• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403052717904
  • خبرنگار : 71967

مشوق‌های عجیب دانشگاه‌های انگلیس برای جذب دانشجو

مشوق‌های عجیب دانشگاه‌های انگلیس برای جذب دانشجو

دانشگاه‌های انگلیس برای مقابله با مشکلات بودجه‌ای، به دنبال راهکارهای تازه‌ای به منظور بالا بردن تعداد دانشجویان دارند. تعدادی از آنها پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند که به اعتقاد کارشناسان آموزشی بسیار بی‌مورد و غیر موثر است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، دانشگاه سنت ماری به دانشجویانی که قبل از ۲۲ آگوست درخواست ثبت‌نام خود را مطرح کنند، قول حضور در خوابگاه دانشگاه را داده است. قرعه‌کشی جوایز برای یک کوپن خرید ۲۵۰ پوندی از دیگر مشوق‌های این دانشگاه است. مسئولان دانشگاه در توجیه این کار می‌گویند برای کاهش فشارهای هزینه زندگی دانشجویان چنین پیشنهاداتی مطرح شده است.

دانشگاه گلوسترشایر نیز پیشنهاد داده دانشجویانی که لیست VIP ثبت‌نام را پر کنند، در قرعه‌کشی اسکان رایگان یک ساله شرکت می‌کنند. دانشگاه شفیلد هم گفته اگر دانشجویان تا پیش از ۳۱ آگوست تسویه حساب کنند، خوابگاه رایگان در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

دانشگاه ناتینگهام ترنت گفته هر دانشجوی جدیدی که در محل اقامت منتخب خود ثبت‌نام کند، یک کوپن ۲۵۰ پوندی آمازون دریافت خواهد کرد.  تعداد دیگری از دانشگاه‌های انگلیس نیز از تکنیک‌های بازاریابی مشابه برای جذب دانشجویان استفاده کرده‌اند.

این پیشنهادات با واکنش منفی اتحادیه‌های دانشجویی و دانشگاهی رو به رو شده است. در همین راستا، اتحادیه کارکنان دانشگاه‌های انگلیس این مشوق‌ها را نامناسب ارزیابی کرد.  این اتحادیه چنین پیشنهاداتی را نشانه بحران گسترده‌تر بودجه در دانشگاه‌ها می‌داند.

جو گریدی، دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های انگلیس  نیز می‌گوید که دانشجویان باید بتوانند بهترین دوره‌ها را برای نیازهای خود انتخاب کنند نه اینکه تحت تاثیر ترفندهای بازاریابی قرار بگیرند.  او در ادامه گفت : تلاش پر هرج و مرج برای جذب دانشجویان از طریق این مشوق‌ها نشان می‌دهد که چرا دانشگاه‌ها به یک مدل بودجه جدید نیاز دارند.

به همین دلیل کارشناسان آموزشی اعتقاد دارند که برای محافظت از همه مشاغل، دوره‌ها و موسسات آموزشی در معرض خطر و پایان دادن به آزمایش شکست‌خورده آموزش عالی بازاریابی شده، دولت باید هر چه سریع‌تر بودجه اضطراری فراهم کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha