• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403053020766
  • خبرنگار : 50989

مقاومت در غزه ماحصل نقش تربیتی مساجد است

مقاومت در غزه ماحصل نقش تربیتی مساجد است

ایسنا/قم رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امروز مقاومتی را که در فلسطین و غزه اشغالی شاهد هستیم، ثمره و ماحصل تربیت مساجد و قرآن است که اینگونه در مقابل ظلم و دشمنان خبیث ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در دومین آیین تکریم فعالان مساجد کشور که امروز ۳۰ مردادماه به‌مناسبت روز جهانی مساجد در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: به مساجد باید نگاه انسان‌سازی داشته باشیم چراکه مأمن و پایگاه تدین، اعتقاد، مجاهدت، تربیت و پرورش دهنده مجاهدان راه حق و انسان‌های مؤمن و تأثیر گذار است.

وی بیان کرد: تربیت و پرورش انسان‌های مؤمن، مجاهد و شهید پرور از مؤلفه‌ها و خصلت‌های بارز و اصلی مساجد است، چرا که با ریخته شدن خون هر شهید، اولیا و اوصیا الهی در این مکان موجب روییدن انسان تراز شده است.

علی اکبری عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که پیوست فرهنگی دارند باید با مساجد تعامل ایجاد کنند، چرا که آنان باید گام‌هایی را در راستای گسترش نگاه انسان سازی در مساجد به عنوان پایگاه اصلی تربیت انسان انجام دهند و سهیم باشند؛ تمام ظرفیت‌های مساجد باید به کار گرفته شوند و نقش تربیتی مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تصریح بر اینکه ایجاد محلات اسلامی در سطح کشور و سازماندهی آن‌ها یک اقدام برجسته و شایسته‌ای است، تصریح کرد: نمونه بارز اینکه گفته می‌شود تربیت انسان‌های مجاهد تراز از دل مسجد پرورش پیدا می‌کنند و مساجد یک پایگاه انسان‌سازی هستند، در تمام نقاط دنیا و چه بسا از دیرین تاکنون کامل مشهود است.

وی تصریح کرد: امروز مقاومتی را که در فلسطین و غزه اشغالی شاهد هستیم، ثمره و ماحصل تربیت مساجد و قرآن است که اینگونه در مقابل ظلم و دشمنان خبیث ایستادگی و مقاومت می‌کنند؛ مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردمان مظلوم غزه و فلسطین و جبهه مقاومت مثال‌زدنی است و این امر نشان از تعمیق و تعلق آنان به تعالیم قرآن و مسجد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha