• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052919497
  • خبرنگار : 71969

/این خبر به‌روز رسانی شد/

همگام با زوار، ۵ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۵ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز دوشنبه ۲۹ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

خوزستان- اتباع بدون مجوز ‌پشت‌ مرزهای ورودی به عراق مانده‌اند

نماینده رئیس جمهور در ستاد اربعین گفت: برخی از اتباع زائر که مجوز ندارند، پشت مرزهای ورودی به عراق مانده‌اند و طرف عراقی اجازه ورود نمی‌دهد بنابراین توصیه می‌شود که اتباع بدون مجوز برای سفر اربعین اقدام نکنند.

پیرحسین کولیوند امروز (۲۹ مردادماه) در بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز چذابه وارد کشور عراق شده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها زائران خارجی هستند.

آذربایجان شرقی_خدمات‌رسانی ۵۴ موکب آذربایجان شرقی به زوار اربعین حسینی

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برپایی ۵۴ موکب استان در مسیر راهپیمایی اربعین امسال و خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین خبر داد و گفت: از این تعداد شش موکب رسانه‌ای علاوه بر سوژه‌های ناب مراسم پیاده‌روی اربعین، خدمات و اقدامات موکب‌های استان در مسیر راهپیمایی را مستند و منعکس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایام اربعین ۱۴۰۳ اظهار داشت: با برگزاری منظم جلسات ستاد اربعین استان اقدامات و تصمیمات لازم برای خدمات رسانی مناسب مواکب آذربایجان شرقی در مسیر پیاده روی دلدادگان اباعبدالله (ع) اتخاذ شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در مجموع ۵۴ موکب استان در این ایام در مسیر پیاده روی اربعین خدمات رسانی می کنند و به دنبال تقویت و تسهیل فعالیت این مواکب در کشور عراق هستیم و علاوه بر این با توجه به رونق گرفتن بحث جاماندگان اربعین در سال های اخیر و نیز عبور زائران برخی استان ها و حتی کشورهای همسایه از آذربایجان شرقی، تقویت مواکب بین راهی در مسیر زوار اربعین در استان در دستور کار است.

خراسان جنوبی_برقراری پرواز اربعین از فرودگاه بیرجند

پرواز رفت و برگشت در مسیر بیرجند - نجف و بالعکس ویژه اربعین از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند برقرار شد.

خلیل طهماسبی، مدیر کل فرودگاه‌های استان گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و برگزاری جلسه با رئیس سازمان هواپیمایی کشور قول برقراری پرواز اربعین از فرودگاه بیرجند داده شد.

طهماسبی افزود: پرواز رفت بیرجند به نجف یکم شهریور برنامه ریزی شده است که پس از اخذ مجوزهای لازم تا اواخر وقت اداری امروز دوشنبه بر روی سیستم فروش برای خرید زائرین قابل دسترس خواهد بود. 

فارس- اعزام ۱۲۴ امدادگر فارس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در عراق

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس از اعزام ۱۲۴ نیروی کارمند و داوطلب هلال احمر این استان به کشور عراق و همچنین راه‌اندازی درمانگاه برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

حسین درویشی امروز، ۲۹ مردادماه در نشست هلال احمر فارس با بیان اینکه این سازمان امسال نیز همانند سال گذشته به زائرین اباعبدالله(ع) در کشور عراق خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: ۱۲۴ نیروی کارمند و داوطلب هلال‌احمر برای ارائه خدمات امدادی درمانی به زائرین اربعین حسینی به عراق اعزام و در شهر سامرا اقدام به راه‌اندازی درمانگاه کردند.

خوزستان- تردد ‌بیش‌ از یک میلیون و ۱۲۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ثبت تردد یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۸ زائر اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از ۱۶ تا ۲۸ مردادماه خبرداد.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان از ۱۶ تا ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۲۶۴ هزار و ۴۱۷ زائر ایرانی وارد شده‎‌اند که ۵۶ هزار و ۴۴۷ نفر از مرز چذابه و ۲۰۷ هزار و ۹۷۰ زائر از مرز شلمچه بوده است.

خوزستان- خروج بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین از کشور/ پیش‌بینی ۳ هزار پرواز برای جابجایی زوار

 معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار پرواز پیش بینی شده است که ۵۰۰ هزار نفر را رفت و برگشتی از ۲۸ فرودگاه کشور به دو فرودگاه نجف و بغداد جابه‌جا می‌کنند.

سیدکمال هادیان‌فر امروز ۲۹ مردادماه در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی مسئولیت حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین را عهده‌دار است و در این زمینه از ۸ ماه گذشته تمهیدات و پیش‌بینی‌ها صورت گرفت تا سفری بدون دغدغه برای زوار اربعین فراهم شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از کشور خارج شده‌اند. بر این اساس، ۳۱ درصد زوار از ناوگان عمومی هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای استفاده کرده‌اند. امسال نیز برای اولین بار با هماهنگی دولت عراق، کشتی از مسیر خرمشهر به بصره و بالعکس زوار را جابه‌جا می‌کند.

خراسان شمالی- اعزام بیش از ۳۰۰۰ زائر اربعین توسط ناوگان حمل و نقل خراسان شمالی به پایانه‌های مرزی

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شکالی گفت: ۳۰۷۸ زائر اربعین حسینی از ابتدای اجرای طرح اربعین تا ۲۸ مرداد توسط ناوگان حمل و نقل خراسان شمالی به پایانه‌های مرزی اعزام شدند.

سعید سبحانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح اربعین تا پایان روز گذشته ۳۰۷۸ زائر توسط ۱۱۹ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استان به پایانه های مرزی اعزام شدند.

ایلام- مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه شهید آیت الله رئیسی (برکت) راه‌اندازی شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: مرکز پایش راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای به منظور مدیریت ناوگان حمل ‌و نقل عمومی و تسهیل سفر زائران اربعین حسینی، با استفاده از داده‌های سامانه‌های حمل و نقل هوشمند و رصد و پایش لحظه‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام اربعین حسینی راه‌اندازی شده است.

منصور فخاران در این خصوص اظهار کرد: مرز شهید سلیمانی به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های زائران اربعین حسینی است که با استفاده از سامانه آنلاین شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی، امکان پایش لحظه به لحظه وضعیت ترافیک در محورهای منتهی به مرزهای اربعینی به‌ویژه مرز شهید سلیمانی را فراهم کرده است.

ایلام- زیرساخت‌های درمانی در مرز مهران مناسب است

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مناسبی در مرز مهران مستقر است.

دکتر بهرام عین‌الهی امروز ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳، پس از ورود به مهران، وارد مرکز فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در پایانه مرزی مهران شد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز، گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی خوبی در مرز مهران تعبیه شده و تمام تمهیدات لازم انجام شده است.

ایلام- افتتاح موکب ‌پذیرایی و اسکان زائران اربعین مرکز تحقیقات کشاورزی استان ایلام ‌

 رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام از راه‌اندازی موکب بزرگ پذیرایی و اسکان زائران خبر داد.

علی نجفی‌فر در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: این موکب روزانه با۱۵۰۰ پرس شام، پذیرایی با چای، آب سرد، شربت و هندوانه به ۶۰۰۰ نفر خدمات ارائه می‌دهد. هم‌چنین این موکب روزانه تا ۱۵ هزار زائر را اسکان می‌دهد.

اعزام ۶۱۴ زائر از زنجان با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز مهران و خسروی در روز دوازدهمین

 معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۶۱۴ زائر اربعین حسینی با ۳۳ ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان زنجان، دیروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) راهی مرز مهران شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی اظهار کرد: روز یکشنبه ۶۱۴ زائر اربعین از مبادی شهرستان‌های زنجان با ۳۳ دستگاه ناوگان عمومی مسافری به مرز مهران اعزام شدند.

خراسان شمالی-۱۲۰۰ خدمت توسط تیم درمانی خراسان شمالی در کربلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه علاوه بر کار درمانی، امر اسکان و تغذیه نیز توسط موکب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام می شود، گفت: هر روز حداقل ۱۵۰ دانشجوی دختر و ۱۵۰ دانشجوی پسر در موکب ایجاد شده اسکان داده می شوند.

دکتر شاهین فر افزود: تاکنون بیش از ۱۵ هزار وعده غذایی میان زائران دانشجوی اربعین طی این مدت توزیع شده است.

چهارمحال و بختیاری-پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۵۱ نقطه چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مسیرهای پیاده‌روی جاماندگان اربعین در استان را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش ۵۱ نقطه از شهرها و روستاهای سراسر استان صحنه برگزاری همایش عظیم پیاده‌روی جاماندگان اربعین خواهد بود که در شهرستان شهرکرد ۱۲ نقطه، شهرستان بن ۶ نقطه، شهرستان‌های لردگان و فرخشهر هر کدام پنج نقطه، شهرستان‌های بروجن، کیار و فارسان هر کدام چهار نقطه، شهرستان‌های فلارد و خانمیرزا هر کدام سه نقطه، شهرستان‌های سامان و اردل هر کدام دو نقطه و شهرستان کوهرنگ در یک نقطه این مراسم معنوی برگزار می‌شود.

آذربایجان شرقی_ارائه خدمات درمانی به ۶ هزار زائر اربعین حسینی توسط اورژانس آذربایجان‌شرقی

 سرپرست اورژانس آذربایجان شرقی گفت: نیروهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای بیش از ۶ هزار نفر از زائران حسینی خدمات درمانی ارائه کردند.

دکتر رضا صادق اول اظهارکرد: تیم‌های پرتوان و زبده فوریت‌های پزشکی و معاونت درمان دانشگاه از بیست و دوم مرداد ماه با حضور در مرزهای عراق و محورهای مواصلاتی به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند و به زائرین اربعین خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی ارائه می‌دهند.

وی گفت: تا مورخه ۲۹ مرداد ماه بالغ بر۶ هزارنفر از خدمات درمانی بهره‌مند شده و در مجموع ۲۵۰ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

 سرپرست اورژانس استان خاطرنشان کرد: این تیم‌ها تا پایان مراسم معنوی اربعین حسینی مستقر خواهند بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی، ۴۱ نفر نیروی کارشناس فوریت‌های پزشکی ۳۴ نفر نیروی معاونت درمان در قالب ۱۱ دستگاه آمبولانس اورژانس یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتور آمبولانس و یک دستگاه خودروی پشتیبانی در استان ایلام مستقر هستند.

ایلام-اسکان بیش از ۱۰ هزار زائر اربعین در مراکز دانشگاهی پیام نور ایلام

 رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از ده هزار زائر خانواده دانشگاهی در مهمانسرای دانشگاه پیام نور واحد مهران اسکان موقت داده شده است.

دکتر فرزاد اسفندیاری به ایسنا اظهار کرد: دانشگاه‌های مسیر تردد زائران اربعین از جمله سربله، ایوان، دره‌شهر، آبدانان نیز برای اسکان و پذیرایی زائران تجهیز و ساماندهی شده است.

وی افزود: موکب دانشگاه پیام نور واحد مهران از ۲۴ مرداد ماه سال جاری با همکاری هیئت رزمندگان اصفهان در خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین فعال است.

خوزستان- تردد ‌بیش‌ از یک میلیون و ۱۲۰ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ثبت تردد یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۸ زائر اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از ۱۶ تا ۲۸ مردادماه خبرداد.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان از ۱۶ تا ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۲۶۴ هزار و ۴۱۷ زائر ایرانی وارد شده‎‌اند که ۵۶ هزار و ۴۴۷ نفر از مرز چذابه و ۲۰۷ هزار و ۹۷۰ زائر از مرز شلمچه بوده است.

ایلام- موج بازگشت زائران اربعین موجب ترافیک در میدان قرآن ایلام و کنارگذر شرقی شده است

 رئیس پلیس راهور انتظامی استان ایلام گفت: با توجه به موج برگشت زائران از سمت مهران به ایلام شاهد ترافیک نیمه‌سنگین در میدان قرآن و کمربندی شرقی هستیم.

سرهنگ «علی‌احمد شاوردی» با اشاره به افزایش تردد زائران در میدان قرآن، کمربندی شرقی، میدان امام حسین و همچنین بلوار سردار سلیمانی ایلاماز شهروندان ایلامی درخواست کرد: از تردد و سفر غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند تا شاهد هیچ‌گونه گره و کندی ترافیک نباشیم و تردد زائرین به سهولت انجام شود.

آذربایجان شرقی_ ارتش به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زائرین اربعین است

معاون طب رزم اداره بهداشت و درمان ارتش بر لزوم خدمت رسانی شبانه روزی ارتش جمهوری اسلامی به زائرین اربعین حسینی تاکید کرد.

امیرسرتیپ دوم پزشک قاسمعلیان در حاشیه بازدید از بیمارستان سیار نیروی پدافند هوایی مستقر شده در پیرانشهر اظهار کرد: ارتش علاوه بر کمک برای تامین امنیت زوار اربعین با تجهیزات و امکانات کامل بهداشتی و درمانی در مرزهای تردد زائران اربعین حسینی حضور دارد و بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به زائران عزیز است.

وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی شهید حامدپارسا معین نیروی پدافندهوایی یکی از بیمارستان های مجهز ارتش در مسیر پیاده روی زائران عزیز در شمالغرب کشور است، گفت: این بیمارستان دارای بخش های بستری،اورژانس،آزمایشگاه،رادیولوژی،سونوگرافی،تختcpr با کادر درمان مجرب و متخصص در حال ارائه خدمات رایگان به زوار اربعین حسینی می باشد.

وی تاکید کرد: ارتش امروز در کنار سایر دستگاه های اجرایی با تلاش های بی وقفه کارکنان خود بدنبال فراهم کردن شرایطی است تا همه زائران عزیز با خاطری آرام سفری امن و راحت داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پدافند هوایی شمالغرب ارتش، سرتیپ قاسمعلیان با اشاره به اینکه ارتش از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در راستای خدمت رسانی به ملت شریف ایران اسلامی در همه عرصه ها حضوری فعال و چشمگیر داشته است، تصریح کرد: ارتش برای جامه عمل پوشاندن به شعار«ارتش فدای ملت» همواره همراه و هم یار مردم بوده و در این راه از هیچ جانفشانی فروگذاری نکرده است.

تردد نزدیک به ۷ هزار زائر از پایانه مرزی تمرچین طی شبانه روز گذشته

 مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از تردد ۶۷۰۵ زائر از پایانه مرزی تمرچین طی شبانه روز گذشته خبر داد.

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه با نزدیک تر شدن به ایام اربعین شهادت اباعبد الله الحسین (ع) شاهد افزایش حضور مردم در پایانه مرزی تمرچین هستیم، افزود: در شبانه روز گذشته ۶۷۰۵ نفر زائر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند. 

البرز-جابه‌جایی بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین از البرز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز از جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۶۲۴ زائر اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان به مرزهای کشور از جمله مرز مهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی زندی فر روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه با اشاره به اینکه جابه‌جایی زائران اربعین حسینی استان از ۱۶ مرداد آغاز شده و تا پایان عزیمت زائران اربعین ادامه دارد، افزود: از ابتدای آغاز طرح تا روز یک شنبه ، ۲۸ شهریور ۱۵ هزار و ۶۲۴ زائر اربعین حسینی به مرزهای کشور از جمله مرز مهران جابه‌جا شده‌اندکه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰  درصدی را نشان می هد.

ایلام-۸۸۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مهران آماده جابجایی زائران است

‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: در حال حاضر بیش از ۸۸۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت مستقر و آماده جابه‌جایی زائران اربعین حسینی هستند.

«سیدزاهدین  چشمه‌خاور» با اعلام این خبر اظهار کرد: از اول ماه صفر تاکنون ۴۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی از پایانه برکت در مرز مهران به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۷۵ سفر از دهم صفر تاکنون در پایانه برکت مرز مهران انجام شده که در این بازه زمانی ۴۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل اتوبوسی به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

ایلام- موکب شهدای دامپزشکی روزانه ۱۰۰۰ پرس غذا بین زائران توزیع می‌کند

‌مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از توزیع روزانه یک هزار پرس غذا در وعده شام بین زائرین اربعین حسینی توسط موکب شهدای دامپرشکی کشوردر مرز مهران خبر داد.

دکتر یونس احمدی با اعلام این خبر به ایسنا اظهارکرد: همزمان با آغاز سفرهای زیارتی اربعین و به منظور استقبال و پذیرایی از  ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) موکب شهدای دامپزشکی کشور در مرز مهران شروع به کار کرده است.

وی افزود: موکب شهدای دامپزشکی کشور در طول شبانه‌روز علاوه بر پخت و توزیع غذای گرم بین زائران، هزار دست غذا در وعده شام، تعداد قابل توجهی آب معدنی، چای، شربت و میوه توزیع می‌کند.

سیستان و بلوچستان-پیاده‌روی اربعین تجلی وحدت و قدرت اسلام است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حرکت جهانی پیاده روی اربعین حسینی نماد تجلی وحدت امت اسلامی و قدرت جبهه اسلام است.

محمد کرمی امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مواکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) واقع در مرز ریمدان، اظهار کرد: امام حسین (ع) شیفته و عاشق پروردگار بود، بنابراین خداوند عشق سیدالشهدا را بر دل انسان‌ها انداخت.

اردبیل-راهپیمایی اربعین نمایش وحدت و قدرت مسلمانان است

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: راهپیمایی اربعین بزرگترین همایش و نمایش قدرت و وحدت مسلمانان جهان است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حضرت سید الشهدا(ع) اظهار کرد: زیارت و پیاده‌روی اربعین یک سفر معنوی است که آثار اخلاقی بی‌شماری در بر دارد.

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین آمادگی کامل داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل سیستم بهداشت و درمان استان برای ارائه خدمات به زوار اربعین خبر داد.

دکتر قباد محمدی با اعلام اینکه بیش از ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی با امکانات کامل در سطح استان و خصوصاً در شهرهای محل تردد زوار در آماده باش است، گفت: بیش از شش هزار نیروی پزشکی و پیرا پزشکی به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش و ارائه خدمات به زوار در ۱۹ بیمارستان دانشگاهی، دو بیمارستان تامین اجتماعی و سه بیمارستان نظامی سطح استان را دارند.

کرمان -اسکان شبانه‌روزی ۲۵۰۰ زائر اربعین در کربلا توسط موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت رفسنجان

مسئول موکب خیمه‌گاه اهل‌بیت(ع) رفسنجان گفت: به‌طور متوسط در شبانه‌روز به ۲۵۰۰ نفر خواهر و برادر در صحن عقیله خدمات اسکان می‌دهیم.

رضا حسینی شامگاه ۲۸ مردادماه در سخنانی در جمع خبرنگاران رفسنجانی در کربلا در خصوص فعالیت این موکب اظهار کرد: این موکب از سال ۱۳۹۶ در کربلا و نجف و عمود ۱۰۹۷ به زائران خدمت‌رسانی خود را آغاز کرد.

وی افزود: سال ۱۳۹۶ در کربلا سه محل اسکان داشتیم و از نظر موقعیتی امکان خدمات رختشویخانه، ایستگاه صلواتی، واکس زنی، خدمات سلمانی و در عمود ۱۰۹۷ کنار موکب امام علی(ع) نوق و در نجف اشرف در صحن حضرت زهرا(س) مستقر بودیم.

حسینی ادامه داد: سال ۱۳۹۷ در محل صحن عقیله بنی‌هاشم دستگاه یخ‌ساز را آماده کردیم و هر چهار ساعت ۴۸ قالب یخ تحویل مواکب می‌دادیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به مشکل محدودیت برق که در صحن عقیله بود، ستاد عتبات عالیات درخواست کرد دستگاه یخ‌ساز را در اختیار مواکب آذربایجان شرقی قرار دهیم، بنابراین دستگاه یخ‌ساز را در موکب شهدای شهرستان بناب قرار دادیم‌.

کهگیلویه و بوبراحمد- ثبت‌نام ۳۱ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در پیاده‌روی اربعین

 مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت‌نام ۳۱ هزار نفر در پیاده‌روی اربعین حسینی از این استان تاکنون خبر داد.

سید محسن قوامی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: زائران حسینی جهت شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی ۱۴۰۳ در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی اظهارکرد: تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ هزار نفر برای شرکت در مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زوار حسینی برای دریافت ارز اربعین و خدمات بیمه اربعین ثبت نام خود را در این سامانه تکمیل کنند.

قوامی نژاد تصریح کرد: سال گذشته ۳۵ هزار نفر زائر از استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند.

سیستان و بلوچستان- زائران اربعین به تبلیغات دروغین فضای مجازی توجه نکنند

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی و افزایش تعداد زائران کربلا، هر ساله افراد سودجو با ارسال پیام‌های اغواکننده، زائران مشتاق را به لینک‌های آلوده هدایت کرده پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

سرهنگ حسن کیخا در گفت وگو با ایسنا، افزود: رعایت برخی از نکات در زمان مراسم و  سفر معنوی، جهت پیشگیری از هر گونه سوء استفاده مجرمین سایبری ضروری است.

کرمانشاه- تردد ۴۰۷ هزار زائر از مرز خسروی

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۴۰۷ هزار زائر از مرز خسروی خبر داد.

سیدشهرام کهریزی‌ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته (۲۸ مرداد)، ۴۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر از پایانه مرزی خسروی تردد کردند.

وی میزان تردد روز گذشته از مرز خسروی را ۶۲ هزار و ۷۹۸ نفر اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه روز گذشته ۴۱ هزار و ۶۸۸ نفر از مرز خسروی خارج شدند که ۴۱ هزار و ۱۶۹ نفر آنها ایرانی بودند، افزود: روز گذشته همچنین ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر از مرز خسروی وارد کشورمان شدند که ۲۰ هزار و ۹۴۱ نفر آنها ایرانی بودند.

کهریزی از افزایش قابل توجه آمار بازگشت زوار به کشور یاد و خاطرنشان کرد: برای موج بازگشت زوار آمادگی داریم.

وی تردد از مرز خسروی را روان اعلام کرد و از زوار خواست سفر زیارتی خود را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند.

سیستان و بلوچستان - ۵۳ مصدوم بر اثر برخورد خودرو سواری با اتوبوس زائران در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو پارس با اتوبوس حامل زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در نیکشهر ۵۳ نفر مصدوم شدند.

سید سجاد سجادی اظهار کرد: این حادثه در کیلومتر پنج مسیر نیکشهر به ایرانشهر اتفاق افتاد که به دنبال آن ۵۳ مصدوم حادثه اقدامات سرپایی کمک‌های اولیه درمانی را توسط نیروهای هلال احمر دریافت کردند.

همگام با زوار، ۵ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

کرمانشاه- زوار از «چفیه» استفاده کنند/ لباس «آستین کوتاه» برای مردان ممنوع

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر لزوم پوشاندن تمام نقاط بدن، از زوار اربعین خواست از چفیه برای پوشاندن سر و صورت استفاده کنند. 

دکتر علی ابراهیمی با تاکید بر لزوم استفاده از کلاه، گفت: زنان که چادر و روسری داشته و از سر و گردن آنها محافظت می‌کند. به مردان هم توصیه می شود که از چفیه استفاده کرده که بتوانند نواحی گردن و گوش را به خوبی در برابر نور آفتاب محافظت کنند و اگر چفیه را با آب قدری خیس کنند، برای آنها بهتر خواهد بود.

وی افزود: زوار حتی می‌توانند چفیه را جلوتر آورده و آن را بصورت سایه بانی برای صورت خود قرار دهند. استفاده مردان از لباس آستین کوتاه در این مسیر اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که نور خورشید به پوست دست آنها آسیب خواهد رساند. حتی برای کودکان هم باید از لباس های پوشیده استفاده شود تا از تماس نورخورشید با بدن آنها جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha