• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403052718196
  • خبرنگار : 50294

استاندار کردستان خبر داد:

اجرای ۷٥۰ میلیارد تومان پروژە ‌اربعین‌ در کردستان

اجرای ۷٥۰ میلیارد تومان پروژە ‌اربعین‌ در کردستان

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: در سال جاری حدود ۷٥۰ میلیارد تومان پروژە از محل اعتبارات و یا از محل ستاد اربعین حسینی اجرا شدە کە یک فرصت بی‌نظیری برای استان کردستان است. 

اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۲۷مرداد) در جلسە شورای پدافند غیرعامل استان کردستان کە در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانە هیچ موردی از بیماری‌های مقطعی همچون تب دنگی در استان مشاهدە نشدە است، لذا استمرار این مهم نیازمند مراقبت و پایش مستمر از سوی دانشگاە علوم پزشکی و سایر دستگاەها است، زیرا همان‌قدر کە امنیت جامعە مهم است، بە همان میزان نیز سلامت جامعە هم برا ما حائز اهمیت است.

وی بر پایش و بازرسی مداوم مرز و پایانەهای مرزی و خروجی و ورودی مرزها کە زمینە انتقال بیماری‌ها را فراهم می‌کند؛ تاکید کرد و افزود: برای مدیریت این موضوع نیازمند همکاری و تعامل همە دستگاەها با دانشگاە علوم پزشکی استان هستیم.

زارعی کوشا در خصوص اربعین حسینی عنوان کرد: همە آحاد مردم و مسئولان استان در هر دورەای با تمام توان تلاش کنند کە این موقعیت و فرصت در استان پایدار و مستمر بماند و ما تا بە امروز هرآنچە کە لازم باشد برای پایداری این فرصت انجام دادەایم و امیدواریم کە امسال میزان ترددها بە حدی باشد کە انگیزە ما را برای پایداری این فرصت چند برابر کند.

استاندار کردستان اربعین حسینی را حامل برکات فراوانی برای استان دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی برکات فراوانی برای در حوزە گردشگری، اقتصادی، تامین زیرساخت‌ها، تامین اعتبار و ... برای استان داشتە است. 

زارعی کوشا در ادامە سخنان خود از رشد وزنی ۳۶ درصدی مبادلات تجاری گمرکات مرز باشماق در سال جاری خبر داد و گفت: این مهم جزو مولفەهای اصلی در شاخص‌های اقتصادی استان است کە باید برای آن تلاش کنیم.

وی توسعە گردشگری استان کردستان بە ویژە شهرستان مریوان را از برکات اربعین حسینی دانست و افزود: ورود ٤ میلیون گردشگر بە شهر مریوان و سروآباد در سال جاری نشان از اثرگذاری اربعین حسینی بودە است.

زارعی کوشا اضافە کرد: خوشبختانە در سال جاری نیز هیچ مورد امنیتی و حادثە رانندگی در مرز باشماق بە تمرچین تا عتبات عالیات نداشتەایم.

وی در ادامە از تمدید حمل و نقل رایگان زائرین اربعین حسینی بە سلیمانیە خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۷٥۰ میلیارد تومان پروژە از محل اعتبارات و یا از محل ستاد اربعین حسینی تامین شدە کە یک فرصت بی‌نظیری برای استان کردستان است. 

زارعی کوشا در پایان از همە مردم و مسئولین درخواست کرد تا کمپینی راەاندازی کنند تا زوار بیشتری مرز باشماق را برای سفر اربعین خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha