• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403052920000
  • خبرنگار : 71282

یک مقام کارگری خواستار شد

وزیر کار پیگیر مطالبات و پایبند سه‌جانبه‌گرایی باشد

وزیر کار پیگیر مطالبات و پایبند سه‌جانبه‌گرایی باشد

یک مقام کارگری ابراز امیدواری کرد: در صورت رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی کار، مطالبات جامعه کارگری،‌ بازنشستگان و تعاونی‌ها با جدیت پیگیری شود و وی به سه‌جانبه گرایی پایبند باشد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: آقای میدری در برنامه خود به مباحثی همچون حوزه روابط کار،‌ اشتغال دانشجویان و کارجویان، رفاه اجتماعی و تعاون اشاره کرده است. در بحث تشکل‌ها و حوزه کار و تولید، موضوع امنیت شغلی و سه‌جانبه‌گرایی مهم است لذا امیدواریم درصورت رای اعتماد مجلس، ایشان به سه‌جانبه گرایی پایبند باشد و مطالبات جامعه کارگری، بازنشستگان و تعاونگران را با جدیت پیگیری کند.

وی افزود: ما انتظار داریم سه جانبه‌گرایی به عنوان بخشی از برنامه‌های ایشان تنها روی کاغذ نماند بلکه به معنای واقعی به آن پرداخته شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه بزرگ و کلیدی است و هر فردی از آغاز تا پایان عمر خود با این وزارتخانه مرتبط است، بنابراین یک وزارتخانه به تمام معنا اجتماعی با جامعه هدف گسترده و بسیار است که کارگران، کارفرمایان، بازنشستگان و تعاونگران را شامل می‌شود.

ابوی متذکر شد: مباحثی همچون پرداخت بیمه، حقوق و دستمزد، ایجاد اشتغال، توسعه تعاونی‌ها، ایام بیکاری، بازنشستگی و ... همه در این وزارتخانه قرار دارد و لذا فردی برای این وزارتخانه معرفی شده آشنا به امور و مسایل مربوط به حوزه‌های وزارتخانه است.

وی ادامه داد: توقع و انتظار جامعه و مخاطبین این است که وزیر معرفی شده از تجارب مدیریتی خود به نحو شایسته در تمام زیربخش‌های وزارتخانه استفاده و مسایل و چالش‌ها را مدیریت کند.

به گفته ابوی، تنها بحث اشراف به مسایل و موضوعات مربوط به کار و تولید و اشتغال و بنگاه مطرح نیست و وزیر معرفی شده باید از تجربه و مدیریت خوبی برخوردار باشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درعین حال خاطرنشان کرد: اینکه توقع داشته باشیم وزیر کار در حوزه روابط کار اشراف کامل داشته باشد یا در بخش تعاون‌ از موضوعات روز و مشکلات تعاونی‌ها مطلع باشد از انصاف به دور است. معتقدم اگر کسی مدیر باشد و بتواند تصمیمات به موقع و جهادی اتخاذ و مقررات و آیین‌نامه‌ها را رعایت کند از عهده تصدی این وزارتخانه بزرگ و عریض و طویل برمی آید.

وی افزود: ممکن است این فرد در یک بخش یا معاونت عملکرد قابل قبولی نداشته یا بالعکس عملکرد بهتری نسبت به سایر بخش‌ها از خود نشان داده باشد ولی به منزله این نیست که در اجرای امور ناتوان است بلکه قطعا تجربه اداره امور را دارد و از تجربه خود برای پیشبرد امور استفاده خواهد کرد.

ابوی در پایان از عدم برنامه‌ریزی برای حضور وزیر پیشنهادی کار در جلسات بخش تعاون،کارگران و بازنشستگان به منظور شنیدن مطالبات و دغدغه‌های آنها گلایه کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha