• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403052617714
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

امام جمعه موقت بیرجند:

تمدن نوین اسلامی بر تمام نقشه‌های استمعارگران خط بطلان می‌کشد

تمدن نوین اسلامی بر تمام نقشه‌های استمعارگران خط بطلان می‌کشد

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: تمدن نوین اسلامی می‌تواند بر تمام نقشه‌های استمعارگران خط بطلان بکشد و نسخه شفابخشی در برابر تمام استعمارگران باشد.

خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیرجند در محل مسجد المهدی(عج)، اظهارکرد: به برکت انقلاب اسلامی جوانان ما آگاه و بصیر هستند اما جوانان ما نسبت به اینکه اینکه اسیر توطئه‌های دشمنان نشوند باید بیدار و آگاه باشند چرا که اگر غفلت کنیم گرفتار توطئه‌های شوم دشمنان خواهیم شد همان‌گونه که در یک قرن اخیر تا توانستند خون افراد مظلوم و بی‌گناه را به زمین ریختند.

وی با بیان اینکه سه نوع استعمار کهن، نو و فرانو داریم، بیان کرد: در استعمار کهن قدرت‌های بزرگ با اعمال زور بر کشورهای دیگر سلطه پیدا کرده و خود در راس آن کشورها حکمرانی می‌کردند و به چپاول ثروت آنها می‌پرداختند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اما استعمار نو وضعیتی است که در آن کشوری، با داشتن استقلال سیاسی از دست‌اندازی و دخالت کشور دیگری یا عوامل آن آسیب می‌بیند به عنوان مثال در دوران نخست وزیر مصدق دشمنان به دنبال چپاول سرمایه‌های ملی بودند.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اینکه نخست وزیر بازرگان هم اذعان داشت که بدون آمریکا نمی‌توانیم این کشور را اداره کنیم که این نوع تفکری است که کشورهای مستضعف نتوانند روی پای خودشان بایستند، بیان کرد: نوع دیگر این تفکر تجربه تلخ برجام بود که نوع گفتمان برجام هم همین گونه بود که گفته می‌شد اگر یک کلیدی بزنند تمام صنعت هوایی و نظامی از بین می‌رود که از طرفی این نوع گفتمان چراغ سبز به دشمنان هم بود.

حجت الاسلام مشرفی اظهار کرد: با رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب استعمار کهن و نو را پشت سرگذاشتیم اما در استعمار نو رشد و توسعه تکنولوژی باعث شده که دشمنان بتوانند بدون برخورد با حاکمان کشورها و بدون اشغال نظامی یا حتی حاکم کردن افراد دست نشانده، امکان تأثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی ملت‌ها را بیابند و بدین طریق زمام امور آن جامعه را در دست بگیرند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان، گفت: اعتقاد، ایمان و توکل به پرورگار عالم، توسل به ائمه اطهار و تمسک به آیات قرآن کریم، عامل اصلی صبر و استقامت رزمندگان ما در دوران اسارت بود.

حجت الاسلام مشرفی عنوان کرد: در ۲۱ اوت ۱۹۶۹ میلادی، یهودیان اقدام به آتش سوزی مسجد الاقصی کردند که بیش از یک سوم مسجد در آتش سوخت که به همین دلیل ۳۱ مردادماه روز جهانی مساجد نامگذاری شده‌است.

وی با اشاره به خوی وحشیگری و ددمنشانه دشمنان و اینکه هر چی می‌گذرد خوی وحشیگری آنان چهره جدیدی را رقم می‌زند، بیان کرد: کمتر مدرسه‌ای در غزه است که مورد هجوم حملات آنان قرار نگرفته باشد و با حملات خود برخی مدارس را به حمام خون تبدیل کردند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: دشمنی اسرائیل جنایتکار با مساجد نشان دهنده عمق راهبردی مساجد در مدیریت و تربیت انسان‌ها و مقابله با مستکبران است.

حجت الاسلام مشرفی به ۳۱ مردادماه سالروز صنعت دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: پیشرفت و تعالی ما در زمینه صنعت دفاعی کشور مرهون تلاش‌های امثال شهید طهرانی مقدم است.

وی سلامتی را مرهون تلاش پزشکان جامعه دانست و گفت: روز اول شهریورماه به مناسبت سالروز تولد ابوعلی سینا روز پزشک نامیده شده‌ است، امیدواریم که پزشکان ما عدل و انصاف داشته باشند تا با وجود درد بیماری، هزینه‌های نامتعارف به مردم ما تحمیل نشود.

وی افزود: همچنین خواندن زندگی ائمه اطهار(ع)، علمای بزرگ دین و شهدا در عصر کنونی در کیفیت زندگی دنیا و سعادت آخروی ما تاثیرگذار است که سبک زندگی این بزرگان باید در زندگی ما جاری و سازی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha