• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403052718330
  • خبرنگار : 50605

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون:

نداشتن مهارت‌های زندگی مهم‌ترین عامل طلاق است

نداشتن مهارت‌های زندگی مهم‌ترین عامل طلاق است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون گفت: عدم مهارت‌های زندگی از جمله تاب‌آوری مهم‌ترین عامل طلاق در این شهرستان است و اعتیاد به مواد مخدر، مسائل اجتماعی و اقتصادی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

حمیدرضا خاکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طلاق و اعتیاد به مواد مخدر از جمله آسیب‌های اجتماعی در تیران و کرون است که مداخلات اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه ضرورت دارد و در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بررسی پرونده‌های طلاق و اختلافات خانوادگی از عدم مهارت زندگی زوجین بوده که نسبت به برخورد با همدیگر و تاب‌آوری تحمل نداشته و دچار اختلاف می‌شوند و در موقع مشکل قادر به رفع آن نیستند.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون اضافه کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج، بعد از عقد و حین زندگی پیش‌بینی شده که سازمان‌های ورزش و جوانان، بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان از این آموزش‌ها برگزار می‌کنند ولی استقبال چندانی از این کلاس‌ها نمی‌شود.

خاکی، عدم شناخت و عدم درک صحیح از ضرورت فراگیری مهارت‌های زندگی را عامل بی‌توجهی به این چنین آموزش‌هایی بیان کرد که باید به ضرورت چنین دانش و توانمندی پرداخته شود.

وی از مسئولان آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و رسانه‌ها خواست تا آموزش مفاهیم‌های اجتماعی را جدی گرفته و در این مسیر با همکاری مشترک مهارت‌آموزی در حوزه مدیریت فردی و رفتارهای عمومی برای مردم انجام گیرد.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی دارای فراوانی بالا گزارش شده، خاطرنشان کرد: همین موضوع بر طلاق زوجین و گرفتاری خانواده‌ها تأثیر گذاشته که عدم وجود کمپ ترک اعتیاد در منطقه یک چالش در این حوزه است.

خاکی یادآور شد: مراکز ترک اعتیاد قبلی با حکم مقامات قضایی تعطیل شده و امکان راه‌اندازی ۲ کمپ جدید وجود دارد که فرآیند اداری تأسیس یک باب از این نهاد در حال انجام بوده که به زودی افتتاح خواهد شد.

وی آموزش و توانمندسازی را مقوله ضروری برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دانست و تصریح کرد: در این خصوص هم نیاز به آموزش خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان و تأمین زیرساخت‌های نشاط‌آور برای نسل جدید است.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون ادامه داد: محدودیت امکانات تفریحی و فراغتی و همچنین عدم ارائه خدمات برای رفع اختلال روانی باعث شده که افراد و خصوصاً جوانان برای جبران و آرامش روانی روی به مصرف سیگار و مواد مخدر بیاورند.

خاکی با بیان اینکه کودک آزادی و انگیزه برای خودکشی در بین آمارهای آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود، افزود: توانمندسازی جامعه و مهارت‌آموزی در کاهش آمار این موضوع مهم بوده و بر ارتقاء کیفیت زندگی اثر می‌گذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha