• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403052718663
  • خبرنگار : 71614

شرایط فراخوان دهمین سالانه تبادل چاپ دستی اعلام شد

شرایط فراخوان دهمین سالانه تبادل چاپ دستی اعلام شد
عکس خبر از آرشیو است

شرایط فراخوان دهمین سالانه تبادل چاپ دستی نگارخانه لاله منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه دهمین سالانه تبادل چاپ دستی نگارخانه لاله ۲۳ آذرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. بر همین اساس این نگارخانه در حال حاضر شرایط فراخوان دهمین سالانه تبادل چاپ دستی خود را منتشر کرده است. 

نگارخانه لاله شرایط فراخوان دهمین سالانه تبادل چاپ دستی خود را منتشر کرده است. بر همین اساس همه هنرمندانی که در زمینه چاپ دستی تجربه دارند، می توانند در این رویداد شرکت کنند. همچنین هر هنرمند می تواند حداکثر سه اثر را به ایمیل نگارخانه ارسال کند که پس از مرحله اول داوری فقط با یک اثر منتخب در بخش تبادل و نمایشگاه می تواند شرکت کند.

بر اساس اعلام نگارخانه لاله جنس اثر می‌بایست مقوای مرغوب مخصوص چاپ دستی و دقیقاً در قطع ۱۸×۱۳ سانتی‌متر و بالای ۱۸۰ گرم باشد. قطع کلیشه نیز باید کوچکتر از ۱۳x۱۸ و به تناسب کاغذ باشد.

روش های مورد نظری که می‌توان در دهمین سالانه تبادل چاپ دستی از آن استفاده کرد می‌تواند با استفاده تمامی تکنیک های چاپ دستی که قابلیت تکثیر دارند خلق شده باشد. از جمله این روش‌ها می‌توان به کالکوگرافی ـ حکاکی روی فلز ـ، زیلوگرافیـ حکاکی روی چوب و لینولئوم ـ، لیتوگرافی ـ چاپ سنگی ـ، سریگرافی ـ سیلک اسکرین ـ و... اشاره کرد. گفتنی است که روش های دیجیتال و مونوپرینت ـ چاپ تک نسخه ـ مورد قبول نخواهد بود.

ارسال فایل نمونه تصویر از طریق ایمیل توسط شرکت کنندگان به دهمین سالانه تبادل چاپ دستی باید تا ۲۰ مهرماه صورت گرفته باشد. داوری مرحله اول ۲۸ مهرماه و اعلام نتایج دوم آبان خواهد بود. آخرین زمان دریافت ۲۰ نسخه اصلی توسط دبیرخانه تا بیستم آبان ماه اعلام شده است. 

آنطور که نگارخانه لاله اعلام کرده است انتخاب آثار در دو مرحله انجام می شود در مرحله اول لازم است هر فرد یا آتلیه فایل تصویر یک نسخه چاپ شده با کیفیت(۳۰۰Dpi) و فرمت JPG را همراه با فرم گواهی اعتبار آثار به ۲صورت (pdf) و(word)  به همراه فرم شرکت هنرمندان در سالانه (مندرج در سایت نگارخانه لاله/ بخش فراخوان)را تکمیل نموده و به ایمیل سالانه به نشانی: lalehgallery.art@gmail.com  ارسال کند. در صورت انتخاب اثر توسط دبیرخانه سالانه، پس از اعلام نتایج، باید نسخه های اصلی در زمان مقرر، به دبیرخانه تحویل داده شود. بدیهی است تصویر نسخه نمونه با اصل آثار ارسالی مطابقت داده خواهد شد.

این نگارخانه تاکید کرده است که در طراحی اثر، ضرورت خلاقیت و ایده پردازی در درجه اول اهمیت قرار خواهد داشت و هنرمند با شرکت در این سالانه، اصالت اثر خود را تایید می کند. چنانچه اثری به لحاظ قالب ساختاری از اثر هنرمند دیگری کپی برداری شده باشد، در مراحل انتخاب و نمایش آثار از سالانه حذف خواهد شد؛ با این حال آثار می تواند مربوط به ۲ سال اخیر باشد.

همچنین محدودیتی در تعداد تیراژهای یک اثر نیست. اما هر هنرمند باید تعداد ۲۰ نسخه چاپی همسان(تیراژ) از اثر منتخب را به دبیرخانه سالانه ارسال کند. از این تعداد ۱۲ نسخه به صورت تصادفی انتخاب و بین شرکت کنندگان تبادل خواهد شد. همچنین چهار نسخه برای شرکت در بخش نمایشگاه های خارج از کشور، دو نسخه برای فروش و دو نسخه جهت آرشیو  نگارخانه خواهد بود.

نگارخانه باید تا ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۳، آثار ارسالی توسط نگارخانه دریافت کند. 

دبیرخانه نگارخانه لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی لاله، نگارخانه لاله واقع شده است و برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توان با نگارخانه لاله از طریق تلفن: ۸۸۹۶۰۴۹۲ یا سایت و ایمیل این نگارخانه به نشانی www.lalehartgallery.ir و lalehgallery.art@gmail.com در ارتباط بود. 

شرایط فراخوان دهمین سالانه تبادل چاپ دستی اعلام شد

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha