• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403052919834
  • خبرنگار : 71625

نوجوان‌ها هویت خود را از بی‌تی‌اس و بیلی آیلیش می‌گیرند!

نوجوان‌ها هویت خود را از بی‌تی‌اس و بیلی آیلیش می‌گیرند!

باشگاه موسیقی نوجوان در اولین نشست از سلسله نشست‌های عصر موسیقی نوجوان که با موضوع (رسانه-موسیقی- نوجوان) در باغ کتاب تهران برگزار شد، میزبان جمعی از فعالان عرصه موسیقی، رسانه و نوجوان بود. محمدصادق باطنی و احسان شاه قاسمی به عنوان کارشناس و پدرام جوادزاده به عنوان دبیر در این برنامه حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، در ابتدا محمدصادق باطنی پیرامون نقش موسیقی و رسانه و نقش آن در شکل گیری هویت نوجوانان گفت: مفهوم هویت، یک مفهوم کلیدی است که بچه‌های امروز می‌توانند خیلی راحت، از دسترسی‌هایی که شبکه‌های اجتماعی برای آنها قرار داده است، آن را بدست بیاورند. تا دیروز پدر و مادر و جامعه پاسخ سوال «من کیستم؟» را به فرزند خود می‌دادند اما امروز نوجوان از پدر و مادر و جامعه پاسخ نمی‌گیرد بلکه از گروه بی تی اس و بیلی آیلیش و... پاسخش را دریافت می‌کند.

او ادامه داد: هر چقدر ایجاد یک فضای مشترک ادراکی با نوجوانان به ظاهر سخت باشد، اما آنها معنای هواداری را خوب می‌فهمند و هواداران خیلی حرفه‌ای هستند. لذا کافی است شما یک فضای هواداری خوبی برایشان ایجاد کنید، درحقیقت هویت و هواداری دو روی یک سکه هستند. 

باطنی تصریح کرد: مرحله‌ای با عنوان مبتلا شدن به یک بسته هواداری موسیقایی داریم. تا قبل از مبتلا شدن، باید ذائقه موسیقایی فرزندمان را شکل بدهیم، در این باره هم پدر و مادر ها و هم ما به عنوان مسئولین وظیفه داریم. برای مثال ما در فضای شبکه امید تلاش داریم موسیقی و دستگاه‌های موسیقی ایرانی را وارد فضای انیمیشن‌ها و تیتراژ برنامه‌ها کنیم. واقعیت این است که بی تی اس، بیلی آیلیش و... در جای خالی ما می‌نشینند؛ زمانی که من، فرزندم را در محیط منزل و جامعه خودش تنها می‌گذارم و او حس تنهایی و درک نشدن در وجودش دارد. اگر بچه ما مبتلا شد، مدل تعاملی ما با فرزندمان باید تغییر کند. تا قبل از این باید تلاش کنیم محیط او را از این نوع موسیقی پاک کنیم اما اگر مبتلا شد، لطفا در گام اول منعش نکنید. وقتی مبتلا شد یعنی مسئله انتخاب موسیقایی، برای او، مقدس شده است پس به مقدساتش توهین نکنید.

نوجوان‌ها هویت خود را از بی‌تی‌اس و بیلی آیلیش می‌گیرند!

فضای زندگی سلبریتی‌ها را نمی‌شناسند!

شاه قاسمی در پاسخ به سوالی پیرامون کارکرد موسیقی به عنوان یک رسانه پاسخ داد: من همیشه با نوجوانان صادق هستم و با آنها مثل یک فرد بزرگسال صحبت می‌کنم. اگر بتوانید کاری کنید که نوجوان بی‌دفاع وارد یک گروه شود، آنگاه دیگر ارتباطات کارکرد فرقه‌ای پیدا می‌کند و هرچه این گروه از او بخواهید، می‌گوید چشم. حتی اگر به ظاهر و از بیرون این خواسته‌ها غیر منطقی و وحشیانه بنظر بیاید. 

اکثر افرادی که تصمیم گیرنده هستند نمی‌دانند که فضای موسیقی، گروه‌های موسیقی و زندگی سلبریتی‌ها چگونه است. 

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ۴۰ سال کادرسازی کرده است، اگر این افراد در جمهوری اسلامی به دنیا آمدند و آموزش دیدند، از آنها باید بهره ببریم. چه زمانی می‌خواهیم کار را دست جوان‌ها بدهیم؟ باید کار را دست جوان‌ها داد؛ چرا که آنها بهتر بلدند کار کنند. نکته مهم آن است که اول باید خانه خود را آباد کنیم و اگر ابتدا ایران را درست کنیم می‌توانیم جلوی دیگران را بگیریم. مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که چون نوجوان ما چنین موسیقی‌ای مصرف می‌کند، آنها چنین خوراکی را می‌سازند نه اینکه چون آنها می‌سازند نوجوان ما مصرف می‌کند.  

نوجوان‌ها هویت خود را از بی‌تی‌اس و بیلی آیلیش می‌گیرند!

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha