• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403053020268
  • خبرنگار : 71533

بسته اخبار شامگاه ۲۹ مرداد ایسنا

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

اعلام تازه‌ترین تحولات جنگ روسیه و اوکراین، اقدامات کشورهای مختلف برای ایجاد آتش‌بس در غزه و طرح اتهاماتی علیه جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان، از مهمترین اخبار شامگاه ۲۹ مرداد ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه، ۲۹ مرداد اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

احتمال استیضاح بایدن 

جهان - سه کمیته تحت رهبری جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی منتشر کردند که در آن مدعی شدند «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا از نفوذ و قدرت خود سواستفاده کرده است، اتهامی که می‌تواند بایدن را به استیضاح بکشاند.

«جیمز کورمر» رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بایدن از زد و بندهای خانواده‌اش آگاه بوده، از آن نفع برده و در آن‌ها مشارکت کرده است.»

بر اساس این گزارش‌ها، از سال ۲۰۱۴ تا کنون، اعضای خانواده بایدن و شرکایشان بیش از ۲۷ میلیون دلار از افراد یا نهادهای خارجی دریافت و شرکت‌های پوشالی و جعلی را برای پنهان‌کردن منابع مالی خود راه‌اندازی کرده‌اند.

موافقت نتانیاهو با طرح پیشنهادی بایدن برای آتش‌بس

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد ایالات متحده به امنیت فلسطین اشغالی تأکید کرد و گفت: نخست‌وزیر اسرائیل با طرح پیشنهادی جو بایدن درباره آتش بس در غزه موافقت کرد.

بلینکن افزود: اسرائیل با پیشنهاد آمریکا در مورد توافق تبادل اسرا موافقت کرد و اکنون توپ در زمین حماس است.

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

تداوم تظاهرات اعتراضی در سرزمین‌های اشغالی

خانواده‌های اسرای صهیونیست در مقابل هتل کمپینسکی در تل‌آویو، جایی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در آن حضور دارد، تظاهرات کردند و شعار «ما اکنون توافق می‌خواهیم» سر دادند.

وزیر خارجه آمریکا در جریان این سفر با رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا میان این رژیم و جنبش حماس گفت‌وگو کرد و هشدار داد: این مذاکرات درباره نوار غزه ممکن است آخرین فرصت برای بازگرداندن اسرا باشد.

سفر احتمالی محمود عباس به غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی نامه‌ای رسمی به رژیم صهیونیستی، خواستار هماهنگی جهت سفر به نوار غزه شده است.

برآوردها در فلسطین اشغالی حاکی از آن است که عباس این درخواست را به این دلیل ارائه کرده که در صورت مخالفت تل آویو، اسرائیل به ممانعت از ورودش به غزه متهم شود و در صورت موافقت نیز عباس این امر را پیروزی سیاسی بزرگی برای خود در برابر حماس قلمداد و آن را نشانه‌ای از احتمال بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه تلقی کند.

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

دستگیری یک صهیونیست به اتهام ارتباط با ایران 

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک نفر را به اتهام ارتباط ایران دستگیر کرده است.

دفتر دادستان کل کیفرخواستی علیه «ادن دبز»، یک مرد ۳۰ ساله صهیونیستی به اتهام ارتباط با یک عامل ایرانی صادر کرده و به گفته وزارت دادگستری این شخص وظایف مختلفی را برای ایران در ازای دریافت پرداخت‌هایی که به صورت ارز دیجیتال به او منتقل می‌شد، انجام داده است. وی به انجام کارهایی از قبیل چاپ و نصب پوسترهایی جهت تشویق به کودتای نظامی و راه‌اندازی کانالی تلگرامی با هدف جذب صهیونیست‌ها متهم شده است.

بر اساس این کیفرخواست، دبز در چهار ماه گذشته با یک عامل که برای اطلاعات ایران کار می‌کرد، در ارتباط بوده است.

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

تکذیب شایعات درباره مذاکرات پشت‌پرده روسیه و اوکراین

وزیر خارجه روسیه شایعات درباره مذاکرات پشت‌پرده میان روسیه و اوکراین درباره انرژی و صادرات غذایی را تکذیب کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: گزارش‌هایی که درباره «تماس‌های محرمانه» میان مسکو و کی‌یف منتشر شده به‌وضوح شایعه است.

وی یادآور شد: «اخیراً شایعاتی مبنی بر برقراری تماس‌هایی محرمانه برای آماده‌سازی مذاکرات تأسیسات انرژی در روسیه و اوکراین با میانجی‌گری قطر منتشر شده است، همچنین شایعاتی مبنی بر این منتشر شده که ترکیه قصد دارد به نحوی در زمینه امنیت غذایی و آزادی دریانوردی در دریا سیاه، میانجی‌گری کند...، خودتان می‌دانید که هدف از چنین اظهاراتی ممکن است چه باشد.»

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

توصیه‌ای به زائران اربعین

استان‌ها - سردار «محمد شرفی» فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تصادفات در محورهای اربعینی، گفت: زائران حتی‌المقدور تا قبل از روز اربعین به کشور بازگردند.

وی افزود: منطقی‌سازی رفتار خود زائران حسینی به لحاظ تجاربی که در طول این چند سال داشته‌اند باعث شد تا مدت زمان ماندگاری زائران در کشور عراق کاهش یابد و از هم اکنون موج برگشت زائران آغاز شده که باعث ایجاد توازن رفت و برگشت در پایانه‌های مرزی است.

ماجرای خالکوبی «شیطانی»/ احتمال یک استیضاح/ توصیه‌ای به زائران اربعین

ماجرای خالکوبی «شیطانی» بازیکن استقلال! 

ورزشی - مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه نشست صمیمانه وزیر ورزش با پارالمپین‌های اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۴ درباره خالکوبی بازیکن استقلال تهران اظهار کرد: کار بسیار بدی بود. من ندیده بودم و وقتی دیدم واقعا تعجب کردم. مگر می‌شود در یک کشور اسلامی که همه ما زندگی می‌کنیم، [چنین مساله‌ای باشد.] باور کنید که ندیده بودم، دیشب آقای اسدی مقدم از کمیته اخلاق برای من  فرستاد و اصلا عجیب بود. شکلش شبیه شیطان و خون‌آشام بود.

وی تاکید کرد: در فوتبال ما نباید این چیزها باشد. به کمیته اخلاق فرستاده شدند و رای می‌دهند. این مسائل را باید با ارشاد [حل کرد.] البته نمی‌گویم نباید تنبیه کرد اما باید او را صدا کنند و بپرسند اصلا خودش می‌داند این چه معنی‌ای می‌دهد؟ اصلا یک سمت شورت ورزشی خودش را بالا زده و آن سمت را بالا نزده، نمی‌دانم قصد او چه بوده! او را صدا کردند که بیاید و بگوید انگیزه‌اش چه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha