• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403052717996
  • خبرنگار : 71506

دبیر: طلایی‌های المپیک بالای صد میلیارد گیرشان می‌آید/ ارزیابی کمیته المپیک ۴ یا ۵ مدال برای کشتی بود

دبیر: طلایی‌های المپیک بالای صد میلیارد گیرشان می‌آید/ ارزیابی کمیته المپیک ۴ یا ۵ مدال برای کشتی بود

رییس فدراسیون کشتی با بیان این که می‌توانستیم ۹ یا ۱۰ مدال در المپیک بگیریم، گفت: ارزیابی کمیته المپیک ۴ یا ۵ مدال برای کشتی بود.

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر درباره ۸ مدال کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک پاریس، گفت: رنگ مدال‌ها می‌شد بهتر باشد. ما می‌توانستیم ۹ یا ۱۰ مدال بگیریم و رنگ مدال‌های‌مان هم بهتر باشد اما الحمدلله راضی هستیم.

رییس فدراسیون کشتی،‌ در پاسخ به این سوال که ارزیابی کمیته ملی المپیک درباره کشتی چند مدال بود؟ خاطرنشان کرد: ارزیابی آن‌ها در مجموع ۴ یا ۵ مدال برای کشتی آزاد و فرنگی بود.

وی درباره دلایل نتایج خوب کشتی در المپیک، اظهار کرد: من روزی که آمدم فقط ۵۰ تا ۶۰ پرسنل اینجا را برداشتم. فدراسیون کشتی بالای ۸۰ تا ۹۰ پرسنل داشت. احتیاجی به این تعداد پرسنل نداشت. من نمی‌توانم پولی که باید بابت توسعه کشتی بگذارم را حقوق بدهم. همه برادرزاده یا خواهرزاده این و آن بودند. من حتما دارم هزینه می‌دهم. من خیلی از روسای هیات‌های کشتی را برداشتم که کاسب بودند و کار بلد نبودند. فقط یکی از آن‌ها ۱۸ تا ۲۰ بار من را به دادگاه برد. نمی‌شود مدیر باشی و هزینه ندهی. دوم این که باید وقت بگذاری و سوم هم فحش بخوری.

دبیر ادامه داد: ما روز اولی که آمدیم به بچه‌های تیم ملی گفتم شما حق ورود به مسائل سیاسی را ندارید. آخر این‌ها کارشان کشتی است و هیچ چیز از سیاست بلد نیستند و نمی‌دانند پشت پرده چه خبر است‌. من واقعا بچه‌ها را از این فضا دور کردم.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: دومین مورد مهم  تامین زندگی آن‌هاست. من خودم این راه را رفته‌ام. من اگر غذای خوب به آن‌ها ندهم یا کارشان را دنبال نکنم این‌ها من را باور نمی‌کنند. خیلی از کشتی‌گیرها کارمند رسمی شدند و در ادارات مختلف هستند. خود ما،‌ کمیته المپیک و چند جای دیگر حقوق می‌دهیم. الحمدالله درآمدشان خوب است. خودم حواسم هست.

وی خاطرنشان کرد: کی این طور بوده که فدراسیون کشتی جایزه بدهد؟ خود ما ۶ میلیارد به طلایی‌های المپیک جایزه می‌دهیم.

دبیر در پاسخ به این سوال که طلایی‌های کشتی در المپیک چقدر پاداش می‌گیرند؟ گفت: فقط ۲۴ میلیارد تومان نقد از فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته المپیک می‌گیرند. حتما در استان‌های‌شان نیز پاداش می‌گیرند و بخش خصوصی هم می‌دهد. در مجموع بالای صد میلیارد تومان گیرشان می‌آید. البته باز هم کم است.

رییس فدراسیون کشتی درباره میزان بودجه فدراسیون کشتی، گفت: آنچه وزات ورزش سال گذشته داد صد میلیارد تومان بود اما عملکرد ما ۴۳۰ میلیارد تومان بود.

او در پاسخ به این سوال که باقی این هزینه‌ها را از کجا تامین می‌کند؟ خاطرنشان کرد: از اسپانسرها گرفتیم، از مسابقات‌مان درآمدزایی کردیم. از هر کجا که فکرش را بکنید گیر می‌آوریم. رفقای من دیگر سلام علیک نمی‌کنند و وقتی من را می‌بینند جیب‌شان را می‌بندند.

دبیر که در یک‌ گفت‌وگوی تلویزیونی حضور داشت، در پایان گفت: من این روزها را می‌دیدم. از روز اول که علیرضا دبیر را می‌زدند می‌خواستد این اتفاقات نیفتد. من می‌دانستم چه کار می‌کنیم. معتقدم اگر قرار است موفق شویم باید زیر ساخت درست شود. امکانات کمپ تیم‌های ملی کشتی از آمریکا و روسیه هم بهتر است. ما به‌روزترین امکانات فیزیوتراپی را داریم. اتاق پزشکی، سونا،‌ استخر، بازی‌های‌ کامپیوتری و ... را مهیا کردیم. سالن همایش‌ها داریم که نزدیک ۱۱۰۰ نفر گنجایش دارد. هم خودمان از آن استفاده می‌کنیم و هم از آن درآمدزایی داریم. از همه جای دنیا می‌آیند با ما اردو بگذارند. از هر کشتی‌گیر خارجی برای اسکان در کمپ هر شب ۱۵۰ دلار می‌گیریم.

دبیر در پایان گفت: ما هنوز خیلی عقبیم. به من می‌گویند راضی هستی؟ خیلی رک می گویم نه. این فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد توانایی ماست. نمی‌دانم باشم یا نباشم و خدا چه می‌خواهد اما پتانسیل کشتی خیلی بیش‌تر از این‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۱:۲۱

ایکاش در همه پست ها و جایگاه ها آدمایی مثل دبیر بودند.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۲:۰۵

دقیقا. ولی متاسفم که هنوزم یک عده دارن دبیر رو می کوبن و شکست خورده های سابق را حلوا حلوا می کنن.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۲:۱۱

احسنت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۲:۳۰

به یک طلای المپیاد علمی چقدر میدهند ؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۱

دبیر دمت گرم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۱

یه دسته گل

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۶:۰۵

باید به طلای المپیاد علمی هزار برابر طلای المپیک ورزشی بدهند گرچه باید قدردان المپین های ورزشی هم باشیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۱۴

خدایی کارش و بلده و راه درست میره.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۱۸

این دبیر فاتحه کشتی و کشتی گیرامونو خونده،به تظار خودشو بهترین ترجیح میده و توجیح میکنه،حیف حیف ،رسول اقا خادم کجایی که چکار کردن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۲۲

کارهایی رو که انجام میده نمیبینی رسول خادم فقط یک کشتی گیر بود همین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۳۷

ما دبیر وخادم را دریک ترازو قرارنمی دهیم هرکس بجای خودش،هردو قهرمان ملت هستند،ولی انصاف یک چیز دیگر است دبیر ادم رک وصادق است ومدیریت پر تلاش وکارا که دیگران ندارند،انها باید از دکتر دبیر یاد گیرند،حمالی با مدیریت فرق دارد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۵۴

آره راستدمیگی مجبورید این حرفها را بزنید چون دبیر با این کارنامه درخشان چوب دوستدار شهدا و ارزشها بودنش را میخوره اگر مثل خیلیها دستمال بدست غربگرا ووطنفروش بود.مثل علی کریمی که نه بخواهر و نه به وطنش رحم نکرد بود شماها حلوا حلواش میکردید.برویدخجالت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۱۹

سلام و درود به شما آقای دبیر رو راست از شما خوشم نمی آید ولز عمدکر شما در کشتی بی نظیر است دست مریزاد می گویم درود بر تو پهلوان کشتی را به جایگاهش رساندی کشتی مملکت به شما نیاز دارد درود بر خانواده ات ازت متشکرم از طرف یک ایرانی وطن پرست بچه بابل

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۴

میگن هر کسی رو بزاری رو تخصص خودش کار کنه موفق میشه همینه.کاش هر کسی رو تو جایگاه واقعی خودش بزارن.مثل آقای دبیر .و آقای ساعی.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۵

علیرضا دبیر، نمونه یک مدیر کاردان، دلسوز کوشا و موفق در نظام اسلامی ایران عزیز هست. کاش از کارش حمایت شود و سرمشق قرار گیرد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۶

از کیسه خلیفه می‌بخشید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۱

ملت باید به قهرمانانش توجه داشته باشد وقانون است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۱

انصافاً خیلی زحمت کشیدی خدا خیرت بده کارتو به امید خدا با قدرت ادامه بده انشالله موفق میشی دعای خیر ما هم بدرقه کارت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۱

چه فایده صدمیلیارد گیرت بیاد

avatar

چقدر بد هستش که می بینیم خیلیا بخواطر مشاغل سخت و حتی سنگین بیکار شدن و توان کار ندارن برای من اینها قهرمان واقعی هستن کسی حمایت اینها نمی کنه مجبوریم یجوری ازینا حمایت کنیم اشکالی نداره شما حمایت کنید از راه دیگر ما حمایت می کنیم فی سبیل الله بهتری

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۰۸

والله در هر صنف و مسئولیت و حتی ورزش قهرمانی باید چنان عمل کنی که تحت هیچ شرایطی بازنده نباشی؛ مثل مدیریت شايسته علیرضا دبیر که شرافتمندانه از دل و جان مایه گذاشته و مصداق مه فشاند نور و و دریا همیشه پاک می‌ماند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۱۰

آقای دبیر واقعا عالیه ، خیلی برای کشتی مدیرانه و مدبرانه کار می کنه ولی همیشه یه عده که دنبال اینن که جایگاه و پایگاه داشته باشن و بدون زحمت و تخصص پول در بیارن ازش انتقاد می کنن و پشتش حرف می زنند و زیرابش رو می زنن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۲۹

دریک کلمه بگویم ای کاش صدتا مدیرمثل شما در تما ارکان کشور داشتیم مملکت گلستان می شد دلاور دکتر دبیر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۳

دمت گرم دبیرخان واقعا دبیر مدیر ومدبری در کارت عزت زیاد سلیمانی آمل

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۹

حیف این کشتی گیر ها که تو رئیسشان هستی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۰۰

درود بر پهلوان دبیر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۱۴

الان حالت خوبه؟!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۰۱

آقای دبیردرودبرشما دستت طلا ای کاش چهارتامدیردولتی مثل شماداشتیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۲۹

انگشت کوچیکه رسول خادم نمیشه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۳۵

دبیر متولی ومدیر کشتی فرنگی وآزاد در کشور است مدیریت داره مدال میگیره پاداش میده درامد زایی برای فدراسیون داره بجای انتقاد ار دبیر بروید الگو برداری کنید تا شما هم موفق باشید .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۵:۵۵

فرض می کنیم دبیر لال هستن در هر صورت کارش رو به نحو احسن انجام داده و بهترین نتیجه رو گرفته

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۰

سلام دوستان.پیش خودم میگفتم ایکاش دبیربعنوان رییس فدراسیون کمی زبان انگلیسی یادمیگرفت اما وقتی مصاحبه ها وبرنامهدهای تلویزیونیش را میبینم میگم ایکاش کمی نطالعه میکردوکتاب میخواندومقداری روی آیین سخنوری تمرکز میکردچرا که افتضاح حرف میزنه.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۲

با سلام.انصافا اگر بخواهیم نقد کنیم پهلوان رسول خادم کجا و دبیر کجا

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۷

به آقای دبیر خسته نباشی میگم از اینکه خیلی از مفت خوران را از فدراسیون کشتی بیرون کرد سپاس گذارم امیدوارم حالا حالا ها بعنوان رئیس فدراسیون کشتی به کارت ادامه دهی برایتان ارزوی موفقیت بیشتر میکنم. سلامت باشید.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۵۰

خداوند پشت و پناه چنین نیروهای انقلابی ومتعهدبه مملکت ومدیرومدبری باشد،باشد که سایر مدیران فدراسیون‌ها هم متوجه باشن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۶:۰۴

کاری به مدالهای کشتی ازاد ندارم فقط میخواهم دلیل این شکست های مفتضحانه کشتی گیران را بدانم. شکست یونس امامی در مقابل کایل دیک امریکائی با نتیجه 11-1. شکست عموزاد در مقابل ژاپن در فینال .شکست زارع در مقابل گنوپتراشویلی گرجی تمام شده. شکست حسن یزدانی

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۶:۰۵

جناب آقای دبیر. جنابعالی در مسیر قهرمانی به نمایندگی و شورای شهردار تهران هم رسیدید، ضمن خسته نباشید کاش شما از این فرمول‌بندی‌ها، کمی هم در دستمزد، حقوق و..‌‌‌‌..کارگران و کارمندان استفاده کرده و بیان کنید متشکر میشوم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۶:۴۹

آدمی که با خدا معامله کنه نمیبازه آقادبیر. خداقوت

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۶:۵۸

بزرگترین خدمتو آقای دبیر به ایران کرد.بیشترین مدال ها رو کشتی با زحمات آقای دبیر برای ایران آورد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۱۹

یه خرده من من زیاد گفت وگرنه بچه بدی نیست.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۵۸

سلام از مسولین محترم وشخص وزیر محترم ورزش و جوانان در خواست می کنیم روسای فدراسیون مًثل اقای دبیر را انتخاب نماید تا در مسابقات جهانی والمپیک ها افتخار افرینی کنن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۸:۳۶

دبیر شما یکی از اسطورهای فراموش نشدنی کشتی این سرزمین هستی، با هر عقیده و مرامی که برای هر شخصی محترم هست، مهم کارکرد حرفه ای و نتایج عالی هست که با مدیریت عالی شما کسب شده، بمونید و بجنگید کشتی ما سالهای بعدی ارزش شما رابیشتر درک میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۸:۵۶

خداحفظت کنه.کاش قدر شمارو مسئولین بدونن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۹:۲۱

واقعا درود به شرفت همین که کشتی گیرا رو تو دهکده المپیک نذاشت و براشون هتل خوب گرفت ،یعنی کارت درسته.ای کاش قدر همچین جوونایی رو بدونیم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۱:۰۲

اقای دبیر عزیز.واقعا برای کشتی وکشتیگیرا زحمت کشیدی.خداوند در دو عالم جزای خیرت دهاد.از شما خواهش دارم کادر فنی کشتی آزاد را تعویض کن . ورزش اول ما ایرانیها کشتی ازاد است.از همین حالا باید فکر لس انجلس باش.من الله توفیق.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۱:۳۷

عملکرد ایشون عالیه واقعا قدردان شما هستیم آقای دبیر

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۱:۴۵

ایوالله به دبیر احسن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۲۳:۱۱

برای کشتی آزاد هم یک مربی کاربلد و دلسوز مثل آقای رنگرز بگذارید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۰:۳۲

درود به شرفت شیر مادر نان پدر حلالت .خود خدا جزای خیر بده بهت .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۴:۵۵

سلام واقعا که این دفعه کشتی و تکواندو. الگو برای تمام ورزش و همه ی ارگانهای دولتی و خصوصی بودند که باید کار را به کاردان سپرد و افرادی که تجربه و تحصیل کرده و همچنین در سیاست بودند امروز خوب جواب دادند . احسنت و خسته نباشید .

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۷:۱۵

سلام خدمت دوستان. صبحتون بخیر ،کشتی ایران ضعیف شده بود،جناب دبیر با تلاش خودشون رونق دادن، عملکرد و کارایی کشتی گیرا هست که نشان می دهد که چقدر مدیریت تاثیر گذاشته ست. به امید موفقیت روز افزون ،ایام به کام،روزگار بر همه خوش.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۷:۳۵

خدا از دبیر راضی باشہ،مردم کہ ازش رضایت دارند،کشتی آزاد مھمترین ایرادش اینہ کہ دارہ در نامھا درجا میزنہ،امیدوارم رقابت لیگ خیلی نزدیک باشہ و استعدادھای جدید بہ دنیا عرض کنیم،تا قابل تحلیل برای رقبا نباشند۰

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۷:۴۷

آقا دبیر شما شاید خودت بھترین زیرگیر تاریخ کشتی جھان باشی و سرعت زیر گرفتنت ،این وزن ۷۴ کیلو کہ نقطہ ثقل کشتیہ و متاسفانہ یونس امامی در اون جا خشک کردہ و از سطح کشتی دنیا در این وزن چند سروگردن پایینترہ،انصافا فکری اساسی برای این وزن بکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۹:۰۰

واقعن کار هر فدراسیونی گرفتن هشت مدال نیست هفتاد وپنج درصد سهم مدال گیری کشتی از المپیک در صورتی که ما جایگاه مون تو رده بندی مدالی با کشتی زیر رو شد خدا جای خقه مشخصه دبیر کارشو خوب انجام میده می‌تونه بهترم باشه با یاری خدا خیلی کار بلده دبیر خدا هم کمکش میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۴:۱۲

🇮🇷کاش آقای خادم مربی بودن

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۰۳:۵۶

دبیر با هر رفتار و اعتقاد و عملکردی، نشان داد که مدیر موفقی است.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۳

با تشکر فراوان از آقای دبیر عزیز وزحمتکش . جناب دبیر ظرفیت کشتی ایران بیشتر از نتیجه کسب شده در المپیک است. خواهش میکنم نسبت به کشتی آزاد حساسیت بیشتری داشته باشید .چون ورزش اول ما است .وجذابیت وطرفدار خیلی بیشتری نسبت به فرنگی دارد.