• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052920047
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

‌ از دستگیری قاتل ۳ پرونده قتل تا پایان کار سارقان منازل مبله

‌ از دستگیری قاتل ۳ پرونده قتل تا پایان کار سارقان منازل مبله

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری قاتل ۳ پرونده قتل، دستگیری سارقان حرفه‌ای و سارقان منازل مبله مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی ممسنی امروز، ۲۹ مردادماه از دستگیری قاتل و همدستش خبر داد که در بیست و دوم فروردین‌ماه سال جاری مردی ۳۳ ساله را به قتل رسانده بودند.

محمد نیکبخت اظهار کرد: در بیست و دوم فروردین‌ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره تیرانداری منجر به قتل و متواری شدن قاتل در یکی از محله‌های شهرستان ممسنی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که مقتول در یک کوچه بوده و ۲ نفر ناشناس با سواری پژو ۴۰۵ فاقد پلاک با اسلحه اقدام به تیراندازی و وی را به قتل می‌رسانند.    

نیکبخت با اشاره به اینکه هیچ سرنخی از ضاربان در دسترس نبوده است، ادامه داد: کارآگاهان پلیس ممسنی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص قاتل و همدستش را شناسایی و آنان را با هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه ضاربین ۲۷ و ۲۹ ساله علت و انگیزه قتل را اختلافات قبلی اعلام کردند، افزود: در بررسی تکمیلی مشخص شد که متهمین در سال ۸۵ و ۹۹ نیز اقدام به ۲ فقره قتل کرده‌اند که با رضایت اولیاء دم از زندان آزاد شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: پلیس با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد و مأموران انتظامی در راه برقراری امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

دستگیری سارق منازل مبله توسط پلیس شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق ۳۲ ساله منازل مبله توسط ماموران کلانتری ۱۲ فخرآباد این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل مبله در سطح شهرستان شیراز، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد سارق پس از اجاره منازل مبله در ساعات پایانی شب اقدام به سرقت لوازم داخلی آن‌ها کرده و بلافاصله از محل متواری می‌شده است.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: مأموران با اقدامات پلیسی، محل اختفاء سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به ۱۵ فقره سرقت از منازل مبله اقرار و برای بررسی بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد، به شهروندان توصیه کرد از هرگونه اجاره منازل مبله به افراد مشکوک خودداری و جهت احراز هویت مسافران از آن‌ها درخواست کارت شناسایی معتبر کنند.

سارق اماکن خصوصی حین تعقیب و گریز دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز همچنین از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۲۳ گلدشت حین گشت‌زنی به یک سواری پراید حامل آهن آلات که در حال حرکت بود مشکوک و برای بررسی بیشتر به راننده دستور ایست داده که وی بلافاصله از محل متواری شد.

وی افزود: مأموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و رعایت قانون به کار گیری سلاح اقدام به تیراندازی به لاستیک خودرو کرده و موفق شدند آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند. پس از بازرسی از آن خودرو ۳۰۰ کیلوگرم آهن‌آلات مسروقه کشف شد.

زراعتیان با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پایگاه تجسس و تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرده است، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

انهدام اعضای باند سارقان حرفه‌ای با ۴۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق حرفه‌ای، زندانی فراری و تحت تعقیب و ۵ نفر از همدستانش با کشف ۴۰  فقره انواع سرقت‌ها در عملیات کارآگاهان پلیس خبر داد.

بیژن بارسالاری بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، مغازه و همچنین باغچه‌های شهری در سطح شهرستان کازرون، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با اقدامات هوشمندانه و تخصصی کارآگاهان پلیس و بررسی صحنه‌های جرم، یک سارق سابقه‌دار، فراری از زندان و تحت تعقیب به هویت س ج و ۵ نفر از همدستانش شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده و با توجه به مدارک و مستندات به ۴۰ فقره سرقت منزل، مغازه و باغچه‌های شهری در این شهرستان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شدند،  به شهروندان توصیه کرد به منظور پیشگیری از انواع سرقت‌ها به اصل خود مراقبتی توجه ویژه داشته باشند و با استحکام‌سازی و تقویت حفاظت فیزیکی و همچنین نصب دوربین مداربسته، سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha