• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403053021122
  • خبرنگار : 50294

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج:

فضای سبز سنندج نسبت بە میانگین کشوری وضعیت مطلوبی ندارد

فضای سبز سنندج نسبت بە میانگین کشوری وضعیت مطلوبی ندارد

ایسنا/کردستان رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به آمارها، ضمن تاکید بر اینکه سرانه فضای سبز در کشور به ازای هر نفر ۷ تا ۱۲ متر مربع است، گفت: فضای سبز سنندج نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند توجه ویژه است.

سیف‌اللە رضایی امروز (۲۹ مرداد) در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج که با هدف بررسی وضعیت فضای سبز برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌های این دوره مجموعه مدیریت شهری در راستای احداث بوستان‌ها و توجه به سرانه فضای سبز بر کسی پوشیده نیست اما باز هم از میانگین کشوری فاصله داریم.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد سنندج، انتظار می‌رفت سرانه فضای سبز این شهر بالاتر از میانگین کشوری باشد، اما متاسفانه اینطور نیست و سرانه فضای سبز سنندج به میزان قابل توجهی کمتر از میانگین کشوری است، لذا لازم است توجه بیشتری به این موضوع شود.

رضایی ضمن اشاره به نقش حیاتی فضای سبز در محیط زیست، به تأثیرات مثبت آن بر سلامت روان نیز اشاره کرد و گفت: فضای سبز علاوه بر فواید زیست‌محیطی، به بهبود روحیه و کاهش استرس افراد کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به مشکلات موجود در توسعه فضای سبز عنوان کرد: کمبود بودجه برای احداث پارک‌های جدید، نبود نیروی متخصص برای نگهداری از فضای سبز موجود و کمبود تجهیزات آبیاری از جمله چالش‌های پیش روی ماست.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه فضای سبز و اماکن تفریحی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه شهری است که تحقق آن نیازمند همراهی و تعامل مردمی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر سنندج خواستار آن شد که مجموعه مدیریت شهری به همه جوانب مربوط به فضای سبز، از جمله توسعه، نگهداری و بهبود کیفیت آن، توجه بیشتری نشان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha