• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403053020879
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

معاون علمی رئیس‌جمهور تاکید کرد

استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌ها در آسیب‌شناسی و رفع چالش‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان

استفاده از ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌ها در آسیب‌شناسی و رفع چالش‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور بر نقش انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری در شناخت دقیق و موشکافانه آسیب‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و ارائه راهکارهای اثربخش برای توسعه این زیست‌بوم تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسین افشین در نشست اعضای هیات مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران، از انجمن‌ها، تشکل‌ها و نهادهای فعال در زیست‌بوم فناوری به عنوان بازوهای اجرایی و کمکی معاونت علمی یاد کرد و گفت: بر این باور هستم که به هر میزان که بتوانیم تعامل پویا و ارتباط متعهدانه با این بخش‌ها داشته باشیم، به شناخت و جمع‌بندی بهتری از مشکلات، الزامات و افق پیش روی زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان خواهیم رسید.

وی با تاکید بر آمادگی معاونت علمی برای استفاده از ظرفیت‌های انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران، اظهار کرد: این انجمن به عنوان یک قوه اندیشه‌ورز و راهبر می‌تواند به تقویت زیست بوم و اصلاح اشکالات موجود کمک‌ کند. این انجمن می‌تواند با شناخت دقیق آسیب‌ها و وضعیت موجود زیست‌بوم فناوری و نوآوری، تحلیل‌های راهبردی و آسیب‌شناسانه خود را ارائه دهد و در این راه، معاونت علمی آماده است تا از این روند فعالیت آسیب‌شناسانه با استفاده از محتوای جذاب و روزآمد حمایت کند.

معاون علمی رئیس‌جمهور ادامه داد: به نظر می‌رسد شناسایی ذی نفعان یک گام اساسی در  مسیر این آسیب‌شناسی باشد و باید توجه داشت که برای حصول به نتیجه مطلوب و دقیق، تمامی ذی‌نفعان این حوزه در نظر گرفته شوند. این مطالعات، منتشر و از سوی مطالعه‌کنندگان نقد می‌شود و از این آسیب‌شناسی‌ها برای بهبود روند کار و کمک به پویایی زیست بوم استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست، علی معتمدزادگان، رئیس هیات مدیره انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با اشاره به عضویت ۱۵۰ شخص حقیقی و حقوقی در انجمن، اظهار کرد: از جمله اقدامات انجمن، برگزاری تورها و وبینارهایی از قبیل وبینار مشترک «پارک‌های علم و فناوری حین و پس از شروع کرونا» با همکاری «انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری»، کارگاه آموزشی به همراه جلسات B2B و کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی و برگزاری کنفرانس ملی انجمن است که سه دوره از آن‌ برگزار شده و چهارمین دوره آن، آبان ماه امسال به میزبانی پارک علم و فناوری البرز برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: انجمن در نظر دارد جایزه‌ای را با عنوان جایزه نوآوری انجمن به منظور شناسایی و معرفی افراد برجسته حوزه فناوری و نوآوری به برترین شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تحت حمایت پارک‌ها و سازمان‌های نوآوری عضو انجمن که بیشترین نقش‌آفرینی را در عرصه نوآوری داشته‌اند، اعطا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha