• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403052517357
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

با اعتبار کمتر از ۶ ماه برای گذرنامه، فقط در ایام اربعین می‌توان به عراق سفر کرد

با اعتبار کمتر از ۶ ماه برای گذرنامه، فقط در ایام اربعین می‌توان به عراق سفر کرد

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا تاکید کرد که موافقت با سفر با اعتبار کمتر از ۶ ماه برای گذرنامه‌ها فقط مختص ایام اربعین و سفر عتبات است.

به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی بیش از ظهر امروز با اشاره به محورهای ماموریتی فراجا در اربعین ۱۴۰۳ گفت: مهم‌ترین اولویت پلیس در ایام اربعین حسینی، تامین امنیت زائران است که با مدیریت منابع انسانی پیش‌بینی لازم انجام شده و بحمدالله فراجا آمادگی صددرصدی  تامین امنیت زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را دارد.

وی مدیریت ترافیک با دو بخش تسهیلگری در حوزه شدآمدی و حضور به موقع همکاران در صحنه را از دیگر اولویت های ماموریت اربعین برشمرد و گفت: خوشبختانه از زمان آغاز ماموریت اربعین تاکنون مشکل خاصی نداشتیم و با تدابیر اندیشیده شده و تجارب گذشته وضعیت مناسب‌تری نسبت به سال قبل را شاهد هستیم.

شرفی پیش بینی لازم در حوزه ارائه خدمات گذرنامه به زائران را از دیگر محورهای اساسی ماموریت پلیس دانست و گفت: تلاش شده با ظرفیت‌سازی و خرید تجهیزات جدید و مدرن برای چاپ گذرنامه به ویژه گذرنامه زیارتی در کمترین زمان از طریق فضای مجازی و سامانه پلیس من، متقاضیان گذرنامه خود را دریافت کنند.

 وی افزود:‌ همچنین به منظور پذیرش زائران در مرزها و ارائه خدمات بهتر، طی دیپلماسی انجام شده با دولت عراق در راستای تسهیلگری و پذیرش شبانه روزی زائران از طریق مرزها، زوار امام حسین(ع) بدون اتلاف وقت تردد می‌کنند.

وی به زائران توصیه کرد با توجه به اینکه در روزهای آتی شاهد افزایش حجم ترددها و ترافیک در جاده های منتهی به مرز خواهیم بود، زمان سفر خود را مدیریت کنند. همچنین از آن‌دسته از زائران که در حال برگشت هستند می‌خواهیم پس از استراحت کافی اقدام به رانندگی کنند و درحین رانندگی با استفاده از استراحتگاه‌های پیش‌بینی شده در طول مسیر و رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث رانندگی ناگوار جلوگیری کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در خاتمه با اشاره به پذیرش اعتبار کمتر ازشش ماه گذرنامه ها برای زائران اربعین گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته با طرف عراقی اعتبار کمتر از ۶ ماهه گذرنامه ها تنها برای ایام اربعین و سفر به عراق بوده و پس از پایان مراسم اربعین برای سفر به عتبات عالیات حتما گذرنامه ها باید بیش از شش ماه اعتبار داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha