• پنجشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052516959
  • خبرنگار : 50676

مدیر پروژه‌های آبی مطرح کرد

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح ملی شبکه جمع‌آوری فاضلاب تربت‌حیدریه

پیشرفت ۷۰ درصدی طرح ملی شبکه جمع‌آوری فاضلاب تربت‌حیدریه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پروژه‌های آبی شرکت توس مسیر، مجری طرح ملی شبکه فاضلاب شهرستان تربت‌حیدریه گفت: تاکنون ۷۰ کیلومتر از مجموع ۱۰۰ کیلومتر تعهدات این شرکت برای انجام طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه اجرا شده است که طی این مدت نیز حدود ۷۰۰۰ انشعاب به شبکه متصل شده‌اند.

نوید مشتاقی چهارشنبه ۲۴ مردادماه در بازدید اصحاب رسانه از مراحل اجرای پروژه تصفیه‌خانه و طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه با بیان اینکه کل طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شهر ۳۵۰ کیلومتر است، افزود: از این مقدار ۲۵۰ کیلومتر آن توسط شرکت آبفای شهرستان اجرا شده بود.

وی افزود: برای انجام ۷۰ کیلومتر شبکه و اتصال ۷۰۰۰ انشعاب به شبکه فاضلاب تاکنون در حدود ۳هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مجری شبکه فاضلاب تربت‌حیدریه، ظرفیت تصفیه‌خانه را ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بیان کرد که با اجرای مدول دوم و اورهال تصفیه‌خانه این ظرفیت به ۲۵ هزار مترمکعب در روز خواهد رسید.

معاون مسئولیت‌های اجتماعی شرکت توس مسیر در این دیدار نیز در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص تعطیلی و متوقف شدن پروژه فولاد رخ با اشاره به قرارداد فروش پس آب به مجتمع فولاد تربت‌حیدریه (فولاد رُخ) که در تیرماه سال ۱۴۰۱ منعقد شده است، گفت: اگر فولاد رُخ به تعهدات خود عمل نکند، تا حدودی می‌توانیم هزینه‌های خود را از منابع دیگر تأمین کنیم.

سید محمدتقی هاشمی ادامه داد: درآمدزایی شرکت از اجرای این پروژه از محل فروش پسآب تصفیه‌خانه که مستلزم تکمیل و بهره‌برداری کامل از طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب خواهد بود است، لذا هنوز به مرحله درآمدزایی نرسیده‌ است.

وی بیان کرد: انعقاد قرارداد و اجرای طرح ملی شبکه فاضلاب تربت‌حیدریه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت توس مسیر بوده است.

هاشمی افزود: ایجاد کارگاه خیاطی برای بانوان سرپرست خانوار و ایجاد چند فضای ورزشی به توصیه مسئولان محلی، از دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه و در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی می‌باشد که تاکنون شرکت انجام داده است.

مدیرعامل شرکت آبفای تربت‌حیدریه نیز با بیان اینکه تکمیل طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه جز برنامه‌های جدی دولت است، افزود: مدت زمان این قرارداد را ۲۹ سال بیان کرد که چهار سال مدت فعالیت اجرایی و ۲۵ سال نیز مدت بهره‌برداری است.

 علیرضا عباسی با اشاره به اینکه با توسعه شبکه، اکنون آمار انشعابات فاضلاب در این شهرستان به ۶۵ هزار انشعاب افزایش یافته است، گفت: با در نظر گرفتن میانگین مصرف ۷۰۰ لیتر در ثانیه حدود ۲۰۰ لیتر فاضلاب در ثانیه تولید می‌شود که بعد تصفیه، برای مصارف صنعت استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: مدیریت منابع آب، ارتقای سلامت و بهداشت عمومی، بازچرخانی و استفاده از پساب و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به محیط طبیعی، دفع بهداشتی فاضلاب، ارتقای مدیریت عرضه و تقاضا و تنوع‌بخشی به سامانه‌های تولید و توزیع آب شرب، تأمین نیاز آبی بخش کشاورزی و صنعت بخشی از اهداف و چشم‌انداز طرح ملی فاضلاب تربت‌حیدریه به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ عمرانی خراسان رضوی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha