• جمعه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052617540
  • خبرنگار : 71145

واکنش رام‌الله و گروه‌های مقاومت به شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان

واکنش رام‌الله و گروه‌های مقاومت به شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان

وزارت امور خارجه فلسطین «تروریسم سازمان یافته» را که در حمله شهرک نشینان به روستای جیت در قلقیلیه مشهود بود، محکوم کرد. همچنین کمیته‌های مقاومت در فلسطین شهادت «رشید محمود عبدالقادر سده» که در شهرک «جیت» در شرق «قلقیلیه» بر اثر اصابت گلوله شهرک نشینان به شهادت رسید، تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه فلسطین وابسته به دولت رام الله «تروریسم سازمان یافته» را که در حمله شهرک نشینان به روستای جیت در قلقیلیه مشهود بود، محکوم کرد و شهادت رشید محمود سده را تسلیت گفت.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای این حمله وحشیانه را تشدید خطرناک جنایات جاری علیه فلسطینیان دانست و خواستار اعمال تحریم‌های بازدارنده علیه نظام استعمار نژادپرست، برچیده شدن شبه‌نظامیان تروریست استعمارگر و پیگرد قانونی اعضای آنها شد. 

نمایی از آتش‌سوزی در جیت

این وزارتخانه این سوال را مطرح کرد: «این گروه‌های تروریستی اگر از لحاظ سیاسی، قانونی و امنیتی احساس حمایت و حفاظت نمکنند چگونه می‌توانند ۱۰۰ نفر از اعضای خود را مسلح به سلاح‌های «بن گویر» بسیج کرده و به روستای فلسطینی برای تجاوز بفرستند؟»

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در سوگ شهید قلقیلیه این حمله تروریستی را گسترش جنگ نسل کشی به رهبری دولت فاشیستی علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری دانست.

خسارات به روستای جیت

این جنبش تصمیم شهرک نشینان برای محاصره روستای جیت، سوزاندن اموال و تیراندازی به شهروندان غیرمسلح را در یک تجاوز وحشیانه با حمایت جنایتکاران نتانیاهو و بن گویر نخست وزیر و وزیر امنیت داخلی این رژیم، «تحول خطرناکی در جریان تجاوزات صهیونیست‌ها به مردم فلسطین دانست که باید توسعه کیفی در رویارویی و مقابله را به دنبال داشته باشد».

تصویری از خسارات وارده به روستای جیت

این جنبش مردم فلسطین را در شهرها و روستاهای کرانه باختری به «قیام گسترده و همه جانبه برای مقابله قاطعانه با جنایات صهیونیست‌ها و خنثی کردن نقشه‌های جنایتکارانه آن‌ها با هدف ریشه‌کن کردن حضور فلسطینی‌ها و آواره‌کردن آنها» فراخواند.

این جنبش از همه فلسطینی‌هایی که می‌توانند سلاح حمل کنند، خواست «گلوله‌های خود را علیه متجاوزان جنایتکار، شهرک نشینان و سربازان دشمن نشانه بگیرند و آنها را مجبور به پرداخت بهای جنایات شنیع خود کنند».

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز تاکید کرد: جنایات دشمن صهیونیستی و شهرک نشینان آن در کرانه باختری و غزه در چارچوب طرح نابودی مردم ما است.

آتش زدن خودروها توسط شهرک نشینان

کمیته‌های مقاومت فلسطین ادامه داد: مردم ما به پایداری، مقاومت و پایبندی به حق ذاتی خود در داشتن سرزمین و مقدسات خود ادامه خواهند داد و ماشین جنگ، جنایت و همه نقشه‌های شوم را شکست خواهند داد.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین همچنین تاکید کرد: پاسخ به جنایات اشغالگر تنها با تشدید انتفاضه و مقاومت می‌تواند باشد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز گزارش داد که پیکر شهید جوان رشید محمود عبدالقادر سده که بر اثر اصابت گلوله شهرک نشینان از ناحیه سینه به شدت مجروح شده بود از روستای جیت به بیمارستان دولتی «رفیدیا» در نابلس منتقل شد.

این جنایت واکنش کاخ سفید را نیز در پی داشت و کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که حملات شهرک نشینان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

بر اساس بیانیه‌ای که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید منتشر کرد: «مقامات اسرائیل باید اقدامات لازم را برای محافظت از همه جوامع در برابر آسیب انجام دهند و این شامل مداخله برای متوقف کردن چنین خشونت‌ها و پاسخگویی همه عاملان آن است.»

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی نیز خواستار پاسخ‌گو کردن «جنایتکاران» شد

«جک لو»، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی از مقامات اسرائیلی خواست تا شهرک نشینان تروریست را پاسخگو کنند و در توئیتی در پلتفرم X نوشت: از حمله خشونت آمیز شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری به شدت وحشت کردم. این حملات باید متوقف شود و جنایتکاران باید پاسخگو باشند.

محکومیت آمریکایی‌ها در پی حمله شهرک نشینان مسلح در شامگاه پنجشنبه به روستای جیت در شرق قلقیلیه بود که منجر به شهادت سده (۲۳ ساله) و زخمی شدن یک تن دیگر شد.

شهرک نشینان همچنین چهار خانه و ۶ خودرو را در جریان این حمله که تحت حمایت نیروهای امنیتی اشغالگر بود، به آتش کشیدند. تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که خودروها و خانه‌ها پس از این حملات آتش گرفته‌اند.

«مراد ایشتوی»، مدیر کمیسیون مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی در شمال کرانه باختری گفت: شهرک نشینان تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیل به منطقه غربی روستا حمله کردند و تعدادی خانه و خودرو را به آتش کشیدند.آنها همچنین به سمت شهروندان گلوله، نارنجک، بمب صوتی و گاز سمی شلیک کردند.

تصویری از حمله شهرک‌نشینان و آتش زدن خودروها

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر ورودی‌های روستا را بستند و از ورود اکیپ‌های دفاع مدنی برای اطفای حریق در منازل و خودروهایی که توسط شهرک نشینان سوخته بودند، جلوگیری کردند.

در اقدامی غیرعادی، دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که این حادثه را «با نهایت شدت» بررسی می‌کند. در این بیانیه آمده است: «مسؤولان هرگونه تخلف دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.»

تنها شهرک نشینی که پس از حمله به شهر جیت دستگیر شده بود، آزاد شد

تنها یک شهرک نشین به ظن ممانعت از کار پلیس و نه به دلیل مشارکت در حمله تروریستی به شهرک فلسطینی دستگیر شد، مقامات امنیتی اسرائیل می‌گویند که پلیس برای جلوگیری از حمله در شهرک حضور نداشته است.

به گزارش هاآرتص، پلیس اسرائیل از حدود ۱۰۰ شهرک نشینی که در حمله تروریستی عصر دیروز به شهرک جیت در نزدیکی نابلس شرکت داشتند، تنها یک شهرک نشین را دستگیر کرد و او را به ظن ممانعت از عملکرد افسر پلیس بازداشت کرد و سپس او را آزاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha