واژگونی مرگبار اتوبوس زائران پاکستانی در یزد چه بود؟

رئیس پلیس‌ راه استان یزد گفت: کارشناسان پلیس‌ راه ناآشنا بودن راننده با مسیر، نقص فنی مستمر در سیستم ترمز وسیله نقلیه و فرسوده بودن وسیله نقلیه را علت تامه واژگونی اتوبوس اعلام کردند.

سرهنگ «رحیم حاجی ده‌آبادی» در خصوص جزئیات این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اتوبوس زائران پاکستانی در محور مواصلاتی روستای دهشیر بعد از میدان امام خمینی (ره)، روبروی پاسگاه دهشیر بعد از انحراف از مسیر اصلی خود به دلیل وقوع نقص فنی در سیستم ترمز با دکه کنار جاده و ساختمان آموزش‌وپرورش دهشیر برخورد و واژگون می‌شود.

فارس- شیراز مهیای میزبانی اربعین می‌شود

‌ فرماندار شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن اربعین حسینی، به تشریح تمهیدات اندیشیده شده برای میزبانی زائران عبوری از استان فارس در مبادی ورودی و خروجی و همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی راهپیمایی جاماندگان اربعین در این کلان‌شهر پرداخت.

لطف‌الله شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان اربعین در روز یکشنبه، ۴ شهریورماه مصادف با اربعین حسینی در شیراز برگزار می‌شود، گفت: این راهپیمایی از ساعت ۸ صبح از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و به سمت بلوار کریم خان زند، میدان شهدا و در نهایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه خواهد داشت.

ایلام- تأمین و توزیع آب در مرز مهران به نحوه مطلوب در حال انجام است

‌رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: تأمین و توزیع آب در مرز مهران به نحوه مطلوب در حال انجام است. 

«مسعود علویان‌صدر» با همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از محل قرارگاه اربعین شرکت در پایانه مرزی مهران بازدید و از نزدیک در جریان نحوه خدمات‌رسانی و تأمین آب زوار اربعین حسینی قرار گرفت.

همگام با زوار، ۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایلام- کنگره اربعین در ایلام بسیار باشکوه درحال برگزاری است

‌ وزیر کشور در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران گفت: تردد در مرز مهران به عنوان شلوغ‌ترین و پرترددترین مرز کشور، روان و بدون هیچ مشکل ترافیکی در جریان است.

احمد وحیدی امروز چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳، در بازدید از پایانه شهید سلیمانی مرز مهران، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تردد در مرز مهران به عنوان شلوغ‌ترین و پرترددترین مرز کشور، روان و در این استان مشکل ترافیکی نداریم.

همگام با زوار، ۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

چهار محال و بختیاری-سفر اربعین خودسازی را برای انسان رقم می‌زند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال‌ و بختیاری گفت: سفر اربعین به انسان می‌آموزد که باید به دیگران عشق بورزد و دیگران را شاد کند و از کسی توقع نداشته باشد، در یک کلام اثر خودسازی به معنای واقعی برای انسان به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستاوردهای سفر اربعین، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده قوت و قدرت اسلام و جلوه‌گر عشق و ایمان به سیدالشهدا و ائمه عصمت و طهارت است.

کرمانشاه-امدادرسانی هلال احمر کرمانشاه به ۹۰۰ زائر اربعین

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از انجام ۴۰ عملیات از ابتدای طرح اربعین هلال احمر و ارائه خدمات به حدود ۹۰۰ نفر از زوار خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی هلال احمر به زوار اربعین، گفت: از ابتدای طرح اربعین که از ۲۰ مرداد آغاز شده تا کنون به حدود ۹۰۰ نفر از زوار ارائه خدمات داشتیم.

همگام با زوار، ۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایلام- تردد زائران حسینی از مرز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گذشت‌

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه مرز مهران پرترددترین مرز کشور بوده است، گفت: امروز تردد زائران از مرز ۳ میلیون و یکصد هزار نفر گذشت.

سردار «احمدرضا رادان» امروز چهارشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳، درجمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران در سلامت و امنیت کامل به کشور عزیزمان بازگشته‌اند.

همگام با زوار، ۳ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

مرکزی_امام حسین الگوی انسانیت را به بشریت معرفی کرد

 یک پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه کربلا هرگز نمی‌میرد چون حسین علیه‌السلام همیشه زنده است و زنده خواهد ماند، گفت: امام حسین همیشه برای مردم زنده است چون در روز عاشورا خود را به عنوان الگوی انسانیت به بشریت معرفی کرد.

حجت الاسلام حسین بهاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس روایات معتبر فراوان، زیارت مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام اهمیت ویژه‌ای دارد و مخصوصا بر زیارت ایشان در روز اربعین تاکید فراوانی شده و این زیارت حتی طبق فرمایش امام حسن عسکری علیه‌السلام، از نشانه‌های مومن دانسته شده است.

وی با اشاره به یکی از این روایات افزود: امام صادق علیه‌السلام به یکی از اصحاب‌شان فرمودند «کسی که به‌قصد زیارت امام حسین علیه‌السلام از منزلش خارج شود، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت ایشان برمی‌دارد، یک حسنه برایش می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند. وقتی‌که به حرم می‌رسد، خداوند او را جزو صالحین برگزیده می‌نویسد. وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشته الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید رسول خدا(ص) به شما سلام می‌رساند و پیغام می‌دهد که عمل را از سرگیر که گذشته‌ات بخشیده شده است.»

زنجان_ارائه ۴۶ هزار خدمات درمانی به زائران در درمانگاه هلال‌احمر زنجان در کربلا

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان زنجان گفت: چهار روز گذشته ۴۶ هزار و ۴۹۷ خدمت در بخش‌های ویزیت، دارو و پرستاری در درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال‌احمر این استان به زائران اربعین حسینی (ع) ارائه شده است.

 حکمت‌اله‌ هاشمی امروز (چهارشنبه ۳۱ مردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۶ هزار و ۴۹۷ خدمات در بخش‌های تخصصی، پزشک عمومی، اورژانس، پرستاری و داروخانه به زائرین اربعین حسینی(ع) در ۴ روز گذشته در درمانگاه دارالشفاء حضرت زینب کبری(س) ارائه شده است.

فارس- برنامه‌های اربعینی حرم شاهچراغ(ع) اعلام شد

ویژه برنامه‌های سوگواری اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۳ و ۴ شهریورماه ۱۴۰۳ همزمان با ایام اربعین حسینی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

سیستان و بلوچستان- برگزاری پیاده روی نمادین اربعین حسینی در زاهدان

‌تولیت آستان مقدس کهف الشهدا زاهدان گفت: شهر زاهدان آماده برگزاری پیاده‌روی نمادین عظیم اربعین عاشقان حسینی است که در مسیر عشق و ارادت گرد هم می‌آیند.

محمود جوادیانفر در گفتگو با ایسنا، بیان کرد: مراسم پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در زاهدان چون سال‌های گذشته با حضور عاشقان حسینی و جاماندگان از خیل عظیم پیاده‌روی اربعین در روز یکشنبه ۴ شهریور ساعت ۹ صبح از مزار شهدا آغاز و سپس عزاداران به سمت کهف الشهدا حرکت خواهند کرد.

آذربایجان غربی- مسیر پیاده رویی جاماندگان اربعین حسینی در ارومیه اعلام شد

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری مراسم پیاده رویی جاماندگان اربعین (دلدادگان حسینی) در شهرستان ارومیه خبرداد.

حجت الاسلام منصور امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این پیاده رویی روز اربعین ۴ شهریور ماه در ساعت ۱۷ از میدان شهدا تا مزار شهدای ارومیه برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: مسیر پیاده رویی از میدان شهدا تا سه راه دخانیات به سمت فلکه کشتارگاه، سمت چپ باند کنارگذر شهید باهنر، بعد از اداره بازرگانی از مسیر قدیمی باغ رضوان و بیمارستان شهید بهشتی به سمت باغ رضوان خواهد بود. 

کرمانشاه-توصیه‌های بهداشتی برای مراقبت از کودکان و نوزادان در پیاده‌روی اربعین

‌رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح برخی نکات بهداشتی برای مراقبت از کودکان و نوزادان در پیاده روی اربعین پرداخت.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به لزوم مراقبت هرچه بیشتر از کودکان در پیاده روی اربعین، گفت: در شرایطی که هوا گرم است و احتمال انتقال برخی بیماری‌ها وجود دارد، نیاز است که والدین از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشند تا در این مسیر دچار مشکل و بیماری نشوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان:

همدان -آماده‌باش ۲۲ آمبولانس درپایگاه‌های اورژانس بین راهی همدان برای بازگشت زائرین

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان از اعزام ۳۳ کادر درمان به مرزهای مهران و خسرویی خبرداد و گفت: تیم اورژانس و فوریت‌های پزشکی همدان به‌منظور خدمات‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به پایانه‌های مرزی خسرویی و مهران اعزام شدند. درحال حاضر ۲۲ آمبولانس و ۴۴ نفر از کادر اورژانس در پایگاه‌های اورژانس بین راهی برای بازگشت زائرین درحالت آماده‌باش هستند.

کرمانشاه- نظارت ویژه دامپزشکی بر مواکب و رستوران‌های مسیر تردد زوار در کرمانشاه

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ثبت بیش از ۱۲۰ مورد بازدید از موکب‌ها و رستوران‌های مسیر تردد زوار اربعین خبر داد.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha