• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052718529
  • خبرنگار : 30147

قطع برق تولید در دومین شهرک صنعتی بزرگ شرق کشور

قطع برق تولید در دومین شهرک صنعتی بزرگ شرق کشور

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان گفت: قطع برق، تولید در دومین شهرک صنعتی بزرگ شرق کشور را با مشکل مواجه کرده است.

علی اکبر شکیبا در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه اکنون ۷۰۰۰ نیرو در ۳۰۱ واحد صنعتی در شهرک صنعتی خیام زبرخان در زمینه صنایع غذایی، صنایع فلزی، شیمیایی مشغول به کار هستند، افزود: شهرک صنعتی زبرخان ۲۴۶ هکتار وسعت دارد.

وی از شهرک صنعتی خیام زبرخان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی و دومین شهرک صنعتی بزرگ شرق کشور نام برد.

 مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان کمبود آب و برق را از مهم‌ترین مشکلات شهرک صنعتی زبرخان دانست و افزود: تعهدات ارزی، کمبود برق، تأمین مواد اولیه، تأمین سرمایه‌های ثابت و در گردش شرکت‌ها و سنگ‌اندازی‌های برخی ادارات از مهم‌ترین مشکلات صنایع این شهرک است.

وی بیان کرد: متأسفانه قطعی‌های برق صنایع مستقر در شهرک صنعتی خیام را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

شکیبا با اشاره به اینکه شهرک صنعتی امسال از قطعی برق آسیب‌های بسیاری دید، افزود: سال گذشته یک روز در هفته و آن هم به مدت ۱۲ ساعت برق قطع می‌شد اما امسال یک ۲۴ ساعت و یک روز دیگر از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ برق قطع است.

وی با اعلام اینکه برق شهرک صنعتی خیام از شنبه ۷ صبح تا یک شنبه ۷ صبح در بخش تولید قطع است و تنها بخش اداری دارای برق هستند، اظهار کرد: از چند هفته قبل هم از ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه تا ۲۱ همان روز برق قطع می‌شود.

مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان با بیان اینکه چون دستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های عمیق از برق استفاده می‌کنند هنگام قطع برق آب هم قطع می‌شود، تصریح کرد: با گرم‌تر شدن هوا از حدود دو هفته قبل هرروز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ نیز قطعی برق‌داریم.

وی با انتقاد از اینکه قطعی‌های برق تولید را فلج می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم هر چه زودتر توسط مسئولان برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شود تا در بخش صنعت خاموشی نداشته باشیم.

شکیبا با اشاره به اینکه قطعی‌های برق به‌خصوص اگر بدون اطلاع قبلی باشد خسارت‌های بسیاری به صنایع وارد می‌کند، گفت: تعداد صنایعی که به سوخت دوم و ژنراتور مجهز شده‌اند بسیار کم است.

وی در ادامه تصریح کرد: گرچه با توجه به قوانینی که در شرکت شهرک‌ها وجود دارد برخی مواقع اعتباراتی برای رفع موانع در نظر گرفته می‌شود، اما از ابتدای امسال هنوز هیچ واحد صنعتی نتوانسته تسهیلاتی اخذ کند.

مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان همچنین از فعالیت کمیسیون‌های قضایی در حمایت از صنایع در رفع موانع تولید خبر داد و افزود: علیرغم اقدامات صورت گرفته اما تولید و صنعت وضعیت نرمالی ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای شهرک صنعتی زبرخان تعطیل هستند، اظهار کرد: ظرفیت شهرک صنعتی خیام تقریباً تکمیل‌شده و امیدواریم بتوانیم ۱۷ هکتار زمین برای توسعه، به شهرک صنعتی آن هم برای صنایع هایتک و دانش‌بنیان اضافه کنیم.

شکیبا با اشاره به اینکه در راستای بررسی مشکلات شهرک صنعتی شهرستان اخیراً اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از این منطقه بازدید داشتند، ابراز کرد: هدف اصلی این سفر بررسی مشکلات صنایع کوچک بود که ضمن بازدید از سه شرکت مشکلات صنایع را موردبررسی قراردادند.

مدیر شهرک صنعتی خیام زبرخان گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین از یک شرکت خودروسازی که تولیدکننده خودروی وانت است و امسال پس از راه‌اندازی، روزی ۴ خودرو و سال آینده نیز در فاز اول روزی ۶ خودرو تولید خواهد کرد، بازدید داشتند.

وی همچنین از احصاء مشکلات شهرک صنعتی خیام خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال بر رشد تولید و رفع موانع تأکید دارند اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در همین راستا پیگیر مشکلات صنایع شهرستان بودند.

قدمگاه مرکز شهرستان زبرخان در ۱۱۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع‌شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha