• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052819344
  • خبرنگار : 71938

موافق وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان

علیمردانی: «ظفرقندی» از تمام توان خود برای اداره وزارت بهداشت استفاده خواهد کرد

علیمردانی: «ظفرقندی» از تمام توان خود برای اداره وزارت بهداشت استفاده خواهد کرد

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مطلبی که وزیر پیشنهادی بهداشت گفتند این بوده که هر نوع سیاسی‌کاری در یک وزارت تخصصی حرام است. اگر ایشان به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شود از همه توان تخصصی در کشور در این حوزه استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، منصور علیمردانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان عنوان کرد: گذر از چالش‌های بزرگ و معضلات، جدی است. ما از یک طرف در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دچار بحران‌های فراوان است و از طرف دیگر چالش‌های متعدد داخلی را پشت سر گذاشته‌ایم. تنها یک سال دیگر تا افق سند چشم انداز ۱۴۰۴ باقی مانده است و ما در برخی شاخص‌ها با اهداف این سند فاصله‌های بسیاری داریم. ما در آغاز گام دوم انقلاب و در آستانه اجرای برنامه هفتم توسعه هستیم و در حوزه سلامت یک سند مهم بالادستی در اختیار داریم که سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: حوزه سلامت با مشکلات عمده‌ای نظیر کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی، اسراف در استفاده از منابع و سوء استفاده از اختیارات قانونی روبرو است. در انتخابات اخیر آقای دکتر پزشکیان با تاکید بر عدالت، صداقت و احقاق حقوق ملت پیروز شد و اکنون کابینه او در معرض رای اعتماد ما نمایندگان مجلس است. این کابینه به اذعان همه سلایق و جریان‌ها شاکله سیاسی خاصی ندارد و اشخاص معرفی شده از سوی رئیس جمهور دارای صلاحیت و کارایی در حوزه خود هستند. همه ما در روزهای اخیر شاهد اعتراضات برخی جناح‌ها به ترکیب کابینه بودیم که تنها پاسخ رئیس جمهور به آن این بود که منتظر باشید تا کارشان را شروع کند. از حسنات وزیر معرفی شده بهداشت، مخالفان و موافقان گفتند و من تکرار می‌کنم برنامه‌های ایشان کاملا همسو و منطبق بر اسناد بالادستی است. گاهاً اسناد بالادستی دورنمای طولانی مدت برای این اهداف معرفی کردند. ایشان از طب ایرانی و جوانی جمعیت و اصلاح بیمارستان‌های دولتی و ارتقای آن‌ها حمایت کرده‌اند.

علیمردانی تاکید کرد: بزرگان نظام حمایت خودشان را در طی این چند روز از وزیر پیشنهادی بهداشت اعلام کردند و نظر مثبت کمیسیون بهداشت که کمیسیون تخصصی هست بر صلاحیت ایشان مجدداً تاکید کرده‌ است. دکتر ظفرقندی از جایگاه یک مسئول نظام سلامت باید بر اساس شواهد علمی پیگیر امور مرتبط با سلامت مردم باشد. او باید نگران سلامت مردم باشد که بوده است. او باید مشاور امین و دلسوز حاکمیت در امور مربوط با سلامت باشد که بوده است.

وی ادامه داد: مهمترین مطلبی که ایشان گفتند این بوده که هر نوع سیاسی‌کاری در یک وزارت تخصصی حرام است. اگر ایشان به عنوان وزیر بهداشت انتخاب شود از همه توان تخصصی در کشور در این حوزه استفاده خواهد کرد. همچنان که در زمانی که در سازمان نظام پزشکی و دانشگاه تهران مسئولیت داشتند استفاده کردند و در زمانی که سیاسی ترین گروه ها در صدر امور دولتی بودند ایشان از جناح مخالف هم استفاده بهینه کردند. ایشان همان کسی است که ماسک را از صورت خودش برداشت و بر صورت مجروحی گذاشت. خودش شیمیایی شد و نگذاشت آن شیمیایی شود. ایثار در فعالیت‌های حوزه سلامت یعنی همین. همان‌هایی که در زمان کرونا ایثار کردند و ایشان از جنس همان نیروها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha