• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403053020988
  • خبرنگار : 71959

ایمنی و امنیت راهپیمایی بزرگ اربعین چگونه تامین می‌شود؟

ایمنی و امنیت راهپیمایی بزرگ اربعین چگونه تامین می‌شود؟

معاون مدیر کل دفاع مدنی در امور آتش نشانی و ایمنی عراق جزئیات تامین ایمنی و امنیت مراسم اربعین در کربلا را تشریح کرد.

سرتیپ حسن ابراهیم در گفت‌وگو با ایسنا درباره چگونگی تامین ایمنی مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق گفت:  زیارت دهه محرم الحرام و اربعین امام حسین (ع)  هر ساله در عراق تکرار می‌شود و دولت عراق و در راس آن جناب محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و جناب وزیر محترم کشور، به عنوان رئیس عالی دفاع مدنی در جمهوری عراق به موجب قانون دفاع مدنی شماره ۴۴ سال ۲۰۱۳تجربه کاملی در مدیریت این موضوع دارند.

وی افزود: هر ساله طرح های زیادی با چندین محور شامل خدماتی، بهداشتی و ایمنی و آتش‌نشانی توسط نهادهای مربوطه طراحی می‌شود. سپس همه این طرح ها  به وزیر کشور برای تصویب و توزیع وظایف و مسئولیت‌ها میان همه طرف‌ها ارسال می‌شود.

معاون مدیر کل دفاع مدنی در امور آتش نشانی و ایمنی عراق ادامه داد: به عنوان مثال، در ایام خاص مانند تاسوعا و عاشورا یا اربعین، طرح ویژه‌ای در استان کربلا طراحی می‌شود که بر اساس آن تیم‌های آتش‌نشانی و امداد و نجات در تمام ادارات دفاع مدنی از مناطق مجاور شامل استان های دیوانیه، سماوه و ناصریه و حتی دورترین استان ها  مانند نینوا و صلاح الدین نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

ابراهیم گفت: هر ساله تیم‌های آتش نشانی، امداد و نجات و پلیس از قبل از ورود زائرین به شهر، کربلا را احاطه می‌کنند تا از وقوع هر نوع حادثه ای مانند حریق یا عملیات های تروریستی  جلوگیری به عمل آید که تمام این طرح ها در وزارت کشور مطرح شده و تائیدیه دریافت می‌کنند. 

 معاون مدیر کل دفاع مدنی در امور آتش نشانی و ایمنی عراق با اشاره به ایام اربعین افزود: در اربعین، طرح یکپارچه‌ای توسط وزیر کشور در سراسر کشور عراق به اجرا در می‌آید که در آن هم ابعاد امنیتی و اطلاعاتی مدنظر است و هم از سوی وزارت بهداشت، پرسنل بیمارستانی شامل پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های سیار حاضر می‌شوند و هم آمبولانس ها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha